Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Er så tynt på begge sider, fascinerende lite interesse.

1 Like

Er lite fristende å kjøpe all den tid det legges ut et par tusen aksjer som et lokk med en gang den beveger seg litt. Vil tro det nå er mange som avventer inngang til ting er mer avklart, og andre igjen som ikke vil selge på disse nivåene. Så på utviklingen siden februar 2020, kan knapt fatte at jeg har holdt ut disse svingningene, er ikke rart folk er utmattet😅

Med daglig omsetning (i antall) på 10k+, så er det kanskje ikke så overraskende?

Er mer tilsalgs en det man ser. Kjøpte 1100 på 36.95. Da var der egentlig bare 250 til salgs på den kursen, men hele handelen gikk igjennom umiddelbart, dog i 2 deler (250+850)

2 Likes

Mye triksing her. I sluttauksjonen så det ut som aksjen skulle slutte på 37,65 men i siste sekund ble aksjene «ca 200» til salgs på den kursen trekt.
Dette gjorde at vi endte på 37 blank og ikke opp til 37,65 der det lå 500 på kjøp.

Så noen ønsket ikke den skulle opp eller de ombestemte seg i siste sekund med tanke på salg?

Hvor kan man kjøpe desinfeksjon fra Softox?
XXL, lokale Meny og Spar butikker og på diverse mindre nettsider?

Har de distribusjon hos noen av de store apotekene eller dagligvarene?

Meny og Spar er da dagligvare.

1 Like

Åpenbart - derfor skriver jeg lokale butikker.
Det er vel ingen nasjonal avtale slik at de selges i hele kjeden, har kun sett det tilgjengelig i noen få av disse butikkene?

Prøver få oversikt over hva salgsavdelingen har styret med siden 2018 - og hvilken avtaler de har på plass.

Trenger også å fylle på flere flasker i heimen.
Men er som nevnt over her slitsomt å komme seg til XXL eller lete i butikker.

1 Like

Ahh. Da skjønner jeg hva du mener.

1 Like

SoftOx Solutions distributør, Bonaventura Scandza, har signert en avtale med NorgesGruppen om salg av SafeDes alkoholfri hånddesinfeksjon, opplyses det i en børsmelding.

Fra februar 2021 skal noen av landets største dagligvarekjeder begynne å selge Softox’ SafeDes hånddesinfeksjon under merkevarenavnet «Aeris».

Avtalen med omfatter Meny-, Spar- og Bunnpris-butikkene, hvorav 39 Meny-butikker vil ta produktene inn i fast sortiment. I tillegg vil Bonaventura Scandza kunne selge SoftOx-produktene til de øvrige butikkene lokalt. Meny har totalt 200 butikker, Spar 295 og Bunnpris 250.

https://askoservering.no/vare/5729645#/

6 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/553898

Som forventet denne. Spennende at de kjører på, jobber med internasjonale avtaler i større marked.

2 Likes

“The SIS-01 study is making good progress in the first test of the inhalation technology in humans”

4 Likes

Mye som skal være ferdig Q1. Spennende uker.

2 Likes

image

Hvor stort er markedet i Europa og når kan de evt begynne salget? Også vet jeg fra moroa Photocure har vært gjennom at det kan ta evigheter å få markedsandeler. Nå er det riktignok svært mye enklere å bytte til SWIS enn det er å bytte til blålysbehandlingen til Photocure. Det krever samme hva at man klarer å selge seg inn.

  • Hvor lang tid tar det før de evt får godkjenning?
  • Hvor stort er markedet i Europa?
  • Er det nasjonale innkjøpsordninger for dette, slik at evt salg skjer via anbud som det de vant med HINAS og slipper en gigantisk salgsorganisasjon?
8 Likes

Inntekter fra Sykehusinnkjøp, Sverige osv. kommer i q1. Så får vi håpe på noen større avtaler snart.
Spennende med Swis SBE og SIS.

1 Like

Angående markedsstørrelse for SWIS, så er denne figuren en slide hentet fra en presentasjon som var for et års tid siden, beklager dårlig oppløsning:

image

1.6 milliarder dollar totalt, og estimert til 465 millioner dollar i Europa.

Så har vi denne fra den siste investorpresentasjonen:

De har snakket om salg i USA i 1H 2023, som vi også ser her på sliden, men vi får se hvordan det går. Håper jo at de får salg i EU for SWIS i løpet av 2023, men det er kanskje noe optimistisk å håpe på det. Hvordan det er med innkjøpsordninger er jeg usikker på, så det skal jeg ikke uttale meg for mye om. Vil jo tro at det er noe lignende som det er med Hinas, med tanke på at det er helsevesenet som er det viktigste markedet for SWIS. Det er jo for så vidt et godt spørsmål for den kommende kvartalspresentasjonen.

8 Likes

De gikk drøyt 20 mill i minus i Q4 og har en kontantbeholdning på drøyt 50, det ligger vel an til en emisjon i løpet av våren.

3 Likes

Synes denne er viktig (Hemsedal) og regner med dette vil være siste bit på vektskålen til både MD og Kemi for godkjennelse. Så greier de å dokumentere at man ikke får disse symptomene har man virkelig ett veldig godt salgsargument. Vet ikke hvorfor denne rapporten lar vente på seg så lenge men det har sikkert sine årsaker, som nevnt nedenfor?

A safety concern published by the FDA, regarding side effects such as headache, nausea and dizziness after the application of alcohol-based hand rubs, influenced the work. The FDA highlights that these symptoms are likely caused by the vapors from the sanitizer and potentially from exposure in enclosed or poorly ventilated spaces2. Our work and findings will be finalized during Q1-2022. The preliminary results indicate that SoftOx disinfectant products, in several analysed areas, improve the indoor climate for a more comfortable work environment, relevant both in the civilian sector and for military purposes.

11 Likes

Here we go again