Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

1 Like

Kraftig ökning av Almås. Konvertering ?
Från gårdagens listor

Det er vel ikke tilfeldigvis antall aksjer 259.403?

Er det flyttingen av aksjer mellom Almhaug Bolig sine kontoer du tenker på?

1 Like

Det som er registrert ja :+1:

Er det noen som vet hvor stor andel av formuen Geir Almås har investert i Soft-Ox?

Vanskelig å si. Vet bare at han har en hytte til rundt 22 mill. Om den er belånt eller ei vet vel i grunnen bare han og banken.

Det er Hermod Farms AS som eier den hytta, ikke han privat. Det er også tatt ut pant i eiendommen av Nordic Corporate Bank ASA på 25 millioner.

1 Like

Markedsverdien på Softox er nå langt lavere en for en fod måned siden og det med mye penger på bok😉
Rekylen blir kraftig

2 Likes

Sikkert noen som vil ut før Q rapport, alle vet jo at det blir minus, men kan kanskje få en knekk om det blir stygge tall. Blir fin kjøpsanledning for oss som ser litt lenger fram isåfall.

1 Like

Man må jo bare være stolte av seg selv som orker å holde ut som aksjonær i SoftOx. Det er jo blitt en hverdagslig opplevelse å oppleve knekk i dette selskapet.

sånn er det når man har bestemt seg for å sitte til man ser sluttproduktet av SBE,SDS og SIS. Fungerer ikke teknologien som blir det null, fungerer den så blir det sky high. Klart høy risk enda, klart mye humper på veien. Så får man se da, om det har gått inn om en 5 -10 års tid eller om de pengene har forduftet.

Vurderer å selge meg neste gang jeg er i 0. Dette orker jeg nesten ikke lengre…

Du bør lese de siste innleggene dine :wink:

3 Likes

Er ikke sikkert du går i null. Bare å selge nå.

1 Like

Har fulgt med på denne tråden siden februar 2019. Fascinerende å se hvor mange her som er “Long” i det ene øyeblikket og “short” i et annet.

Soft er i mine øyne en høy-risiko vekstaksje innen med. som er helt i startgropen av en forhåpentligvis fantastisk reise, både forsknings- og kursmessig.

Ha litt is i magen a. Dere har selv valgt å gå inn i selskapet på et tidlig stadige for å forhåpentligvis kunne være med på reprisen av selvskapte, gitt at de lykkes. Har selv et perspektiv på 3-5 år, enten har jeg gjort et røverkjøp eller så har jeg tapt. Så enkelt er det faktisk.

Unødvendig å diskutere daglig kurs.

6 Likes

Long/short er at du tror aksjen går opp eller ned uavhengig av lengden. Noen trader på news,moment og bevegelser. Har vært lite av dette her, derav lav omsetning i papiret og også noe som gjør at en aksje kan få feilprising. Men synes det er bare bra at noen er mer kortsiktig og vil trade på kortsiktig newsflow og/eller moment. Må da være lov det også, også er det jo litt interessant og diskutrer momenter underveis.

Slik er det med Biotech. Ting tar tid.
Som SoftOx-aksjonær blir livet mye enklere om man bare klarer å innse at:
Ny dag, nye nederlag

Men en dag kommer den, og da blir det verdt det <3

4 Likes

Derfor hermetegn. Du tar poenget.
Kunne heller skrevet langsiktig/kortsiktig/langsiktig/kortsiktig.

Poenget er at mange endrer mening/plan flere ganger daglig.

1 Like

Anser ikke softox som høyrisiko, er det feil?