Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Dokumentet ang klagesaken tolker jeg som at softox har mangen gode holdepunkter i sin favør. Samme tolket jeg i mailen softox har sendt som svar til en aksjonær ang hinas anbudet, kom gjerne med tanker rundt det.

1 Like

Alright. Takk! Kjent med disse tingene - bare lurte siden jeg ikke fikk åpnet link :slight_smile:

Del gjerne selve dokumentet med klagen om du har anledning. Ikke lest det i sin helhet.

Sitter på en iPad vekke fra PC-en min men skal prøve.
PDF klagesak nettlenker her
Brev til aksjonær ang hinas her

Funker ikke fra mobil i alle fall, men takk for forsøket. Regner med at andre på PC fikser det etter hvert!

Tenker ikke så mye på den saken, de er uenige og forholder meg til de har sendt klage. Antar Softox har noe å fare med når teamet anbefalte klage så tar det nesten for gitt at de får medhold.

Når man leser den klagen hører man byråkrati på sitt værste som mest sansynlig vil snu på avslaget.

Uansett blir aktivt klor godkjent i EU fra neste år.

1 Like

Klage i sak 2019.5384[8242].PDF (299,3 KB)

Medtek konferansen der almås skal prate litt er jo på onsdag, kan det tenkes at han har noe bull på gang¿ god mulighet til å hause opp produktene sine iallfall.

2 Likes

Det er jo helt håpløst at dette harmløse middelet ikke er godkjent, men gir oss i hvert fall sjansen å fylle på lave nivåer.

3 Likes

Noen som har tilgang og kan dele ?

Når jeg ser sånna artikler tenker jeg alltid at noe positivt vil komme snart…

Dette er vel et faktum som har blitt påpekt en rekke steder over lengre tid (her på Tekinvestor blant annet), så det bør ikke komme som noen overraskelse. Føler heller ikke at det har vært noen eufori for desinfeksjonen på lang lang tid.

1 Like

Beviser bare det vi har trodd hele tiden, markedet har ikke fått med seg potensialet i aksjen og det vil de først få når nyheter om de nye produktene kommer. Hadde allmenheten vist va vi sitter på her og va seb og sis er kan gjøre kan bli. Skal jeg garantere kursen ikke hadde vært her nede.

Markedet tror selskapet selger gråstein og priser de deretter, når du da vet st de kan produsere gull, da kjøper man aksjen

2 Likes

Ja, det er virkelig mye eufori som må dempes i denne aksjen. Norsk finanspresse er en vits.

Edit:

Noen må gjerne dele artikkelen på PM. Det står sikkert en masse nyttig i den om SoftOx sine samarbeidsavtaler og kliniske progresjon på andre (viktigere) områder. Eller ikke.

3 Likes

Det skrives:

“Men Softox er fremdeles priset langt høyere på børsen enn før pandemien slo til. Aksjen er opp over 60 prosent fra januar 2020.”

Hvor mye har ikke skjedd som grunnlag for den stigning? Selv om desinfeksjonsbiten har vært skuffende, så skaffer den uansett selskapet sårt tiltrengte inntekter.
Så kommer alt det andre som er på gang! Husk at FN hadde dette selskapet som et av sine utvalgte for å bekjempe antibiotikaresistens! Det kommer ganske snart nyheter med stort potensial til å løfte kursen.

1 Like

Enig! Nå er ikke e24 de verste synes jeg. DN og hegnar kjemper stadig ivrig om å være Norge’s største brønn-pissere… norsk smålighet på sitt verste.

Kan jo komme noko ganske så snart her:

1 Like

Vel, nå rakk jeg å lese den mens den var postet her inne noen minutter. Artikkelen var vesentlig mindre nedsnødd enn jeg trodde.

Bioteknologiaksjen** Softox Solutions har et ganske bredt spekter av produkter under utvikling. Slår de mest lovende prognosene for utviklingen, kliniske tester og kommersiell utrulling til, kan åpenbart Oslo-selskapet få et løft.

Slik sett passer Softox godt inn i bildet av utfordrere i bioteknologibransjen – både potensial og risiko. Der det på forhånd ofte er vanskelig å si om aksjeprisingen er meningsfull, all den tid selskapene først vil tjene eventuelt gode penger i fremtiden.

[…]

Investorer som vurdere å kjøpe seg inn i Softox nå, bør nok i det hele tatt minst ha tro på et av de andre produktene selskapet har under utvikling. Alternativt bør heller investorene vurdere å putte pengene et annet sted.

Ikke noe å si på dette. Samtidig så er det nok en generisk “vann er vått” artikkel som man ikke lærer et spøtt nytt av.

7 Likes

Hvem skulle trodd at man denne våren kunne kjøpe aksjer til så langt under emisjonskurs? I hvert fall ikke ledelsen, som var storkjøpere i emisjonen! Tror neppe deres egen deltagelse i emisjon var tuftet på desinfeksjonsbiten…

2 Likes