Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Sikkert flere ting for å skille forsvar og sivilt. Samtidlig avtalen med FFi burde det være mulig med risikokapital/lån alla 5mill som Softox skulle ut med til utviklingen, slik at det ikke går utover morselskapet? (bare en tanke som slår meg)

Fra brreg:

Vedtektfestet formål:

Forskning, utvikling, produksjon, salg, markedsføring og lisensiering av produkter for anvendelse innen human- og veterinærmedisin, herunder legemidler, medisinsk utstyr og desinfeksjonsprodukter, samt alt som står i forbindelse med dette inn mot militær sektor. Virksomheten kan drives direkte eller gjennom investeringer i datterselskaper eller andre virksomheter.

1 Like

Mulige årsaker for å starte opp datterselskap.

  • Oppstart av virksomhet i et annet land: av juridiske og økonomiske årsaker anbefales det å starte et datterselskap som tillater holdingselskapets aktivitet på destinasjonsområdet.
  • Øk fortjenesten: Opprettelsen av datterselskaper tillater i mange tilfeller å oppnå større skattefordeler, spesielt i forhold til betaling av skatt.
  • forhindre forretningsrisiko: Oppstart av datterselskaper bidrar til å unngå visse risikoer i morselskapets regnskap

De har også muligheten til å selge ut deler eller hele selskapet.

Liker forøvrig at forsvarer sier de er en uavhengig deltager som lettere kan selge produktene til nato. Virker som de har planene klare hvert fall. Lage et multi verktøy mot, sporer, virus og bakterier for hele nato. Den forsvars avtalen kan vise seg og bli ekstremt lønnsom. Forsvaret har et team sol jobber med å forske og utvikle softox sine produkter. Ganske utrolig

9 Likes

SoftOx Solutions AS: The Danish Medicines Agency has given a conditional approval for the first study in humans for SoftOx Inhalation Solution (SIS) for the treatment of respiratory infections.

SoftOx Solutions AS (SoftOx) aims to develop an inhalation solution (SIS) for the treatment of respiratory tract infections. This has the potential to be a breakthrough in the future treatment of respiratory infections, including viruses, bacteria and fungal infections. “After an intensive research phase, we are very satisfied that the Danish Medicines Agency (DKMA) considers our documentation positively and has given a conditional approval to be able to start the study”, says Medical Director Glenn Gundersen. “The conditions that have been communicated are related to additional safety data and the company is already working on completing the data as requested. The data will be provided in due time and we believe that the study can be initiated during the autumn.”

https://newsweb.oslobors.no/message/535192

22 Likes

Nydelig!!

1 Like

Ja, men husk : ikke ta aksjene ut av skuffen og selg de 10% opp :joy:

Går ikke for 10% her, går for 10x! :money_mouth_face:

Og dette er et meget viktig skritt på veien videre! Sten på sten.

Fantastiske nyheter en mandag morgen :grinning:

5 Likes

Men vi må vente helt til høsten før denne studien starter? Er ikke det lenger en forventet ?

Ja, men det var åpenbart, dette tar bort veldig mye usikkerhet. Også er Swis resultater rett rundt hjørnet.

2 Likes

I mine øyne var denne godkjenningen en utrolig viktig milepæl for selskapet. Produkter som skal inhaleres stilles det naturligvis veldig strenge krav til før det kan testes på mennesker. At vi nå fikk dette derisker også de andre produktene nogenlunde etter min mening ettersom det er basert på samme teknologi. Kan vel nærmest konkludere med at det er helt ufarlig. Dette har selskapet sagt og vist fra resultater tidligere, men likevel godt å få dette konkludert fra DKMA gjennom SIS.
Det virker som selskapet virkelig har fått kontroll på datainnsamling, dokumentasjon som skal fremvises etc… Dette lover godt!

14 Likes

Stiller avslaget fra svenskene i et bemerkelsesverdig merkelig lys.

7 Likes

Utifra SoftOx sin forklaring er dette to forskjellige prosesser ved framstilling av produktene.
Den væsken som brukes under SIS kan være framstilt mye renere. Også oppbevaring av produktene kan være forskjellige.

1 Like

Muligens litt tidlig å konkludere med at det er helt ufarlig. De opplevde milde endringer i luftveiene ved høyere konsentrasjoner i minigrisene, selvom disse ble konkludert som forbigående.

Men det er selvfølgelig veldig lovende, og fin derisk å få denne godkjennelsen.

5 Likes
7 Likes

Jeg tenker meldingen er todelt. Vi hadde selvfølgelig håpet på full godkjenning fra start. Likevel er det et steg i riktig retning. Jeg anser ikke at SIS er priset inn i Soft overhodet. Derfor er dette et godt steg fremover, hvor vi dessverre likevel må vente litt lengre.

1 Like

Denne aksjen trenger desperat volum. Med dagens nyheten kunne en håpet på litt fornyet oppmerksomhet. Men norsk finanspresse er som vanlig ikke på ballen i det hele tatt… :face_vomiting:

Problemet med meldingen er at det ikke er et grønt lys for oppstart og sånn sett er det til å forstå at det ikke får noen eksplosiv effekt. Samtidig er det en betydelig derisk og sett oppimot potensialet må hvert fall jeg si meg godt fornøyd med nyheten. Selv om man i en ideell verden selvsagt kunne tenkt seg at alt gikk 100% på skinner uten forsinkelser av noen sort.

1 Like

Men var det noen som fryktet de ikke ville få godkjenning for å starte studie? Produktet er bevist harmløst for lenge siden (kan drikkes ffs).

Er litt som Orphan drug meldingen til pcib. Bra den kommer fordi den viser at ting går fremover, men tilfører ikke så veldig mye nytt.

2 Likes

Fortell det til svenskene.

Me må vel kunne konstatere at Soft Ox aksjonærar ikkje er som andre aksjonærar… At nokon får seg til å selge aksjer på 47-talet etter dagens melding er for meg rimeleg uforståeleg.

Me snakkar om eit selskap som har eit produkt på marknaden allereie og 2-3 andre under utvikling, både innan human helse og dyrehelse. Selskapet har forskningsavtalar med både det norske og amerikanske forsvaret og blir trekt fram av WHO som eit av framtidshåpa når det kjem til bekjempelse av antibiotikaresistens. MCAP på under 450 millioner og kun litt over 9 milionar aksjar totalt. Eg begriper ikkje rasjonalet for å selge aksjar på 40-talet, men tar imot med opne armar.

8 Likes

WTF :smiley:

Er vi NED på nyheten om at er på vei til å fikse lungebetennelse og virusinfeksjoner i luftveier

3 Likes