Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det skjer jo noe snart, de tolker Swis data as we speek. SIS, scar kommer når som helst.

2 Likes

Frykter ingen ting rent fundamentalt, men har avsmak på slike triggere som absolutt alle forventer at skal ende med skåring på åpent mål. Intet annet.

5 Likes

Enig! Ender det negativt faller kursen og er det positivt faller også kursen (sell on news).

1 Like

Det er jo flere sannsynlige og snarlige triggere som vil ta bort mye av betydningen av Hinas!
Men ganske greit at disse kommer før en mulig skuffelse fra Hinas.

Er du kortsiktig så er det sikkert dumt ja, men langsiktig så vil sbe og sis veies over Hinas. Så kursen vil følge utviklingen framgangen på disse produktene.

1 Like

Kanskje ingen stor nyhet men Softox har registrert “Softox Defense Solutions AS”

  • Stiftelsesdato: 12.04.2021
  • Registreringsdato: 21.05.2021

proff.no

11 Likes

Noe relatert erfaring har den daglige lederen…Så får vi se om det vil gjenspeiles i godt salg til forsvaret/Nato :slight_smile:

-Rune har en master fra Kings College London University innen internasjonale og forsvarsrelaterte studier og en bachelor og master fra Handelshøyskolen BI i strategi, ledelse og endringsprosesser. Han har vært medarbeider, leder og strategisk rådgiver for ledelsen i Luftforsvaret og Forsvarsdepartementet og gjennomført Luftforsvaret/skiforbundets talentprogram.

4 Likes

SoftOx Defence Solutions ble nevnt i en avisartikkel ifbm. et prøveprosjekt om inneklima (tror jeg det var) i Hemsedal kommune.

Rune Jomaas har lang erfaring fra Forsvaret og har et stort nettverk i sektoren. Han har garantert vært sentral i arbeidet opp mot militære aktører i både Norge og USA.

Generelt en imponerende CV:

http://totalvekst.no/rune-jomaas/

5 Likes

Ingen som gadd å betale for å høre på Almås i dag?

Sykehusinnkjøp briljerer med framifrå informasjonsvilje

Med andre ord, kommer til å ta lang tid. Swis og SIS kommer før, tror jeg.

Stille fra SoftOx Solutions, nesten som jeg begynner å lure om de har tatt en laaang ferie. :sleeping::sweat_smile:

Med så lite omsetning så skal det bare små usikre små aksjonærer til for å dytte kursen langt ned, det fine at det gir samme effekt oppover. Vi vet det kommer Swis resultater snart, vi vet Sb1m jobber med en analyse som vil gi oppmerksomhet. Det vil komme et svar fra DK angående SIS når som helst, de har oppstart SBE fase 1 i q2. De jobber med multiverktøy med forsvaret, kan komme noen nyheter der når som helst. De som selger, selger med tap pga. usikkerhet rundt hinas og sikkert noe usikkerhet rundt tiden det tar og få et svar fra SIS. Hadde det vært negativt, hadde det kommet med engang. Mye kommer snart, men klarer usikre småaksjonærer å vente da, neida. Standard, kjøp høyt og selg lavt. Selvfølgelig risiko at ting skal skjære seg, men man har vel kjøpt for en grunn og da er det merkelig å selge så nære news.

2 Likes

Var en som kasta en liten pott på 46 ±
Liker heller ikke at det er så stille, ofte ikke godt nytt når det drøyer.
SP1 analyse, virker som det ikke er noe å regne på.
Mye uvisst og usikkerhet? Har trua enda! :smiley::pray:
Heldigvis sitter Topp50 veldig rolig.

Nei, der ser du. Folk blir nervøse. TTT med byråkrati, det har jo heller ikke kommet negativt svar, skal litt til å si nei når etiske komite har sagt ja. Hva kan være grunnen da? Vi få se, det kommer når det kommer.

“Det er en tentativ fremdriftsplan i konkurransebestemmelsene”

Typisk byråkratisvar.
For meg sier det nærmest ingenting, selv om jeg kan tippe sånn ca hva det muligens betyr. Vet ikke hva tentativ betyr engang. Vær vennlig å ikke opplys meg med hva det betyr for slik vil jeg ikke lære å ordlegge meg… :slightly_smiling_face:

1 Like

Håper Softox også tenker på/i India med SIS

-Whereas a large referral hospital in London might see three or four cases a year, some Indian hospitals are caring for more than 500 patients with mucormycosis right now.

Tenk om SIS kan vise seg å ha en faktisk positiv virkning på dette svineriet (cystisk fibrose):
"Ellen Winther, som ikke har råd til behandlingen, gir et konkret bilde på livet med for lite luft:

– Når det er på det verste, er det som om du holder deg for nesen og puster gjennom munnen, gjennom et sugerør.

Frem til 2018 hadde 46-åringen en relativt grei lungekapasitet på 36 prosent.

– Da fikk jeg kronisk lungebetennelse i begge lungene, som svekket dem kraftig. I dag har jeg 22 prosent lungekapasitet. Rundt halvannen time morgen og kveld, må jeg inhalere slimløsende medisiner og pusteøvelser som hjelper slimet opp fra lungene. Det er en tidkrevende jobb."

2 Likes

Nevnte de SIS i forbindelse med cystisk fibrose på Q1-presentasjonen, eller husker jeg feil da?

Dette er vel det du er ute etter
image

8 Likes