Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Hadde man bare kunne se inn i fremtiden! Blir ekstremt spennende å se hvor vi står i slutten av året. Jeg stoler på teknologien og tror dette går veien, men det tar tid. Når det er sagt får vi nok svar på mye allerede i år. Har troen på en betydelig reprising.

Stoler på rosessen dems.
La dere iallefall ikke påvirke av all medie dekningen av Ukraina konflikten. Soft-ox aksjonærer har såpass is i magen at vi står i mot kommende ukes macro motgang. Skal kjøpe mer på 38-39-40. Blir rakett dette snart, ta et glass og hør litt på Coltrane eller det som får deg til å slappe av.:wine_glass:

2 Likes

Jeg syntes det var en gavepakke å få kjøpe under 50 etter emisjonen, og lettere måpende over at jeg fikk doblet under 40. Nå satser jeg på å gå opp til en bunke hvis kursen holder seg her en stund :sunglasses:

1 Like

Dette kommer raskt dessverre

– I en del land ser vi at mange smittes av antibiotikaresistente bakterier som ikke kan behandles, og som fører til at folk dør. Det kan være snakk om så banale infeksjoner som en urinveisinfeksjon som går over i blodbanen, lungebetennelse, eller infeksjoner i sår som ikke gror etter operasjoner. Uten antibiotika som virker effektivt kan utfallet bli tragisk og ende med død, informerer Jørgensen

I de siste årene har hun erfart at de også i Norge har sett mer av infeksjoner med mikrober, som er for resistente til at man finner gode nok behandlingsmetoder. Det har resultert i at de har behandlet infeksjonen med en kombinasjon av flere mindre virksomme antibiotikakurer. I flere tilfeller har det ført til død

4 Likes

Burde jeg kjøpe mer nå? Eller kan den bli billigere. Kjøpte massivt på 55 og 50 fml

Det må du avgjøre selv, se artikkelen over. Nesten som skrevet for softox, men dette er et reelt problem som bare blir verre. Softox sitter med løsningen. Swis er snart i markedet. Tror ikke dette blir veldig vanskelig å selge inn til sykehus. Bør hvertfall ikke være det.

Alt kan bli billigere om det smeller i Ukraina

2 Likes

Historisk har vel markedet hentet seg raskt inn igjen og ikke falt mye pga krig. Men nå har vi flere ting da, renteøkning, inflasjon, generelt høyt priset marked. Så alt kan bli billigere og alt kan bli dyrere, er en melding unna begge veier det. Men har man troa på produktet softox, så blir jeg ikke skremt av prisingen her. Jeg kjøper hvertfall.

De kommer ikke unna at antibiotika bruken må ned for dempe resistente bakterier, da skriker behovet etter alternativer. Tror ikke softox blir feil å sitte på de neste årene da.

Tenker bare at når alle fikk gjort emisjoner i 2020 og 2021,så har alt gått til Dass for dem som hentet fram friske penger. De som har tjent på dette er meglerhusene. Det vil si at det vil bli færre risikosøkeren i fremtiden, sammen med høy inflasjon og høyere rente, vil det slå kanskje negativt ut på biotek med tanke på at det anses som høyere risiko. Dobler jeg penga i Softox, tar jeg det. Har fått mye erfaring på børs siste 2 årene, men nå ser det jævlig ut fremover. Synd at jeg satt i Softox hele veien, mens folk tjente penger som gress på kahoot, kalera eller dogecoin. Helt sykt egentlig.

1 Like

Biotek sektoren er gruset, spås enn opptur når samfunnet åpner opp igjen. Alt kan gå ned med makro, men dette er vanskelig å spå og time. Kan selvfølgelig gå videre ned, men kan også gå andre veien, ikke lenge til triggere nå. Tenker det beste er å finne seg et/flere selskap man har troa på langsiktig og sette en posisjon man er komfortabel med svinger. For svinge vil det gjøre i high risk.

1 Like

“Men om det ikke gjør det er du ute😄”
Flåsete sagt avmeg.
Tror personlig ikke at Putin invananderer, er jo ellevilt. Men tror dette er en utroligt bra inngang, kjøpsanbefaling.

