Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Er vel noen shortaksjer i omløp som tilhører utøy som enten tror de skal gjøre en kule og/eller ikke har bedre ting å drive med. Meldingene burde ha null innvirkning på kurs.

2 Likes

Nja, kan fortsatt kome dårlege nyheiter her. Om neste nyheit er at MD tvingar SOFTOX til å avslutte salget, og vi får rettsak, går nok aksjen ned ytterligare.

Gammelt jungelord er å aldri gå i rettsak mot det offentlige - det er av en grunn.

Men dette er viktig for Softox og er fremdeles et stykke til man ev. ender i rettsak.

Neste utspill blir fra MD

Hallo? EU-godkjenning kommer og da faller hele spørsmålet om overgangsordning bort. Dette er støy. Ikke la dere lure utpå.

3 Likes

vi har vel fått svar fra kemi lenge før det skjer noe særligt dramatisk her

Miljødirektoratet synes generelt det er litt for mye som kommer fra EU så de klarer ikke håndtere alt

1 Like

Synes dette nå fremstår som veldig usikkert og vanskelig å få oversikt over.

Har aldri vært så klart som nå etter de har medhold fra EU kommisjonen, en eventuell rettsak kommer aldri til å dømme Softox i dette tilfelle. Spørsmålet er hvor stort tap dette har påført Softox og hvor stor erstattningen vil bli…

5 Likes

Håper på en saftig erstatning og en unnskyldning fra både Kemi og MD. Hadde det ikke vært for dem, hadde Softox sikkert omsatt for et betydelig antall millioner.

Men en eventuell rettsak vil vel i første omgang koste Softox både penger og rennomè.

Hvorfor det når EU kommisjonen sier Softox har rett

Det vil aldri bli noen rettssak, EU-søknaden er avklart/godkjent før det går så langt. Og hypotetisk, om så skulle skje, hvorfor skulle SoftOx sitt omdømme lide av å vinne en rettssak hvis utfall er gitt? At utfallet er gitt er en annen grunn til at det ikke vil bli noe av.

Edit:

Altså ingenting i liver er sikkert, men det er ingenting som tilsier at EU-søknaden ikke blir godkjent eller at det skulle bli noe rettssak rundt denne hersens overgangsordningen.

At noen leker med aksjen er en annen diskusjon. Nå har ikke jeg aksjer her for tiden fordi jeg måtte omdisponere porteføljen nylig, men dette ser ut som en flott kjøpsanledning. Så for meg må kursen gjerne holde seg lav en stund til inntil jeg får disponible midler igjen.

4 Likes

Får håpe det, men " det er ikke over før det er over" heter det seg.

6% ned på en ikke nyhet. Hva i helvete? Kursen har sunket helt fra 77 kr til 38,altså en halvering. Helt crazy haha

1 Like

Miljøverndirektoratet har alt å tape i en slik sak, de kommer nok til å rassle litt til med sablene men kommer så til og etterkomme kravet. Her taper de og blir det sak vil også erstattning bli ett spørsmål, så denne saken kommer ikke til å gå så langt.

Burde ikke Norske myndigheter løfte egne selskaper opp og frem i stedet for å stikke kjepper i hjulene? Spesielt når de samtidig faktisk har EU i ryggen! Vanligvis er jo Norge et av de mest trofaste land til å følge et hvert signal og bestemmelser fra EU.
Jeg skjønner lite av den behandling dette selskapet har fått i eget land…

13 Likes

Jeg har aldri trodd det har vært noe “muffens” i Kafka-prosessen, men med siste uttalelsen fra MDIR der de fastholder egen tolkning i direkte motstrid med regelverkseier/EU, så skal jeg ærlig innrømme at aluminiumsfolien fikk oppholde seg litt på nøtta.

4 Likes

Håper ikke det er kiiltoclean som har sine kontakter i MD som gjør livet til Softox vanskelig. Noen som vet grunnen til at samarbeidet mellom dem avsluttet?

fikk snagget litt på 38 iallefall :grin:

:sweat_smile:

6 Likes

Alt handler nå om hvordan komme seg best mulig ut av saken og samtidlig ikke ikke innrømme feil. Regner med det blir fortgang i inplementering av nye regelverket og gi Softox godkjennelsen. Slik at de kan skylde på det gamle regelverket…

Først må de komme med påmindelse og krav om produktene må trekkes fra markedet, den kommer nok snart.

4 Likes