Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Synes det er litt synd de avlyste den, for da tenker jeg at SoftOx ikke har noe positive meldinger å komme med enda.

Om de hadde gode resultater klare fra Hemsedal eller noe annet ville de ikke avlyst denne nå.
Da hadde de fått inn de siste 10mill. i kassa.

Tror at gode resultater kommer, men det tar nok litt tid.

Hvis interesse på SiS så kan up-front også være godt alternativ. Men dette vet vi om/hvis de får en avtale

Sis avtale blir sikkert ikke før mars/april.

Så lenge rep emisjonen ikke var gjennomført ville aksjen hatt problemer med å gå over 55kr uansett nyheter.
Nå vil enhver positiv nyhet løfte kursen så fint at rep emisjonen er avlyst.
Selskapet skal ivareta aksjonærene og trenger en ikke penger fordi det nå begynner å komme inntekter også ville det bare vert dumt med en utvanning for oss aksjonærer.

Anbefaler de som hadde satt av penger til emisjonen om å bruke de nå før kursen begynner å gå noe den vil før eller siden.

5 Likes

Kan virkelig ikke få sagt hvor lei jeg er av ordet Hemsedal. Absolutt null grunn til å tro at det prosjektet er kursdrivende utover en ørliten sell on news.

2 Likes

Poenget er at SoftOx kunne fått inn de siste 10mill. ved en positiv Hemsedal melding. Ikke at jeg tror det ville skapt noe kursdrivende, annet enn sell on news. Men den kunne hjulpet SoftOx over emi kurs.

Kursen vil gå mye bedre fremover nå som rep emisjonen er kanselert.

1 Like

Den måtte nesten ha vært kraftig kursdrivende for å kunne klare å presse kursen varig over kr 55, som er både motstand og det magiske tallet. Har null tro på at det ville skjedd, og især ikke i stor nok grad til at man hadde fått gjennomført rep-emien. Finnes ingen umiddelbare triggere som man vet om som kunne tenkes å fikse biffen.

Utsteder skal så snart som mulig offentliggjøre innsideinformasjon som direkte vedrører Utstederen, jf. MAR artikkel 17 nr. 1. Dette innebærer at innsideinformasjon må offentliggjøres med en gang Utsteder har mottatt eller blir klar over denne, med mindre ikke vilkårene for utsatt offentliggjøring er oppfylt, se punkt 4.2.1.2. I «så snart som mulig» ligger det normalt kun den tid det tar å utforme børsmeldinger om forholdet.

Ja. Tror likevel man kan påvirke litt når den «endelige signaturen» kommer uten jeg skal kverulere på det

En short ble innløst før helgen

Dette er jo salg, Så de satt shorten før helgen?

1 Like

Åja, de ga de tilbake. Da henger jeg med

Har vel kjørt en tilsvarende tidligere også de der om jeg ikke husker feil…?

Msip Equity har gjort det i etapper, hvor aksjene ble levert tilbake første gang tjuende desember, mens en ny short ble satt 5 januar. Som betyr at det langt i fra er sikkert at de gir seg med det første. Ikke akkurat fryktelig vanskelig å presse ned kursen med rådende interesse.

Kan nok dels takke nevnte aktør for at det ikke blir noen rep.emi.
Screenshot_20220117-213543_Chrome

3 Likes

Jeg har ihvertfall reservert mine mot utlån. Utgjør selvfølgelig ikke mye i det store bildet, men gjort det av prinsipp.

2 Likes

En aksjonær på et annet forum har gjort en test hjemme og skriver:

Gjorde en test hjemme. Jeg har en Airthings Wave Plus som blant annet kan måle VOC (Volatile Organic Compunds). Den står for tiden på soverommet. Det jeg gjorde var å vaske ett nattbord med spritbasert desinfeksjon (gel type). Airthings-enheten registrerte dette umiddelbart og verdien steg fra stabile 50ppb til en topp på over 4400ppb. Det er langt inn på rødt nivå for hva som er trygt å puste inn.

6 Likes

Bare faller og faller…

Har Airthings Wave Plus selv. Får kanskje forsøke å vaske stuebordet med sprit en kveld og safedes kvelden etter og sammenligne utslag :slight_smile:

6 Likes