Var et spørsmål om å kjøpe mer og det er vel ganske åpenbart at det meste av typen høyrisk kan bli enda billigere med tanke på farene som lurer i sivet. Null kritikk av Softox, kun makro.

2 Likes

Kompis, basert på dine tidligere poster så tror jeg ikke at det er så lurt å kjøpe noe mer. Investering skal være rasjonelt, og ikke emosjonelt. Om en aksje sine bevegelser gjør at du blir sint, lei, fortvila osv, så er ikke børsen noe hyggelig sted å være. I hvertfall ikke i en illikvid / volatil aksje som Softox.

Det finnes mange selskaper med gode mål og fremtidsutsikter, men veien vil ofte være humpete. Som vi opplever svært mye av her.
Å fange en fallende kniv kan være svært vondt.

Enten så må man evne å legge fra seg følelsene, eller så må man kanskje vurdere å investere i noe annet / la være. Siden du er student så regner jeg med at du ikke er så alt for gammel. Da har du mange år igjen, så ikke gjør ting du mister nattesøvn over.
Helsa først :heart:

11 Likes

Snur aksjen her på forventninger og gode resultater og bryter 50,- så tar den ut en dobbelbunn formasjon fra september.
Eksempel på dobbelbunn

Kan se det samme i softox første bunn i september/oktober og andre bunn nå.

Kommer det dårlige resultater så vil den mest sannsynlig bryte bunnen på 35,- og da er godt ned på 20-tallt neste støtte. Så har man troa på gode resultater framover så kjøper man her, in my opinion.

7 Likes

Fin dag i dag, stormer rundt oss med renteøkning, inflasjon og krig, men ikke mange selgere her. Ligget i dette området i 2/3 uker, tyder på at dette 35-40 nivået holder så da må vi få noen gode meldinger for å finne kjøpere, eventuelt selgere med dårlig melding. Salgskontrakter, FFI analyse, SIS resultater rett rundt hjørnet:) tror SIS resultater og FFI analysen vil få massiv mediedekning.

5 Likes

Nå er det like før det blir økt behov for SDS i Ukraina…

Først og fremst så er denne situasjonen rus-ukr tragisk for alle parter og jeg håper virkelig ikke det vil bli brukt militære angrep, selv om jeg frykter det vil skje.

Denne situasjonen selv om den ikke eskalerer videre, viser at farene er der og høyst reelle og det vil bli bare mer fokus på teknologier, forskning og støtte til dette fra nato. De fleste av de som er skadet i krig får infiserte sår og mange av de vil ikke antibiotika virke på pga resistent, da er det klart at det vil være mer fokus på softox når de sitter på en løsning som virker mot alle virus. Så vil jo også denne forskningen mot kjemiske våpen være relevant.
Uansett blir spennende å følge kursen i dag. Blir nok en lurvete dag.

Kjøper på vei opp og ned på disse nivåene. Tanken på hva kursen er fram mot 2023 og videre gjør det easy peasy å holde denne aksjen.

1 Like

Softox må da være noe med det tryggeste man kan sitte i i disse dager? Det de skal bekjempe er jo pandemier, antibiotikaresistens og krigsskader… Vi er på full fart inn i hele segmentet nå.

Føler virkelig med Ukraina, de er i en forferdelig situasjon nå. Tenk hvis det var Finnmark de var på vei inn i…

4 Likes

Enig, virus, bakterier, sopp og sporer og alt det sølet der vil aldri forsvinne så lenge det er dyr og mennesker på planeten. Det kan komme konkurrenter, men du skal være god om du finner en løsning som tar viru, bakterier like effektivt og raskt som softox teknologi, det kan komme tilsvarende løsninger, men de er langt i bakleksa i forhold til softox allerede. Det skal forsker det skal testes det skal godkjennes, ikke tvil om at dette blir meget god investering om de kommer gjennom fasene og forskingen viser fortsatt like gode framgang. Men tror ikke du må vente til 2023 for en meget penere kurs, den får du allerede i første halvår i år. Om vi får et bevis på at forskningen fortsetter å levere.

2 Likes