Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ja, det jeg mener. Tolker det som Softox her har riktig med sin tolkning som de har uttalt og at det er ved dom den blir rettkraftig om man kan bruke det uttrykket. Normalt skulle/bør man innrette seg etter slike uttalelser.

Ja, noen dom blir det jo ikke i dette tilfellet. Dette er og blir regelverkstolkning hvor regelverkseiers uttalelser avgjør.

5 Likes

SoftOx konstaterer etter dette at selskapet kan selge biocidprodukter som inneholder aktivt klor frigjort fra hypoklorsyre for anvendelse i produkttype 1 og produkttypene 2-5 i tråd med overgangsordningen i artikkel 89 (2) bokstav b). SoftOx vil derfor fortsette arbeidet med flerbruksproduktet med sikte på markedsadgang. Som også påpekt av direktoratet ved flere anledninger er en overgangsordning etter artikkel 89 (2) bokstav b) noe som følger direkte av biocidregelverket, og følgelig ikke noe som forutsetter et vedtak fra norske miljøvernmyndigheter.

Det vises også til at direktoratet i brev av 14. oktober har uttalt om anvendelsesområdet for artikkel 89 (2) at det er tale om et regelverk der det ikke foreligger handlingsrom for medlemsstatene til å gå utover de angitte unntaksbestemmelsene. Videre skrives det at direktoratet har fortløpende kontakt med relevante myndigheter i andre EØS-land, og at direktoratets oppfatning er at tolkningen direktoratet har lagt til grunn er omforent i EU/EØS. SoftOx legger følgelig til grunn at Miljødirektoratet vil følge EU-kommisjonens uttalelse om forståelsen av art. 89 (2), og at diskusjonen rundt forståelsen av bestemmelsen kan anses avsluttet.

2021-12-02 Brev-SoftOx Solutions AS.pdf (400,6 KB)

12 Likes

Skal se det blir trangt inn døra her når det kommer nyheter. Å selge på dette nivået skjønner jeg ikke noe av.

1 Like

Forbereder meg psykisk på at vi kan se 38,- kursen Almås fikk, om det ikke kommer melding.

1 Like

Hvis noen er interessert - her er den artikkelen i The Lancet som CNBC refererte til i går (open-access):

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02724-0/fulltext?dgcid=raven_jbs_etoc_feature_gbd22

Finner det interessant at studien er sponset av Bill & Melinda Gates Foundation - at altså dette er en problemstilling som er sentral for folk i den organisasjonen.

Nå som virus-pandemien snart er over, så er jeg sikker på at den pågående bakterie-epidemien får et større fokus, og flere enn oss skjendede aksjonærer vil forhåpentligvis forstå at SoftOx er en del av løsningen.

17 Likes

Oppsann ! Og feite overskrifter i sikte :slight_smile:

1 Like

Ikke tvil om det

4 Likes

Jeg er ikke redd for covid, men antibiotikaresistens er noe som virkelig skremmer meg. Myndighetene er nok ikke forberedt, men det er Softox. Softox kommer til å selge sbe, antivir og swis som hakka møkk.

12 Likes
5 Likes

Med økt amr i verden og med covid-19 hengende over oss, i lang tid, må vel soft-ox sine produkter være de mest anvendelige som finnes.

2 Likes

Skulle bare ønske større deler av verden kjente til selskapet og produktene… Vi småaksjonærer lovpriser jo fordi produktene faktisk fungerer ihht. bruksområdene.

1 Like

Er vel regulatoriske som er hovedårsaken, når den er på plass vil det være mange gode argumenter for produktene…

1 Like
1 Like

Kanskje det kommer oppdateringer på softox-tannhelse snart?

«Forskere jobber verden over med å finne løsninger og alternative behandlinger. Blant annet jobber forskere ved Universitetet i Oslo for å redusere behovet for bruk av antibiotika mot infeksjoner i munnen”

Om lag ett av fire tann­implantater skaper trøbbel)

2 Likes

Dette er spennende. Vil tro særlig eldre mennesker og de med hjertediagnoser av ulike slag er utsatt for risiko ved enkel tannfiks som feks trekning av tenner osv osv.

1 Like

Prøv soft-ox i kjeften et par dager på rad, superfresh.

1 Like

En annen approach, men god artikkel om et av problemene Softox sikter mot:

4 Likes

SOFTOX BIOFILM ERADICATOR STUDY (SBE-01) ADVANCES TO NEXT DOSE LEVEL DUE TO EXCELLENT SAFETY IN THE TREATMENT OF CHRONIC WOUNDS

28 Likes

Deilig med litt bekreftelse og positivitet igjen. Det trengtes :star_struck:

3 Likes