Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Dessverre vil alle produktene prises til rundt 0,- frem til de får godkjennelse av desinfeksjonen, når de har den i boks og salget begynt vil resten av verdiene begynne å tikke frem som potensiale. Nå med alle problemer frem og tilbake vil få ta risikoen med å gå inn.

På en annen side, bra for vi vil få en skikkelig flyvetur ved godkjenning og kontrakter ned i europa. Da kommer spørsmålet mange vil slite med, hvor mange prosenter er jeg fornøyd med…

100% eller 200% , 300%, 400% ? er en 4x mye hvis de nå begynner å selge i EU og skal prises som vekstselskap?

6 Likes

Men de selger jo til EU nå (Svergie), og Norge. Ingenting som hindrer de å selge til resten av EU heller, med den overgangsordningen. Vi har hatt en rekke med uheldige hendelser meldinger som har dratt kursen ned der vi er nå, men snur dette og vi får en rekke med positive hendelser/meldinger vil kursen snu og dras oppover og da er den eksplosiv.

Ingenting er opplest og vedtatt før endelig godkjenning og salg kan formelt starte. Pr. idag vil det være risiko å kjøpe produktene frem til en eventuell godkjenning eller saken er avgjort i retten.

Ja det er sant. Egentlig bryr jeg meg ikke spesielt mye om desinfeksjonen, men har skjønt at det betyr mye for retail og caset. Er mest spent på om de får gjennom SIS fase 1 og veien videre der, SDS hvor de er i løypa der og funding i Juni og SBE.

Desinfeksjonen er veldig viktig som proof of concept som første produkt av samme teknologi. Den vil bane veien for resten, som Ffi tenkte det er jo bare noe hånddesinfeksjonsmiddel til å begynne med, til de også så resten det kunne brukes til.

1 Like

Ja og det har dessverre skadet interessen og kursen for selskapet også, folk tror det bare er et desinfeksjonsselsksp som ikke engang får godkjent desinfeksjonen og ikke tjener de penger. Sikker på at om desinfeksjon ikke har vært tilstede hadde vi hatt 3 gangern mcap, men det blir bare spekulasjoner. Får håpe det kommer en bølge med gode nyheter framover. Sis og sbe i fase 2 så skal selskapet prises vesentlig høyere, så får vi se om de kommer dit.

Jeg er enig i det du sier, og kan til dels være enig i at kanskje folk sin oppfattelse av selskapet har potensielt skadet kursen.
MEN, før det faktisk finnes et annet produkt, så er de jo faktisk et desinfeksjonsselskap som ikke engang får godkjent produktet sitt og ikke tjener penger.

Jeg er bullish og har troen, men ser jo at en profesjonell investor som ikke har særlig stor risikovilje kan tenke nettopp slikt, og de vil nok ikke hoppe inn med hodet først før det faktisk finnes mer konkrete resultater/produkter.

Så, det er jo åpenbart spekulativt. Men kommer de virkelig store nyhetene så kommer jo alle løpende. Bare tror det er greit at ikke alle sitter på et forum å forteller hverandre at dette kommer til å bli 100x og alle kommer til å bli rik. Man skal ikke jazze hverandre for mye opp og undergrave risikoen involvert.

4 Likes

Ja, men du kan ta hvilket som helst annet biotec selskap på børsen. Bergen bio, Vaccibody. Sjekk mcap, sjekk inntektspotensialet i forhold til sis og sbe. Der prises de på hva som kan skje. Mener COS er mye høyere i softox også. Så da får vi dette ”gratis” nå da om hvermannsen ser på softox som et desinfeksjonsselskap uten inntekt og godkjenning.

1 Like

Risikoen er jo failure i faser, men da er vi heldigvis bare et desinfeksjonsselskap :stuck_out_tongue:

Jepp helt åpenbart enig. Oppsiden er uten tvil enorm, men synes det er greit at folk er klar over at ting ikke er garantert å gå som planlagt.

Vi har jo bla. sett at desinfeksjonsmiddelet får kjepper i hjulene. Vil jo tro at selv om alt går på skinner frem til produktet er klart så kan det møte motstand i markedet og. Markedet er jo dessverre litt mer rigget enn man håper på, så jeg tror personlig at det finnes flere fallgruver enn bare failure i de tidlige fasene.

