Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Opsjonsfredag i morgen, buy the dip… … mandag ? :slight_smile:

Tipper det blir forsøket mitt. Så får se om stop loss slår inn denne gangen.

2 Likes

Over i bear territoriet. Ikke under sma200 enda

1 Like

1 Like

Det ser ikke pent ut. Er det nå det virkelig store krakket kommer. Det som har blitt utsatt ui årevis :thinking::relaxed:

Klar for krakk :grin::raised_hands:

Solgte unna 50% av alle fond rundt årsskiftet etter et sinnsykt fjorår.
De siste 50% er solgt de siste 2-3 dagene.
Sitter nå kun eksponert i et par enkeltaksjer som ikke bør reagere (veldig) nevneverdig på makro.

1 Like

Burde jeg selge alt jeg har i Softox? Er redd for krakk og sitter i 20% minus

Kan bli stygt for Bitcoin og andre coins.

The Fed released its report on a digital dollar this afternoon.
They want it. And they want to kill private digital currency. Remember, back in June, Elizabeth Warren held a hearing on this. Warren made it clear that a central bank-backed digital dollar would “help drive out bogus digital private money (bitcoin, stablecoins, etc.).”

It’s not only U.S. officials that may be challenging the rise of private money. Just as the “build back better” and clean energy transformation is an agenda highly coordinated by major global economic powers, so is the concept of CBDCs. The BIS (Bank for International Settlements) consists of 63 global central banks, and nearly 90% of them are having conversations about adopting a CBDC.

2 Likes

Futures fant foreløpig støtte på Daily 200MA.

2 Likes
2 Likes

Intresant og se på PPI og samenligne med 2008… Hmmm kan dette bli virkelig stygt.
Og ser vi på Konsumprisene så er de langt over…
Til alle oss som har vært ute av markedet 6mnd… nå nærmer vi oss 0 i hvertfall. Så er det bre og vente til det faller og blir billigere…



image

1 Like

Storparten av small-mid caps har vel ikke vært billigere på åre og dag, og en del av de store indeksdriverne er dyre. Så at aksjer er overpriset hører til sistnevnte.

2 Likes

Earning season nå - neste uke skal de fleste store melde resultater.

Det skal opp før det skal ned!

1 Like

Ikke hvis flere melder som Netflix :stuck_out_tongue:

Noen skal opp og noen skal ned vil jeg tro… Totalt sett vil det vel bli mer fokus på inntjening pr idag enn i fremtiden en stund fremover, som igjen betyr mer valuefokus. Men siden mange eier fond som kan finne på å selge kan value bli dratt litt ned de også.

Dette har foresten pågått en stund nå, flere av Ark invest sine fond er ned over 50 prosent fra toppen.

Jokeren fremover er hvor tett knyttet inflasjonen er til supply chain disruption, men lønnstakere gir vel f### i om det er det ene eller det andre, derfor er det vel uansett litt moment i inflasjonen, da lønninger mest sannsynlig presses litt videre.

1 Like

Forsikringer koster penger, helt til de redder deg.

1 Like

Hvordan ligger futures an?

2 Likes

Europa bare nekter å ha panikk, som er irriterende ut fra teorien om at jeg ønsker meg røde kvelder i USA + røde futures, for å få dumme overreaksjoner nedover som er enkle å kjøpe. Oljen så jo også ut til å falle en kort periode, før den hentet seg inn igjen.

Tror kanskje jeg vil kjøpe dippen i dag i stedet for mandag, men har ikke gjort det enda.

1 Like

Det er jo ganske usikker tid vi er i nå. Husk q3, da var inflasjon i oppstarten og folk hadde ok med produkter (lønningene hadde ikke steget), det begynte og øke prisene på produkter som var “billigere” før inflasjon top av. Nå i Q4 er alt blitt mye dyrer (USA PPI opp 10%) folk får mindre penger og bruke per produkt fordi lønningene ikke har fulgt etter. Nå begynner lønningen og gå opp og produktprisene opp kraftig og den onde spiralen har startet. Har og sett at Bonds begynner og falle i USA ingen vil ha bonds med 1-2% rente med inflasjon på 6-7% og hvis ikke Fed skal kjøpe disse, hvem skal kjøpe ?

Sitte helt rolig og se på, samme tipsett jeg har gitt i 6 mnd, betale gjeld bygge cash i form av gull og sølv (Ikke dollar eller nok de taper seg i verdi)

OG EU er enda verre, de trykker enda mer penger og kjører inflasjonen mer opp enn USA Se her ECB Balance sheet… og Italia/spania/hellas… ikke mest økonomisk bra land

2 Likes

Godt spørsmål, men det må vel være de som tror renta skal ned igjen innen 10 år. Ellers gjorde du nesten det selv når du betalte ned gjelda på huset ditt :smiley:

2 Likes