Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Hadde de gjort det hadde de sikkert fått pes for å tilbakeholde informasjon. Er jo for så vidt mest ryddig og kanskje mest riktig i forhold til reglene å melde informasjonen så fort den er tilgjengelig. Synes de gjorde det riktigste jeg.

14 Likes

Nå vil jeg spekulere litt, noe som jeg håper er greit på et aksjeforum.
Jeg har tenkt litt på denne uttalesen fra Kiilto direktør Henrik Skibrek: “Sykehusene fore­trekker fortsatt Antibac desinfeksjon”. Denne utalesen synes jeg virker litt nervøs og en form for lettelse. Er jo ikke tvil om at om det kommer et bedre produkt på markedet som til og med er uten alkohol, så vil dette være ganske krise for Kiilto, virker nesten som de vet hva som vil tvinge seg fra over tid. Antibac er gammeldags og blir nå truet av noe nytt og revolusjonerende. Kan det være Kiilto har sett dette når de distribuerte Softox sin desinfeksjonsmiddel og har prøvd å få en større del av kaka, eventuelt prøvd på et oppkjøp før softox blir for store. Noe softox selvfølgelig ikke vil, med denne teknologien og de tusenvis av mulighter som hører med. Kan Kiilto ha blitt forbannet og kastet softox på dør, kun utav frykt? Og da regner jeg med de bruker alle sine kontakter hos byråkratiene for det det er verdt også.
Hva tenker dere?
Jeg tenker Kiilto vil være desperate og gjøre alt i sin makt for å forsvare sitt marked.

4 Likes

Hadde alkoholbasert først kommet nå, ville det aldri i verden blitt godkjent slik jeg ser det.

  • Effekt som er dårligere / ikke effekt
  • Brannfaren
  • Uheldig inntak, barn eller rus
  • Hudproblem for en del brukere
  • Resistens problematikk

"Etanol som aktivt stoff til bruk i hånd- og overflatedesinfeksjon (produkttype 1, 2 og 4), er fortsatt til vurdering i EUs stoffvurderingsprogram. Hånd- og overflatedesinfeksjonsmidler med etanol som eneste aktive stoff, kan derfor foreløpig selges i Norge uten produktgodkjenning fra Miljødirektoratet, hvis kravene i overgangsbestemmelsene følges. "

7 Likes

Tolket det også dit at antibac var ett bedre produkt enn de andre med sprit, dermed var det foretrukkne. Men at de avsluttet samarbeidet med Softox kan være ett forsøk på å knesette dem i det korte bilde. Tipper ved god rapport fra hemsadal vil gjøre veien veldig enkel for både Effectdes og Safedes å nå markedsandeler. En slik rapport vil bety utrolig mye hvis den dokumenterer fordelen med å gå bort fra helseskadelige avgasser. Tror Softox går mot veldig lyse tider når det regulatoriske endelig er i boks.

5 Likes

Kjøpe med cirka 25% rabatt i forhold til emikurs? Gavepakke, takk til dem som selger haha. Her kommer jeg til å sitte i noen år til ihvertfall.

1 Like

Litt annen tone på deg her enn på Bjørnetråden :wink:

Softox steg vel rundt 400% forrige krakk, så kanskje det er et krakk vi bør håpe på, hehe. Vet det var covid relatert og spesielle forhold.

Haha, kan ikke selge nå med det tapet jeg har nå, så jeg selger ikke uansett nå. Og ting pleier å stige når jeg selger, så hadde gjort veldig vondt å se Softox-toget gå fra meg.

1 Like

Det der er så festlig, for alkohol som altså er under vurdering kan bruke overgangsbestemmelsene og selge uten godkjenning, men ikke Softox sitt som står som approved. Og akkurat det er det juristene til Softox mener at er idiotisk, her fra korrespondanse i september:

9 Likes

Ja hva skjedde egentlig med samarbeidet softox/kiilto? Det var vel den aller første avtalen de meldte men så kokte det bare ut i grøten. Vi fikk vel aldri noen forklaring. Hadde vært gøy å høre Softox’ side av den saken.

Går vel å sende selskapet eit spørsmål ang hvorfor samarbeidet tok slutt før det egentlig kom ordentlig igang?.

Jeg har ett par spørsmål til IR, skal sette sammen en mail.

2 Likes

Lagt ut på face-gruppen nå nettopp.

8 Likes

Innsideinformasjon skal meldes med en gang.

Så snart som mulig
Utsteder skal så snart som mulig offentliggjøre innsideinformasjon som direkte vedrører Utstederen, jf. MAR artikkel 17 nr. 1. Dette innebærer at innsideinformasjon må offentliggjøres med en gang Utsteder har mottatt eller blir klar over denne, med mindre ikke vilkårene for utsatt offentliggjøring er oppfylt, se 30 | Oslo Regelbok II - Utstederregler punkt 4.2.1.2. I «så snart som mulig» ligger det normalt kun den tid det tar å utforme børsmeldingen om forholdet. Det forutsettes at Utstederne har rutiner og prosedyrer som gjør at de kan håndtere.

https://www.oslobors.no/rulebook/download/119457/1

2 Likes

Så lenge det er meldt i god tid åpning mandag så tror jeg de er innenfor.

Men kan være at teksten over er grunnen til at de slapp en såpass tom og lite forklarende melding på fredag.

Egentlig ganske fornøyd i dag. Flere aksjer og noen færre skvett’ne desinfeksjon investorer.:sunglasses:

1 Like

Enig, man er rimelig kortsiktig og korttenkt om man selger pga. et avslag i Norge for å selge produktet midlertidig i Norge.

Lurer på hvem solgte på 37 kroner i dag på open når selskapet børsmeldte i dag at de kom fortsatt til å selge produktet. Solgte 100% også med tap hehe. Ikke rart de fleste taper penger på børs

Efterklokskap är alltid kul. Börsen är inte logisk, hade den vart 100% logisk hade alla vart stenrik.
Men som tidigare länkat så ser det ut som det var en relativt stor fear hos dig också för 11 dagar sedan.
Offtopic detta jag vet.

1 Like

Bra omsetning i dag kan en vel si.