Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ok, har ikke sett så mye til det her, foruten Kalleanka muligens. Men kanskje jeg har spottet feil.

Ja, alle produktene er avhengig av den samme teknologien, noe feil der, faller alt i fisk. De er i startfase og mye kan gå galt.

3 Likes

Det er (betydelig) lavere risiko her sammenlignet med, for eksempel, biotekselskapene som utvikler kreftmedisin. SoftOx har proof of concept, validert teknologi, produkt(er) i markedet og hittil bekreftet overførbarhet til sårbehandling: SWIS/sårskyll og snart SBE/biofilm. Større spørsmålstegn er naturligvis knyttet til inhalasjon.

Safety er noe av det grunnleggende med teknologien. Vil si det er “lav” risiko til å være biotek. Effekt er også noe man med høy conviction kan anta er overførbart i andre behandlingsmodus/indikasjoner (eks. SWIS hvor effekt er dokumentert og de søker partner).

Det som skjer med kursen i disse tider er betinget dem som har som hobby og/eller jobb å kryste lite likvide aksjer. Best å ignorere, og tenke på noe annet i mellomtiden.

26 Likes

God oppsummering om hvorfor man er inne og hvorfor man har trua fremdeles.

Takk h3nk1 for dette innlegget. Jeg føler softox ikke er så høy risk som andre biotek selskaper som skal kurere kreft. Dette her er snakk om rensing av sår hvor man lett kan se om den har god effekt eller ikke. Og det har vi allerede fått fra swis. Jeg har stor tro på teknologien og føler at selskapet burde vært priset høyere. Håper på noen nyheter snart…

“Større spørsmålstegn er naturligvis knyttet til inhalasjon.”
Kom over denne, sikkert ikke alle her som har sett før:) inhalasjon av hocl har blitt prøvd ut uoffisielt med suksess før.
“6.9% of reports describing “nose tickle”, “runny nose”, and the like) were transient and resolved in less than 1 minute after leaving the tent”

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.researchsquare.com/article/rs-1009101/latest.pdf&ved=2ahUKEwiYt8mn6d_1AhXL-ioKHZXbDm4QFnoECBAQAQ&usg=AOvVaw0UOEjf5uC8Fi2Q0xnxLV9r

8 Likes

Husk at Soft-ox er best i klassen.

Application for Inclusion in the 2021 WHO Essential Medicines List

1 Like

Kanskje… men den er jo ikke priset litt inn en gang per i dag :wink:

1 Like

Og us defence pengene kom ikkje helt uten grunn di heller :pray:

1 Like

Produktene virker det vet vi. Er alt ute i markedet med noen produkter😊
Så å selge nå betyr antageligvis bare at en går glipp av oppturen😂

2 Likes

Risikoen i softox er vel hovedsakelig at de må få finansiert det de holder på med og når de ikke tjener penger på desinfeksjon, så må pengene komme fra investorer eller statlige tilskudd osv jo lengre tid ting tar, jo mer blir tidlige investorer vannet ut. Evt så kommer det konkurrerende produkter.

Prøvde meg her når det så ut som desinfeksjon kunne dra lasset, men det ser ut til å ha delvis strandet i byråkrati.

Kan fort komme flere avtaler for desinfeksjon produktene i Europa.
Overgangsordningen i Europa åpner at det raskt kan komme noe spennende avtaler.
Softox skal begynne å levere i henhold til avtalen til flere svenske sykehus i april.

Kan også komme noen samarbeid avtaler og støtte for forsking prosjekter.

Kan tenkes at SIS får en større BF partner ?
Jeg tror at dette vil komme raskere enn vi tror.

2 Likes

Når tror du det kommer? De skal være ferdig med fase 1 21 mars, de trenger vel en viss tid å analysere også?

Måtte bare ta innlegg 5000😂

2 Likes

Midler kan fås fra SIS dersom det går etter planen: Up front og milepælsbetalinger fra finansiell partner.

Hvor mye er ikke godt å si, spesielt siden dette konseptet ikke er hverdagskost. Generelt innen biopharma har vi denne, som må tas med en klype salt:
image
https://www.nature.com/articles/d43747-020-00675-3

3 Likes

SIS med gode resultater på at det er trygt å inhalerer tror jeg de greit får skilt ut og skaffet finansiell partner til å finansiere den videre utviklingen. Men dette kommer trolig kun til å omfatte SIS. Så de trenger fortsatt å finansiere drift og utvikling i morselskapet.
Litt fart på inntektene fra desinfeksjon hadde gjort underverker men jeg tror nok fortsatt vi må belage oss på flere emisjoner. Men tror nok det blir en ny runde med lån først om kursen holder seg på dette nivåer. Jeg er optimist på lang sikt men forberedt på at det kan bli en del opp og nedturer på veien. Emisjonen ødela nok momentum i aksjen i enda større grad en jeg trodde men ingen planer om å selge nå.

Oppleves som en liten parpodi disse godkjennelsesprosessene. Som de skriver om Biocidforskriften:
"Hensikten med regelverket er å sørge for god beskyttelse av menneskers og dyrs helse og miljøet, og å forenkle handelen av biocidprodukter mellom EU/EØS-landene. "
Men de velger å ikke godkjenne et mye sikrere produkt å bruke enn tilsvarende produkter i markedet selv om EU selv sier dette er innenfor. Forstå det den som kan.
Men det ordner seg nok etter hvert. Men konsekvenser har det jo definitivt fått. Men den som venter på noe godt venter forhåpentligvis ikke forgjeves.

8 Likes

Riktig at alle produktene er avhengig av samme teknologien,men mener selv at SWIS har kommet så langt at det må anses dokumentert. SWIS alene i uavhengig selskap hadde antagelig vært verdt vesentlig mer enn hva SoftOx prises til i dag. Konklusjonen er i min verden at risikoen på dagens nivå bør være minimal.

2 Likes

Ja er helt enig, skapte bare et bilde absolutt worst case, man vet jo aldri. Vil gjerne se større kontrakter på Swis først, nå har vi jo fått det på desinfeksjonen, så man har jo proof of concept der. Er ekstremt god RR her i mine øyne. SDS, SIS og SBE framstår mer som en bonus. Men at kursen kan gå lenger ned på ræv tall på q rapport, mer trøbbel med MD, st ting tar lenger tid enn man tror, det skal vi ikke se borti fra. Når har ikke det så mye å si for vi som sitter langsiktig og ser noen år fram i tid, men man bør kanskje forberede seg psykisk på at det kan kommer mer smerte framover og heller blir positivt overrasket om det motsatte skjer. Jeg liker hvertfall å ha den tilnærmingen. Veldig mye spennende nyheter som kommer.

1 Like

Liten tvil om at enkelte i MD skulle vært tatt tak å røskett litt i fra høyere hold. Hender slike ting skjer på kommunalt nivå og skal si de blir mer omgjengelig å ha med å gjøre i etterkant. Selvfølgelig går planene igjennom etterpå uten problem…

2 Likes

Testet safedes på en vorte. Ble borte på et par dager. Mye enklere enn det man får kjøpt på apoteket.

14 Likes