Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

SoftOx Solutions AS: Beholder desinfeksjon for hånd og overflate i markedet

27 Likes

6 Likes

så grisedeiligt, almåsgjorde det rette, er like vanskelig tilbake:) markerer seg nå
algoene er med oss også :rocket: :rocket:

1 Like

Bra de kommer med klargjøring rundt dette. Burde vært endel av meldingen allerede på fredag.

3 Likes

Viste seg at tråden forstod det aller meste forut for klargjøring også. Dreier seg om overgangsordning, bør kunne løses i all den tid EU er førende og produktene er fulldokumentert.

4 Likes

Heldigvis har det ingen praktisk effekt, ettersom begge meldingene har kommet mens børsen er stengt.

3 Likes

Aner en kampvilje her. De har brukt helga godt!

3 Likes

Joda,

Men selskapet fremstår langt bedre når de kan melde hva de planlegger videre. Og de kunne fint ha utsatt fredagsmeldingen til idag, hvor de faktisk hadde noe praktisk å melde om hva som skjer videre.

De har jo brukt helgen på å ta en vurdering. Antagelig sammen med advokater. Helt enig med Almaas her, og mener dette kommer til å lede til en rask godkjenning fra MD nå som alternativet er en rettsak de selv skjønner at de kommer til å tape.

8 Likes

Har sansen for Almås, selvom det har vært litt mye rart fra han

De har brukt helgen, det er fornuftig. Derfor burde de heller ikke sluppet meldingen på fredag før de hadde mer kjøtt på beinet. Nå ha de iallefall besvart noe av det mer prekære.

MD driter i rettsaker. De har gratis advokater og jurister som ikke har noe bedre å gjøre. Bare se på gruveselskaper som krangler for å dumpe ting i fjorden. Rettsak vil være mer negativt for Softox enn MD fordi det vil dra saken ut i tid. Alle bør håpe at de finner frem til en løsning lenge før det.

2 Likes

Kommer det et svar fra Kemi er nok saken løst.

Jeg er enig med dere som synes Almås fremstår som en luring. Han har jo hatt en rettsaksprosess gående mot seg i det Polske rettssystemet pga. mislykket gårdsdrift i Polen på offentlig jordbruksjord også. Han fremstår for meg som en polert støvsugerselger. Til tross for dette har jeg svært stor tro på potensialet til SBE og muligens SIS (som jeg anser som mer risiko). Swis kan bli veldig bra med en dyktig kommersiell partner der og.

Så klart de ikke driter i rettssaker. Her vil de tape, og det vil ikke ta seg godt ut og gi MD uønsket oppmerksomhet i større grad enn SoftOx.

Hele rettssaken vil videre ikke rekke å begynne, eventuelt måtte avbrytes når EU-godkjenning uansett kommer på plass.

3 Likes

Av alt vi har prata om her inne, og hva jeg har lest gjennom helga, så støtter amatør-forumisten jeg det her fullstendig. Veldig interessant om nå produktet blir godkjent i Kemi, det bes om gjensidig godkjenning og den innvilges i Norge. Blir det da en langvarig tvistesak med MD for en liten periode med salg man ikke var enig om? Greit at skattepenger ikke er mye verdt, men høres jo ut som en sak for sløseriombudsmannen i tilfelle.

2 Likes

“Miljødirektoratet hvor det meddeler i brevet at det inntil videre opprettholder sin tidligere tolkning.”
Tolker denne meldingen at det ikke er skrevet i stein, men en inntil videre tolkning fram til de for noe avklares.

1 Like

Meldingen gjaldt vel kun for overgangsordningen? Som da er ordningen mens de venter på endelig utfall ( EU sin tolkning? ).

Den ordlegginga er neppe tilfeldig fra juristene. Her bygges det en sak om at MD kun har kommet med sine tolkninger, Softox bestrider de, og inntil man har en avgjørelse så er det kun tolkninger. Smart at de holder seg konsekvent rundt det.

1 Like

Norge har jo signert de nye reglene og vil implementere det nye regelverket, bare tull fra a til å fra miljødirektoratet.

bilde
bilde

12 Likes

hvorfor er vi nede 10 prosent da, stor beartrapp dette her :grin: