Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Helseforetak utgjør en bra kundemasse, og hvis analysen bekrefter det som eiendomssjefen hevder, så blir vel ikke alkoholholdig desinfeksjon førstevalg, det blir vel heller utelukket i fremtidige anbud.

1 Like

Tja, men er dette normal adferd fra et fond, hvis dem vil ut ?

Det er ikke bare analysen som gjør det til bedre produkt men vi får se første omgang må det godkjennes og der er de ikke akkurat så medhjelpelig. Med godkjenning vil den ballen begynne å rulle, klart mange som har fordel å bruke dette i istedenfor sprit.

Jeg kan love deg at de ikke selger på grunn av noe innside fra selskapet. Er kun støy og de er snart ute. Det er kjent sak at det er når man har ventet på noe lenge og det tar lengre tid enn man tror, det er da frykten og utålmodigheten kommer. Det er ikke nå man skal selge, om man har sittet lenge og ventet, da klarer man noen måneder til, deretter tar man avgjørelsen. Selg eller bli med videre.

1 Like

Nei det har jeg da heller aldri trodd, det er måten det blir gjort på som jeg stiller spørsmålstegn ved, hvis det er et fond.

Det er en megler som har fått i oppdrag å selge, da får de en minstepris også selger de på den måten de tror er best for å få ut posten. Kan være riktig her å tilby greie poster.

Og kanskje en godtgjørelse fra kompisen som får lasta billig, hvem vet. Børs er ingen Søndagsskole :clinking_glasses:

Imens vi venter, så kunne dem i det minste ha påspandert en melding om ekstremt god produksjonskapasitet og vi er fortsatt i god dialog med Kemi, samt at Hemsedal et flott sted å stå på ski :wink:

Eit innsidekjøp nå ville vert fint😉

Forte Trønder har vært ofte på kjøp å salg siden, de har ikke akkurat vært en stabil aksjonær. Og Dine Penger kåret FORTE Trønder til beste norske aksjefond de siste fem årene( fra 2014-2019).

Men skulle det dukke opp en dårlig melding blir det trangt ut døra det tror jeg er sikkert da “mange” nå allerede har posisjonert seg og skal sikkert selge på melding.

1 Like

Ja det er bare å ta høyde for at det blir ekstremt, ene eller andre veien :hourglass:

Men her har de vel tatt i emisjon 2 ganger og solgt med tap begge gangene, så de har ikke gjort sin beste trading i softox. Mulig det blir sell on news, skjer jo ofte her, men husk at det har vært ekstremt lav omsetning og det er ikke mange frie aksjer, så når en melding som virkelig skaper interesse så vil den gå raskt høyt opp, da fungerer ikke sell on news lenger. Samme med dårlig melding selvfølgelig, men det er vel den sjansen vi som har kjøpt er villig til å ta. Vi tror det er større sjanse for positiv melding enn negativ.

Ja, men denne gangen er det en “risiko” for at det blir tett mellom meldingene, noe som vanskeliggjør litt;-)

Ja, og om en melding kommer som virkelig tiltrekker seg større aksjonærer som heller ikke vil selge, så er plutselig sell on news gjengen trapped og den kommer om forskningen fortsetter å være like positiv.

Helt uaktuelt (og sannsynligvis ulovlig) med innsidekjøp akkurat i det så mye forskning ferdigstilles (SIS og SBE etc).
Kan love deg det ville blitt gransket

1 Like

Håper på oppkjøp men ikke før om eit år eller to😉

Ja innsidekjøp ville nok blitt ettergått.

Du får sjekke hvor mye ledelsen egentlig eier av selskapet, for sist jeg sjekket hadde de aksjer til langt over pipa!

9 Likes

Det meldes at Verdalen-Forte har lest seg opp på forumet, og at Lottokupongen er lagt i safen !

Hört på forumet här att de skulle kommit saker Fredag eller måndag. Hur nu det är möjligt att veta. Onödiga gissningar.