Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Har aldri vært så enkelt å tjene penger som i 20/21. Alt folk har kjøpt har steget i verdi. Alt unntatt softox selvfølgelig. Skal ikke klage for mye, men trengte å få ut min frustrasjon.

Ingenting er tapt før du har realisert. Dette er bare en liten omvei til mål skapt av makro støy. Det går nok over det og, så kan vi alle fortsette mot målet!

1 Like

Ja, det var svært godt jobbet. Hadde mer tro på 30-40 og etterhvert 20 kr, men når ledelsen går inn med penger “alene” for å holde aksjen flytende til de kan komme med gode nyheter, så går det sånn når de da faktisk leverer.

Med lange øyne var dagen i dag knallbra.
Gode meldinger. Knall å få bekreftet levering av Hinas samt andre markeder. Selv var jeg litt usikker på akkurat den biten, da det er så mye krøll med byråkratiet.
Utsettelse av søknad har ingen ting å si. Softox kan nå levere i hele Europa frem til en søknad skulle bli avslått (noe som ikke er veldig sannsynlig).
Ytterlige derisking av SBE som er flaggskipet til Softox sin sårbehandlingsteknologi. Egentlig en veldig viktig melding.
Derfor veldig kjedelig med kursutviklingen uavhengig hvor lange øyne man har frem i horisonten.
Mener meldingene var såpas gode at nedgangen i dag er irrasjonell, selv om markedet for øvrig også er ned idag.
Skulle gjerne kjøpt mer på denne dippen.

16 Likes

Helt riktig pips, var 2 positive meldinger som ville bli sett med positive øyne i markedet om det var en bull dag, men som det ble leter med lupe etter det negative på en bear dag. Skikkelig svart i markedet nå. Blir overrasket om det ikke kommer en rekyl her. Litt over 2 måneder til vi har SIS fase 1 resultater, rart om det ikke kommer noen forventinger etterhvert. Hemsedal analyse når som helst, vet ikke mange setter den veldig høyt, men blir bra å få den uansett. Tror markedet liker dårlig at de guider først midt desember også midt januar og bommer igjen.

1 Like

Burde jeg kjøpe mer? Å kjøpe til 20% under emikurs burde vel være en gavepakke?

1 Like

Spørs hvor langsiktig du er, spørs hvor troa du har, spørs hvor stor risiko du vil ta. Kan god falle videre, men har massiv støtte rundt 35-38 nivået og fundamentalt, altså teknologien har det jo bare kommet positivt nytt, må noe fundamental endring til for at den skal falle under der tror jeg. Så RR her, er ganske så fin i mitt hode.

Langsiktig? Har sittet her siden mars 2020. Håper jeg får betalt for ventetiden. Har kostet meg dyrt så langt å sitte her.

1 Like

Ja, da hadde jeg kjøpt nå og solgt litt på neste opptur, for den kommer:)

1 Like

Har sittet her såpass lenge at jeg trenger en 10x for at jeg skal bli fornøyd.

Tror det er like mange svar som personer på slike spørsmål… Alt kommer an på din situasjon. Det er ingen garantier i SoftOx. Selv om jeg TROR aksjen vil stå høyere om 6-12 mnd, så kjøper jeg på ingen måte mer nå. Dette handler om eksponering (både i SoftOx og totalt), at det føles godt å ha bittelit cash (skulle gjerne hatt mer, men det er etterpåklokskap) og at markedet nå ikke belønner vekstutsikter og i alle fall ikke liker høyrisiko. Sover du godt om natten, og kan du leve godt med at det du evt hiver inn i markedet i dag har halvert seg om en måned, kjør på. Hvis ikke, kanskje psyken har godt av å ha litt cash på sidelinjen :slight_smile: Er ikke enkelt, det her!

2 Likes

Jeg satser på at SIS går fint og at det meldes om BP avtale, så jeg har økt betraktelig idag. Potensialet er enormt. Og, hvor mye mer uflaks kan man ha enn det som har vært :grin:

1 Like

Man skal ikke glemme FFI heller, spennende det som kommer der etterhvert også. Softox har mcap på rundt 440 mill nå, de venter vel på 100 mill fra Nato i sommer. Må tenke på det positive på sånne dager og huske vi sitter i en aksje med ekstrem oppside om de lykkes. Mye som taler for synes jeg.

1 Like

Synes egentlig ikke det er så mye risiko med Softox, og oppsiden er definitvt der. Produktet er jo trygt å bruke og har en vanvittig bra effekt.

1 Like

Venter på 100 mill er å ta hardt i. Tror nåløyet der er særdeles trangt. Det er virkelig en bragd om Softox vinner der tenker jeg.

Mangen som sikler på en inngang her:) gjelder å treffe bunnen på dippen, plutselig er det for sent. Blir nokk rekyl ganske kjapt her.

1 Like

Ok, virket for meg at det var mer eller mindre skreddersydd for softox og at det var FFI som ba de ta med denne kategorien, så søking var mer formelt, men kan være jeg misforsto totalt.

Sånn jeg tolket det når han snakket om det på webcasten.

Tipper det blir rekyl på onsdag. Spennende å se hva kontoen står i om noen dager.

Jeg tror ikke man skal helt glemme at Onsdag i verste fall kan utløse ytterligere fall. Veldig vanskelig å spå hva fed sier. Sannsynligheten er stor for rekyl ja, men Powell kan også si noe som skuffer markedet stort. Kan være verdt å se at markedet er fornøyd før man kjøper, selv om man kanskje misser bunnen litt…

Tipper på en melding om mer salg nå snart. Enten det eller Hemsedal resultatene.