Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er uansett merkelig han prøver å vurdere et vekstselskap basert på fjorårets regnskap.
I tillegg bør han vite hvem som selskapet skal selge potensielle produkter til, det er jo ganske fundamentalt! Så får hver enkelt ta stilling til om de tror selskapet klarer det

Nei, det var tuftet på troen på produktene og plattformen. Ledelsen er selvsagt bull på eget selskap. De ansatte har også troen, men det betyr ikke at alt går eller skal gå på skinner. Det er uhyre mange risikofaktorer i dette selskapet, og det reflekteres (forhåpentligvis) i kursen.

Hardox: vet ikke engang om jeg vil definere SoftOx som et vekstcase… Heller et utviklingsselskap

Softox slår fast at disputten med miljødepartementet ikke skal kunne påvirke selskapet sine sjanser for å lykkes med HINAS-anbudet

8 Likes

Herlig.

Noen her som skal se presentasjonen fra Almås i morgen?

Kan godt være utviklingsselskap er bedre ord, men på et eller annet tidspunkt blir det stor vekst i inntekter (forhåpentligvis).
Til og med dette evinnelige Safedes har stort inntektspotensial i helsesektoren og Forsvaret etter hvert som alkohol skal reduseres, fases ut eller ikke er egnet produkt i enkelte sammenheng

1 Like

Kan jo ikke skjønne annet enn at de over de nærmeste årene kommer til å fase ut mye av bruken av alkoholbasert desinfeksjon i helsevesenet. Alle de plagene de gir de ansatte kan man da umulig forsvare å fortsette å utsette de for når det finnes minst like gode alternativer.
Men ting tar tid og det er jo selvsagt ikke gitt hvilken markedsandel SoftOx greier å oppnå. Men at det er stort potensiale for Safedes er det vel liten tvil om.

Kursutviklingen gjenspeiler nok i stor grad det at ting tar mye lenger tid enn de fleste nok trodde. Det at det tar ekstra lang tid skyver jo på inntektene og skaper utgifter og finansiering er jo noe selskapet nok må finne flere løsninger på før man kan leve av inntektene.

6 Likes

Noen som har funnet ut hvor lang tid det tok sist fra tilbudsfrist til anbudsvinner (Kiiltoclean) ble offentliggjort?

Tok sin tid sist, så de rekker Swis resultater, starte opp fase 1 SIS, SP1m analyse og EU godkjenning før den tid ja. Hvis det tar like lang tid som sist hvert fall. Det er bare å glemme desinfeksjonen på en stund, den betyr så veldi veldig lite i frohold til det andre de har på gang nå uansett.

Deadline: 01-12-2015
Date of contract award decision: 8.4.2016
Publication date:13/09/2016 Document:Contract award notice

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:317142-2016:TEXT:EN:HTML&tabId=1

EU-godkjenningen vil tidligst kunne falle på plass 180 dager etter avslaget+ny behandlingstid. HINAS-avtalen trer i kraft 01.10.21. Mao; man vil ha fått vite resultatet av anbudsprosessen god tid før den tid.

Se over når den skulle tre i kraft sist og når kontrakt awarden kom da, kan jo bli utsatt nå også. Eu Klagen kan også bli innvilget før. Men ja, det var litt overdrivelse der:) er bare så lei det fokuset på desinfeksjonen, er jo ikke det som er spennende med dette selskapet. Skjønner at det kan bli gode inntekter på veien til målet, men det har vært så mye for med den desinfeksjonen, har veldig lite troa på den mot retail, men flott om de får Hinas , forsvarer, etc. Men tar det kun som en bonus. Jeg vil se utvikling og framgang på sbe, Swis, animal health og sis, dette som vil dra kursen, spesielt Sbe og sis.

1 Like

HINAS anbudet blir vel klart uke 27 så vidt jeg husker - begynnelsen av juli.

Swis resultat bør komme når som helst, men analyse av Sp1 har jeg null tro vil være av noe substans før selskapet leverer noe mer informasjon. De har jo vært musestille omtrent siden kvartalsgjennomgangen.

1 Like

Tror det er på tide å vurdere desinfeksjonsbiten for det den er: En kjærkommen inntekt som bidrar til finansiering av selskapets egentlige kjerneområder.
At det ikke blir så store inntekter av denne biten alene at det kan føre til overskudd, er for tiden bare å akseptere. Men slik markedet har reagert nå, får man inntrykk av at desinfeksjonsbiten i seg selv gir underskudd…

2 Likes

Er minst like lei selv, men ved å ha kontroll på når man ca kan forvente HINAS vil det også være enklere å justere risikoen. Selv frykter jeg HINAS mest av alt, men ønsker i utgangspunktet å være høyt eksponert når SWIS-2 og igangsetting av SIS blir meldt.

Men hva er det du frykter med Hinas avslag egentlig? For meg er det piss i havet. Swis, sbe, sis veier så mye mer, ja kanskje vi får en liten skuffelses dipp i kursen, men drt har ingen verdens ting å si, så lenge de leverer på de overnevnte. Her er fra Hinas anbudet: Hygieneprodukter, Desinfeksjonsmidler og dispenserprodukt for hånddesinfeksjon, såpe og krem (Nasjonale tjenester) estimert omsetning 55mill årlig.

La oss si at desinfeksjons biten får 1/3 av omsetningen der da og softox sitter igjen med 50%. Da sitter de igjen med ca 9 mill årlig. Ja det er penger, men her må man veie betydningen.

1 Like

Jeg vil påstå HINAS betyr mer enn det pga ambassadøreffekten der målgruppen på sykehuset også kommer til å kjøpe privat. En får ikke fart i retailsegmentet før HINAS kommer

Den summen der inkluderer vel alkobaserte produkter som har en større andel av budsjettrammen. Alkofri har en vesentlig lavere andel vil jeg tro.

1 Like

Ja, det stemmer. Fatter ikke at folk har fokus på den biten engang. Når vi har så utrolig mye spennende å ha fokus på.

Nå begynner vi å få et sterkt behov for noen nyheter fra selskapet. Vil tro at mange (meg inkludert) kjenner på alternativkostnaden av å ha å låst en del kapital i en så livløs aksje på dagens børser. Frykter at flere kommer til å selge seg ned/ut av denne grunnen om det ikke skjer noe snart.