Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

På ingen måte uenig. Poenget var at det finnes både muligheter og fallgruver. Og at mulighetene har rimelig stor sprengkraft gitt rådende mcap. Som en partneravtale for SIS. Men som ellers med biotek; noen garanti finnes ikke overhodet, som i verste fall kan sette det meste på vent i påvente av å få finansiering på plass. Med alvorlige følger for kursen på kort sikt. Åpenbart.

1 Like

Med fare for å helle kaldt vann i årene dine, så er jeg ikke overbevist om at en partneravtale nødvendigvis vil gi en langvarig kursoppgang. Til eksempel så kan du ta en kikk på CombiGene, tilnærmet null kursutslag på en heftig partneravtale, og utgangspunktet der var skrotlav mcap.

Tror man bare må innfinne seg med at biotek er en bekmørk plass å oppholde seg for øyeblikket. Og det er dessverre få lyspunkt i sikte

1 Like

Vivo, har du blitt helt negative Nancy nå? :kissing_heart:

Combi gikk fra lavt 6 tall til over 17,- vil kalle det rimelig stor sprengkraft.

5 Likes

Ja, her har mørket senket seg :sweat_smile:

Ser for meg totalslakt av sektoren når det store krakket kommer til høsten (ja, jeg har krystallkule :stuck_out_tongue_closed_eyes:). Det kan sikkert plukkes kvalitetsaksjer ala SoftOx til 70-90% av dagens kurs.

Edit, ser jeg hører hjemme på bjørnetråden :joy: Finner døren selv

Og hva er kursen på i dag…?

1 Like

Og hva har det med saken å gjøre? kommenterte kun kursutslaget på partneravtalen som du mente var tilnærmet null. Var tilnærmet mer enn 200% opp det kursutslaget.

1 Like

Liker å tro at en partneravtale med SIS, og snarlig påbegynt fase 2, vil synliggjøre det fantastiske mulighetsvinduet til teknologien, men det er definitivt et poeng i at man har en tendens til å overdrive betydningen. Der er Combi et sørgelig kapittel (kom meg selv ut på kr 14, heldigvis).

Og det var i et ok biotekklima.

Poenget var at et partneravtale nødvendigvis ikke gir en varig kursoppgang (noe som overrasket meg stort)

Ja, min frykt (ektefølt eller ikke) er at det kunne er er penger i bordet, aka oppkjøp, som vil bety noe for bioteks de neste årene. Eventuelt om man skulle få et produkt i markedet og lykkes med launch og dertil følgende høyt salg av sitt produkt.

Ta en kikk på Nano-tråden, der er håpet at god/ferdig rekruttering kan ta kursen mange 100%. Jeg tror der bare er å stålsette seg for en skikkeligf vinternatt

Snakkes i bjørnetråden :cold_face: :sweat_smile:

1 Like

Lytix Biopharma er vel eit anna eksempel på selskap med solid partneravtale og milestone payments som ikkje hjelper stort på kursutviklinga.

2 Likes

Helt vanlig og naturlig frykt dette når markedet faller drastisk, det er psykologi. Så er spørsmålet hvor langsiktig man er da og har troa på softox som et sluttprodukt, da liker hvert fall jeg å kjøpe når blodet renner i gatene, kan godt være det skal lenger ned, men da kjøpte man hvert fall ikke på en euforisk topp.

6 Likes

BP har nokk penger til å kjøpe hele biotek sektoren nå.

Problemet her er ikke psykologien, men renten. R&D-selskaper blir straffet ekstra hardt når renten stiger.

Og jeg tror/frykter at sentralbankene kommer til å kvele verdensøkonomien med rentehevninger fremover. Lenge trodde jeg at skjønte selv at de måtte være ytterst forsiktige, men frykter de ser seg blind på inflasjonen.

Anyways, snakkes på bjørnetråden. Dette er ikke relatert til MykOksen lengre (har tro på at SoftOx kan bli stort dersomhvis osv)

Flott !

1 Like

Det er så mye mye mer sammensatt en kun å skylde på renten, du skal ikke undervurdere psykologien og frykten. Men renten er selvfølgelig en del av det, men renten har vi vist om lenge og da overshooter man nedsiden. Som du sier lykkes selskapet, så vil ingenting stoppe kursutviklingen.

1 Like

Keep cooool. Blir bra dette. :gem:

3 Likes

Softox holder seg veldig bra med tanke på at Oslo Børs er ned nesten 3%. Imponerende

6 Likes

Av de 15 aksjene jeg overvåker var det tross alt den eneste som gikk i grønt :slight_smile:

2 Likes

HASJØ HOLDING AS. Nr38 på lista som selger. 13200stk den siste uka iflg lista.

1 Like

0 omsetning?