Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Kjørte nettopp samme test med Safedes, 0 utslag. :+1:

9 Likes

Tar det som et bra tegn at resultatene fra Hemsedal tar tid, det er et omfattende prosjekt.
“Tre pilotbygg er plukket ut til å bruke alternative produkter uten sprit. Resultatene fra denne testen skal sammenlignes med måleresultater og spørreundersøkelser blant brukere på de øvrige formålsbyggene som ikke bytter desinfeksjonsprodukter. Det er også opprettet et eget nettsted for kommunikasjon mellom forskning og brukere.”
Tror ikke salget, safedes og effectdes, blir ubetydelig lengre når resultatene blir offentliggjort.

Hadde vært gøy å sett at resultatene taler for at alkoholbasert desinfeksjon må vekk og Softox sine produkter må inn ASAP, mens miljødirektoratet fortsatt har ikke har endret sitt avgjørelsen sin. Dette kan bli gøy :smiley:

1 Like

Det er stort fokus på dette området i Norge, spesielt inneklima. Får jo støtte fra Enova for nesten alle tiltak som forbedrer inneklima og reduserer unødvendig energiforbruk. Blant annet ventilasjon. Krav til balansert ventilasjon i alle nybygg i dag.

2 Likes

I mens vi venter kan jeg komme med en godhistorie som hvertfall gjorde meg enda mer trygg på teknologien.
Jeg har en datter, som begynte å klø noe voldsomt bak på leggen/låret, hun hadde noen blemme lignende vorter/sår som hadde dukket opp. Jeg dro meg med henne til legen og fikk beskjed at hun hadde fått mollusker, en helt vanlig og ufarlig virusinfeksjon. Han sa det vanligvis ville ta rundt et år før de forsvant av seg selv og de hadde ingen behandling mot det, annet at jeg kunne prøve kortison salve og tykk krem for å lindre kløe.
Prøvde dette et par uker, men det kom fler og hjalp ingenting.
Da kjøpte jeg en flakse softox fra rødekors, hadde ikke veldig stor tro på at det ville hjelpe, men tenkte det var gøy å prøve det ut. Smurte dette på 1 gang om kvelden og 1 gang om morgenen. Allerede etter 3 dager var nesten alt borte og etter en uke var absolutt alt borte.
Det høres nesten for godt ut til å være sant. Men det er helt utrolig. Anbefaler alle å prøve dette, om noen har barn eller kjenninger som har fått mollusker. Gjerne gi tilbakemelding om det er noen med lignende opplevelser.

37 Likes

Har prøvd safedes ved flere andledninger på forskjellige sår, både på meg selv, barn og hunder. Det er jo vanskelig for meg å bevise effekt, men jeg er helt klart av den oppfatning at det fungerer.

En vakker dag har alle ett Softox produkt hjemme.

6 Likes

Har prøvd som munnskyll (!) mot hvite flekker i munnen /på tannkjøttet. De forsvant, men det gjør de jo alltid. Men mener det gikk kjappere, og var mindre plagsomt.

Blir nok det neste multi-kjærringråds-altmuligprodukt.

Noen som tar ansvar, og tester mot noen intim - sopper?

Hvordan smakte det?

Ikke verre en listerine

2 Likes

Litt som syrlig basseng-vann. Ikke noe vond smak, men kjenner at det ikke er laget for smaken sin skyld.

2 Likes

Det tar vanligvis to til seks uker fra man blir smittet til molluskene dukker opp. De fleste mollusker forsvinner av seg selv i løpet av seks til ni måneder, men de kan vedvare mye lenger, opptil ett til to år.

Hadde vært fint hvis det generelt funket så bra med safedes mot dette. Gir håp for inhalatoren. :sunglasses:

2 Likes

“Sykehus­innkjøp har etter en nasjonal anbuds­avtale besluttet at de samme produktene skal brukes også i de neste to årene, med mulighet for forlengelse i ytterligere ett pluss ett år.”

Det er både frustrerende og totalt uforståelig at det kan gjøres et slikt vedtak dersom det finnes et produkt som er dokumentert bedre enn antibac. Får en gnagende følelse av at det er kapitalen som rår, og at man her er vitne til nærmest korrupsjon blant de som fatter disse avgjørelsene.

Om noen kan prøve å ha det på vorter i en periode hadde det og vært interessant.

Jeg hadde så lite troa, men allikevel et snev av håp. Nei, det var gøy å se at det virket, om det ikke var tilfeldig da, har noen barn til, så får håpe de blir smittet så vi får noe signifikant her😅

1 Like

Ja det er helt latterlig, men nå får softox også solgt sitt til sykehusene, så da får de sett det på kroppen hva som fungerer best.

Har en venninne med et barn som hadde det, men tror det har gått over nå. Det tok veeeldig lang tid.

Du får legge ut spørsmål på “Foreldre for Foreldre” gruppen på Facebook @Oppsann :wink:

Har du forresten delt denne erfaringen med selskapet? :blush:

1 Like

Nei, burde kanskje gjort det?

2 Likes

Gudene vet hva de innad i selskapet har testet dette på over årene, antagelig alt mulig! De har nok veldig god kontroll på mulighetene som ligger foran dem. Multiproduktet til forsvaret er nok ment å fungere på mer enn bare skrubbsår.

3 Likes

Nå er det vel ikke Softox som analyserer disse prøvene, eller har styringa med når resultat blir offentliggjort. Eiendomssjefen i Hemsedal har gitt mer enn ett hint om hva vi kan forvente. Jeg forstår meg ikke på de som bagatelliserer mulighetene her, det er vel ikke til å unngå at dette vil påvirke innkjøpsrutiner, såfremt det blir som vi håper, og selvsagt ikke bare i Hemsedal, men i alle offentlig bygg landet rundt. At emien ble avlyst såpass raskt synes jeg er positivt, nå ligger ikke den som en bremsekloss.

1 Like