Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Noen som husker triggerlista?

Den har holdt seg over 35,- under mye turublens sÄ mÄ nok en dÄrlig melding til for at den skal under. SÄ fylte pÄ litt selv siste dager. SIS analyse kommer ikke fÞr slutten av april tidligst, men kan kanskje komme melding om ferdig studiet som kan skape litt forventning mot resultater. Kommer fÞr end of Mars. Den tror jeg de mÄ holde ellers fortsetter tilliten Ä svekkes. Men om ting kommer som forespeilet framover og gode resultaer sÄ tror jeg vi fÄr en vanvittig reise.

2 Likes

Det er ikke overdrevet optimistisk Ä tro at svar fra Kemi kan komme nÄr som helst, og fra fda.

2 Likes

KEMI tror jeg ogsĂ„ er nĂŠrt forestĂ„ende. De har blitt lovet “hurtig” behandling, og det er allerede gĂ„tt flere mĂ„neder siden sĂžknaden ble levert inn.

Snur litt i biotec ETFs nÄ, sektoren er gruset. HÄper pÄ et vendepunkt der, skal opp pÄ sikt hele sektoren.

Jeg kjĂžper 1000 aksjer til I morgen. MĂ„ det briste eller bĂŠre.

Du er nÄ rar du kalleanka


2 Likes

GĂ„r kjappere i pluss hvis jeg Ăžker innsatsen :wink:

Blir hard konkurranse inn dĂžrene imorgen tidlig da :star_struck:

1 Like

Kjemisk og biologisk krigfĂžring i Ukraina?

Kjemisk og biologisk krigfÞring vil uansett bli et satsningsomrÄde framover uansett, sammen med oppbygging av forsvar rundt om. Og hva med atomkraftverkene og skadelig strÄling derfra. Noe softox kan hjelpe mot?

Soft-ox bÄde kan og skal hjelpe.
Har ikke oversikt over alt sds jobber med men dette er hva jeg finner pÄ nett i farten. Veldigt spennende.
SoftOx Solutions jobber i et paneuropeisk konsortium for Ä utvikle militÊre mottiltak mot kjemiske stoffer, biologiske agens, radioaktive stoffer og nukleÊrt materiale, sÄkalte CBRN-stoffer, for bruk i det norske forsvaret og EUs militÊre styrker.
Forsvarsdepartementet garanterer 10,6 millioner kroner i stĂžtte i forbindelse med EU-sĂžknad.

Forskningsarbeidet baserer seg blant annet pĂ„ SoftOx’ teknologi som basis for utvikling av militĂŠre mottiltak og har totalt en estimert totalramme pĂ„ rundt 500 millioner kroner, og SDS’ del er estimert til rundt 120 millioner kroner for Ă„ utvikle en militĂŠr inhalasjonslĂžsning for EU.

det jobbes med en lÞsning som skal smÞres pÄ huden for soldater som beveger seg inn i omrÄder med kjemisk krigfÞring.

Det jobbes ogaÄ med dusjlÞsning for Ä fÄ strÄlingsfarlige partikler av soldater.

10 Likes

“WHO: - Har funnet virus-kombinasjon av delta og omikron-varianten” WHO: - Har funnet virus-kombinasjon av delta og omikron-varianten
“Assisterende helsedirektĂžr i Helsedirektoratet, Espen Rostrup Nakstad, mener vi mĂ„ vĂŠre forberedt pĂ„ flere slike virusvarianter i tiden framover.”

1 Like

Toronto Innovation Acceleration Partners – TIAP – specializes in venture building of
early-stage health science technologies emerging from our members.

10 Likes

Sikkert flere som er klar over det men. :slightly_smiling_face:
SĂ„rrensproduktet og inhalasjonsproduktet til SoftOx, faller ikke inn under biocidregelverket, men under legemiddelregelverket.
SĂ„ disse produktene trenger ikke mĂžte samme problemene rundt biocidreglementet, slik som desinfeksjon produktene har gjort.

4 Likes

AltsÄ swis sbe og sis vil ikke pÄvirkes av avgjÞrelsen til MD?

legemiddelregelverket sitt bord.

Hva skal til for at interessen for Softox skal ta seg opp? Synest ledelse virker lite pÄ.

Positive resultater, som vi snart fÄr svar pÄ

Tror pÄ positiv kursutvikling mot mÄnedsskiftet. Er nok en del som sitter utenfor nÄ som vil inn fÞr SIS-resultater.