Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Noen relevante slides ifm dagens børsmelding:

15 Likes

SoftOx Solutions AS: Changes regarding application for national approval of disinfection products

8 Likes

Videre opplyser SoftOx at produktene til overflatedesinfeksjon har mottatt godkjennelse fra Statens Legemiddelverk for bruk i helsevesenet.

Selskapet har startet å levere til Sykehusinnkjøp (HINAS) og andre aktører både i og utenfor helsesektoren.

11 Likes

Skulle tro folkens kjøpte på denne meldingen :thinking:

2 Likes

Hele sentimentet på børsen er negativt i dag, og da synes det å være en regel at biotek-aksjer rammes ekstra hardt.

Faen skulle solgt da jeg var i pluss for 1 måned siden…

Erfaringsmessig går det 2-3 dager før vi får den positive reaksjonen på slike nyheter. Vet ikke om det er “sell the news” eller kanskje at potensielle kjøpere ikke følger aksjen like tett, men det virker nesten å være regelen at markedet trekker på skuldrene samme dag som slike nyheter blir publisert.

Når lavt prisede selskaper går ned selv med meldinger, da må det da være panikken i markedet som tar overhånd :stuck_out_tongue:

1 Like

Tipper det synker inn utover dagen :pray: at dette er Bull altså, at vi skal opp :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Noe som jeg har angret på lenge er at jeg ikke var med hypen til først grønne aksjer, deretter krypto i større grad. Jeg har vært så tålmodig I Softox, men i ettertid ser jeg at det har vært ganske trist. Når fed pøser med med masse penger og nullrente, skal man ikke sitte long i en aksje som Softox som vil bli stort om noen år. Jeg har brukt mye av min tid til å følge med markedet, så jeg burde tatt en mer aktiv posisjon. Faen as…

2 Likes

Du er ikke alene som til tider plages med etterpåklokskap…

1 Like

Hei hei hei, dere må virkelig ta en pust i bakken. Sånn som markedet er akkurat nå vekker mye følelser, og gjør at mange tar dårlige beslutninger. Jeg skjønner dere angrer på ting, men dette er typisk miljø til å gjøre grove feil. Slapp av, ikke se på alt som skjer, gå ut i skogen og tenk dere om. Ikke gjør forhastede ting. Det er sånn man kjøper på topp, selger på bunn, og så får fomo senere.

14 Likes

Ut fra hva du skriver både her og i andre tråder, så høres det ut som du har en ganske urealistisk forventning til hva investeringene dine skal gi deg. Du sammenlikner med andre som har blitt rike over natten ved å treffe blink på en altcoin, en aksje som har truffet gull etc. Det virker som du har en forventning om at markedet skal gjøre deg søkkrik slik at du kan pensjonere deg tidlig, og at alle andre får det til utenom deg.

I realiteten er det nok mer slik at de fleste som investerer i enkeltaksjer taper penger over tid. Du får selvsagt høre mest om de som lykkes (survivorship bias), men for hver som blir rik er det mange som taper mye. Hvis du ikke vil ha risikoen og volatiliteten med enkeltaksjer er det bedre å sette pengene i indeksfond og heller fokusere på å spare mest mulig fra måned til måned. Alle investeringer i enkeltaksjer er et bet på at man har skjønt mer enn markedet, og med mindre du sitter på innsidekunnskap er jo oddsen for det egentlig ganske lav.

3 Likes

Mye som går soft-ox sin vei nå, dette store studiet med forskere fra 204 land sammenfaller utroligt bra for softox sin del. Økt fokus på nettopp det soft-ox driver med vil nok gi soft-ox medvind fra politikerne osv.
Rekordstor studie antibiotikaresistens: Vi må ikke tape dette kappløpet.

3 Likes

Lett å miste trua når hver dag er en nedtur, men man får klamre seg til håpet om at det snart kommer positive nyheter fra Almås&co

Eller fra Powell & Co hehe

Rsi viser oversolgt så det holder og volumet er jo nesten ingenting. Tipper det blir rekyl

Henger på greip med nedgang på 10% når de nå kan levere til Hinas og resten av leverandørene…

1 Like

Krigen like rundt hjørnet kanskje, skulle tro teknologien til soft skulle være relevant i så tilfelle :thinking: nedgangen her er meg en gåte

Kjenner nå virkelig hvor mye jeg hater dette systemet hvor markedet er avhengig av Fed som må støttekjøpe og holde renten i null. Ellers kneler alt. Dette blir for latterlig haha. Softox har bare gjort en litt mer enn dobling siden 2020. Så hvorfor vi faller så mye selv med mye cash nå skjønner jeg virkelig ikke. Bra jobbet med emisjon 55kr though

1 Like