Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Vel, man blir ikke rik av å følge markedet. Man må kjøpe før markedet oppdager det.

2 Likes

Absolutt. Jeg trenger ikke å løpe etter. Har en grei post her, men man undrer jo litt hvor langt en aktør er villig til å gå. Særlig i disse tider hvor vi venter nyheter om flere saker.

Ser ikke ut som om det noe problem og risikoen er så godt som ingen, da det hele tiden er noen som selger lavere og vedkommende sitter bare rolig å plukker og får solgt til noen på høyere kurs. Flere har jo prøvd å leke med roboten å kjører opp kursen 2 kroner umiddelbart. Sitte der å leke med en del tusen aksjer på denne måten må være en fryd… og vi småsparere går rett på limpinnen så det synger.

1 Like

Risikoen er selvfølgelig forskyvning i inntekter, det finansielle og på det regulatoriske. Den mest åpenbare risikoen rundt forskning føler jeg meg komfortabel på.

Nå er aksjekursen så langt nede at det ikke en gang tilsvarer SIS, i min mening… Som i svært nær fremtid forhandles på i ulike strategiske varianter.

2 Likes

En grunn til at aksjen er såpass gruset er at det er rundt 100 personer som følger aksjen. Jeg er overbevist om at selskapet er underpriset deluxe. Makro ødelegger mye nå og biotek sektoren har falt mye fra før av.

2 Likes

On average, 1 in every 10 affected patients will die from their HAI.

Almås är prickfri och aldrig gort något fel. Klankar vi ner på folk som inte är 100% enig som vanligt.

Eksakt hva jeg skrev :clap:

2 Likes

Problemet med deg @erpe80 , er at du tilfører diskusjonen absolutt ingen ting. Det hjelper ikke å være “negativ”, når du ikke kommer med noe som helst av substans.

11 Likes

Då är vi enig pojkar
Pröv å va lite glad i helgen då så kanske kursen håller sig över 30 en stund.
Har faktiskt haft några köptankar men tycker det är dyrt. Köper vid 30. Förutsatt att andra innehav gör va de lovat.

De burde komt eit innsidekjøp her for å vise at ledelsen har troen på selskapet fremover. Synest ledelsen er veldig tilbaketrukket og lite tak i. Så har vi feil folk i ledelsen?

Har de ikke nok aksjer? Ledelsen deltar jo hvis det kommer emisjoner.

2 Likes

Tilbaketrukket? Jeg vet ikke om et selskap der ledelsen er mer investert en i Softox!
La ledelsen og resten av Softox jobbe i fred og gjøre jobben sin, som snart kommer til og gi oss alle en heftig opptur.

2 Likes

Markedene krasjer, Softox holder vel seg greit antar jeg.

4 Likes

Med en relativt slunken kasse så skal bli tøft å hente penger i dette børsklimaet tror jeg

Så lenge det trolig blir behov for flere emisjoner synes jeg det er bedre at de bidrar der.
Og både ledelse og mange ansatte har jo bidratt rikelig i emisjoner så langt.
Er nok ikke så rent liten andel av selskapet som ledelse, ansatte og nærstående sitter på.

Helt sikkert ting ledelsen kunne håndtert bedre (spesielt godkjenningsprosesser) men generelt synes jeg misnøyen med fremdriften selskapet har i stor grad er knyttet til manglende kunnskap om hvor lang tid prosessen fra forskning til ferdig produkt tar og totalt urealistiske forventinger på dette området.

8 Likes

Jeg sitter på min post da jeg håper det kommer en del positive nyheter fremover og posten er av det langsiktig slaget men jeg er langt fra sikker på at SoftOx er et tryggere sted å sitte enn mange andre aksjer om markedet skulle krasje.
Selskaper med kapitalbehov er jo ofte ikke de sikreste i slike tider. Markedskræsj er vanskelig å time så jeg tar sjansen på å ha noe penger i aksjemarkedet. All in er jeg derimot langt ifra hverken i markedet generelt eller SoftOx.

1 Like

Mye som gjenstår å se. Den videre utviklingen av SIS og SBE lar seg ikke finansiere ved hjelp av emisjon alene. Her er partner eneste mulighet og da må man enten stole på at selskapet har den biten under kontroll eller velge å stå utenfor. Med behov for påfyll av nye 50 mill har Softox sine trofaste storaksjonærer som har vært med i årevis, hverken selger eller kjøper, men som velvillig er med på de årlige emisjonene. Hadde blitt overrasket om disse gjorde seg vanskelig når utviklingsbiten rykker stadig nærmere mål på så mange områder. Aldri heller godt å vite hvor mye friske penger som brødrene Almås sitter med. Kort sagt; mange åpne spørsmål, uten at det nødvendigvis blir bekmørkt av den grunn.

1 Like

Hva som er ‘‘kontroll’’ vil jo være både relativt og subjektivt.

Faktum er at biotek-sektoren står midt i et krakk, så det er på ingen måte selgers marked for øyeblikket.

Biotek sektoren skal vel opp snart, kan ikke krakke for evig. Softox kommer med godmeldinger snart, kan føle det på meg .

3 Likes