Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Leste en artikkel i en sveitsisk avis for en stund siden. Visstnok hadde flesteparten av koronapasientene som hadde vært innlagt på sykehus i utlandet (var vel snakk om land i Balkan) multiresistente bakterier når de kom på sykehus i Sveits etter å ha blitt hentet hjem. De hadde derfor egne avdelinger på sykehusene for disse pasientene.

7 Likes

Så kan man tenke seg hva det betyr om Softox kan erstatte alt av antibiotika i lungesykdommer, og sår.

Det er enkelte ting vi skal få problemer med å forsvare ovenfor de kommende generasjoner. For eksempel at vi prioriterer grisebillig laks (med hjelp av antibiotika), men ikke støtter forskning og produkter som kan redde millioner av liv etter at vi på grunn av uvettig bruk av en av medisinens viktigste oppdagelser har blitt resistente … Heia Norge

6 Likes

Det samme var vel en teori ifra bla Italia, Spania og muligens andre land husker ikkje helt i farten, men det ble gjort en undersøkelse som viste at det i hovedsak var land med høyt antibiotikaforbruk som slet mest. Da det var sekundere bakterielle (resistente) infeksjoner som var “dødsårsak” i veldig mange corona dødsfall.

Sykehus i land med høyt antibiotikaforbruk hadde også mye høyere tilkomst av resistente bakterier som en kicker i artikkelen.

Husker ikkje hvor eg las det desverre men det ble publisert en stund etter Italia hadde værste bølgen. Skal se om eg finner det å redigerer det inn her ila dagen om ingen kommer meg i forkjøpet.

6 Likes

Den antibakterielle ingrediensen er… Såpe.

2 Likes

Forskere: Måske har man hidtil forstået lungebetændelse forkert forskning gjort av Bjarnsholt som har begynt hos softox. Bull SIS

5 Likes

Felles for mange av landene i Balkan er lav vaksinegrad på grunn av skepsis og høyt forbruk av antibiotika. Meget dårlig kombinasjon.

3 Likes

Såfremt du ikke kan trekke fortere enn din egen skygge, kan det vel være smart å foreta seg noe nå…

1 Like

Kan vel ikke gå lavere enn det her? Er bare en fattig student, så har ikke råd til særlig mer… Burde jeg selge kryptoen jeg har og kjøpe mer her?

1 Like

Hvis jeg var en fattig student, så ville jeg ha holdt meg langt unna pyramidespill.

2 Likes

Det høres ut som du bør holde deg unna investeringer generelt så lenge du er student.

Siden du spør og siden du sier du har lite midler til overs, så er vel ikke et high risk selskap man bør investere i😅

Vel, det er vel opp til enhver å avgjøre selv gjennom god research… Men f.eks «en jeg kjenner» (veldig godt) har nylig tatt opp stor belåning for å investere i Softox…:rofl:

Skremmende. Det er slikt som sørger for kursras når det butter litt i mot og stop-loss slår inn :frowning:

Er Softox særlig highrisk? Lav mcap og skyhøyt potensiale. Teknologien virker også, så føler dette her er rimelig bankers. Snart kan jeg slutte å spise knekkebrød til middag og erstatte det med kaviar og hummer.

2 Likes

Hadde det vært konsensus om at denne var bankers så hadde kursen vært langt, laaaangt høyere… men om du gjennom din egen research føler det så er det ikke galt å være investert. Her er det ikke vits å følge kursen dag til dag, men følg nå heller fundamental informasjon som eventuelt kan endre caset i ene eller andre retningen.

Så krysser vi fingrene for hummer og kaviar. Og ikke tomatsuppe laget på ketchup og kokt vann.

Dette er ikke kritikk, og jeg er selv tungt investert i SoftOx og er super bullish. Meeeeen, tror det er greit (spesielt når du er student) å innse at selskaper som SoftOx er super høy risiko… Det er jo naivt å tro at et selskap som såvidt tjener penger og såvidt har et produkt skal være lav risk. Oppsiden er jo selvsagt enorm om de lykkes, men gjør de ikke det så er jo nedsiden like stor. Det er jo uendelige eksempler på selskaper som ikke har lykkes.

Jeg bare sier det fordi jeg har sett mye du har skrevet, og virker jo som du er tungt i crypto og høy risiko investeringer. Selv er jeg i samme båt, jeg er tungt i crypto, og ikke bare top 100 coins, men meme coins og investeringer som er så latterlig høy risk at du kan tape alt på bare timer. For meg funker det fordi jeg har venner som er whales og får tidlig info, samt at jeg er i en annen økonomisk situasjon, men jeg tror ikke du skal tenke at SoftOx er bankers. Er ikke akkurat indeksfond. Men vil du spise hummer til middag må du vel ta noen risiko. Men bare vær klar over at kaviaren kanskje må holde en stund lengre enn du tror…

7 Likes

Pass på å få i deg en vitaminbjørn i ny og ne også :grin:

Luftveisinfeksjoner veier tungt.

Luftveisinfeksjoner – som for eksempel lungebetennelse – er den største dødsårsaken knyttet til antibiotikaresistens.

Forskerne mener at luftveisinfeksjoner førte til mer enn 400.000 dødsfall i 2019 – og er forbundet med mer enn 1,5 millioner dødsfall

2 Likes

Softox markedsverdi på 400 mill er jo en vits. De kan dra inn 1/4 del av markedsverdien i støtte fra Nato 31 juni.

4 Likes