1 Like

Helt klart, tror de fleste som sitter i denne aksjen er veldig klar over at alt ikke trenger å gå som planlagt. Desinfeksjonen ser jo veldig ut som skal gå gjennom nå da med det nye regelverket, så der ser jeg ikke store risikoen annet en tidsaspektet. SIS safety fase 1 er så klart en risiko, men går den gjennom, SBE fase 1 går gjennom, er jo gode indikasjoner der og vi får litt mer matnyttig om samarbeidet med FFI, kommer jo en analyse der også snart. Da ser jeg ikke bort fra at kursen er doblet og mulig mer også. Da kan man ta ned risiko, f eks. selge halvparten sitte gratis med den videre risikoen/fallgruvene som kan kommer. Så får man avgjøre da om man vil sitte gjennom den risikoen i starten her nå. Ser vi på slagstakten og det minimale volumet så ser det hvertfall ut for meg at på 35-38,- så er vi som allerede sitter i aksjen villig til å ta den risikoen. Men man vet aldri, plutselig kommer noe mer bad uventet news og vi raser videre ned.

1 Like

Absolutt. Godt resonnement. Håper selvsagt alt går på skinner og at vi alle kan ta ned risk etterhvert.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Kort og enkelt Nei, har ingen som helst relevans. Her går de for US først da de har enklere godkjenning enn EU.

Ikke annet enn at SDS kan få mer fokus, multiprodukt, sår og kjemisk forsvar.

1 Like

Men kanskje?

Screenshot_20220219_031858

Eg tror det kan være relevant. Hvordan ikkje?

[brainfart]
Det er jo ikkje som å få godkjent en ny vaksine akkurat… :beers:

5 Likes

Forskere vil kurere luftvejsinfektioner med syre - Dagens Medicin

Jeg mener man kan minimum sidestille dette studiet med alle andre biotec selskaper som forsker på kreft. Så om da de får positiv fase 1 og går videre til fase 2 og vi fortsatt er priset til 400 mill, så må jeg faktisk si meg enig med Kalleanka, da går jeg all inn i dette caset med hode først.

2 Likes

Hehe da er jeg og all inn. Poenget mitt er vel at om det hadde gått til fase 2, da er situasjonen en helt annen og da har vi noe mer reelt og konkret, og da kommer store investorer og fort på banen, så da kan man si adjø til 400m mcap.

MEN, vi er jo ikke der helt enda, og det kan komme dårlige nyheter. Så anbefaler jo bare ikke å kaste inn hele studentlånet. Da ville jeg heller misset de første 20% av 100-200% oppgang, enn å ta risken for et et potensielt tap.

1 Like

Helt enig i det, men jeg mener vi allerede her vi er nå er ganske så underpriset i forhold til potensiale.
Swis er jo firm produkt, søkt om godkjenninger og er i forhandlinger med større aktører= priset til?
Desinfeksjonen kan man godt prise lavt så lenge vi ikke har en firm godkjenning.
SBE også snart ferdig med fase 1 = priset til?
SDS FFI multiprodukt og nato forbindelser mener jeg kan prises ganske høyt.
Videre produktmuligheter = priset til?
Mener SIS så langt i fase 1 kan forsvare dagens prising.
Vi er nok enige, men bare skjønner ikke at større kan se på dette som et desinfeksjonsselskap uten godkjenning og uten inntekt.

Men det er vel kanskje her vi har edgen muligheten vår.

Jepp, jeg tror ikke så mange virkelig har satt seg inn i caset, så det får jo forhåpentligvis være en fordel for oss. Krysser fingrene for at vi får betalt for det. Eller så kan jo tilfelle være at større investorer har satt seg inn i caset, men sitter på sidelinjen å bare venter på litt klare resultater.
Vi så jo hvordan aksjen fikk bein å gå på før siste emisjon, da det pumpet hver dag til ATH. Det var jo drevet av gode nyheter. Så får satse på at det samme skjer neste gang det kommer litt gode nyheter.

2 Likes