Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Aksjekursen i Softox er en vits. Potensialet er enormt og teknologien er allerede validert. Det fungerer. Det vil si at det er stor mulighet for en svært stor oppside her, mens man ikke har den samme risikoen som mange andre biotek selskap har. Eksempelvis som Rhovac som falt noen og 90% her om dagen grunnet at studie feilet.
Jeg tror ikke sjansen er så stor dessverre for at Softox kommer igjennom på EDF. Det er mange tilfeldigheter som skal klaffe for at det skal skje.
Med det sagt, så vil det likevel være noe av det største som har skjedd for selskapet hvis de skulle komme med i EDF, og jeg er utrolig spent på svaret.
Og selv om “jeg” ikke anser sjansene så store for å komme med i EDF, er caset likevel knallsterkt. Derfor har jeg faktisk ingen forståelse for at kursen er der vi er nå. Selge et underpriset selskap på disse kursene når det kan komme “potensielt” vanvittige nyheter rett rundt hjørnet. Henger ikke på greip.

5 Likes

Lett å glemme at biotek opplever et historisk krakk. Det finnes ikke kjøpere av kvalitet og høy LOA for å få verdifulle assets til markedet en gang. Dette treffer alle, SoftOx inkludert.

3 Likes

Utover mulig støtte for Softox Defense Solution, som er en potensiell gigatrigger av uviss karakter, finnes det egentlig så mange heftige nyheter som kan tenkes å lande før emi-jamringen eskalerer i styrke?

Selv om jeg har lagt den litt død, så har vi den den hersens godkjennelsen fra KEMI.
I forhold til SWIS ble det levert inn i Q1 søknad til FDA 501K. Den kan det komme svar på.
SBE fase 1 studie skal være ferdig til sommeren.
Softox går jo ikke på noen nyheter, så usikkert hva de ovenfor faktisk vil gjøre med kursen.

Så har man jo også en eventuell partneravtale på SIS.

Der er jo noen potensielle nyheter.

4 Likes

Mange gode triggere der pips. I tillegg til hva som eventuelt måtte komme fra Softox defens og FFI og evt. Hemsedal. rapport og Sb1 analyse. de 2 sist nevnte har jeg lagt litt på hylla.

1 Like

Sliter personlig med å se hvordan selskapet skal kunne klare å få opp kursen nok en gang slik at emisjonen kan settes på en ok kurs. Og det er alarmerende i så usikre tider. Makro tatt i betraktning. Overbevist om at de kronisk stae sliterene vil få betalt til slutt, men på mellomkort sikt kan man ikke lukke øynene for at risikoen er betydelig.

Skille ut sis og få inn en partner der, er det problemet løst. De hadde vel skrumpet inn antall interessenter til 2 stk og de har høy interesse. 100 mill tilskudd i slutten av juni nå, vil trigge kursen veldig. Når du ser den gjengen de søker med, så tror jeg den går gjennom. Men risiko for at dette ikke går seff og da må de sikkert sette emi, eventuelt lån for å karre seg videre. Jeg tror på det første.

1 Like

Hvis du leser innleggene den siste tiden er det bare du som bidrar med “emi-jamring”.

Ser du har solgt 90% av beholdningen også.
Prøve å kjøpe billigere? Eller mistet troen?

Personlig håper jeg partneravtale med sis kan være en kommende trigger!

4 Likes

@Aaleby prater kun etter egen posisjon han har å har gjort dette lenge…

2 Likes

Solgte alt på høsten i fjor (satt med en god del mer) og solgte tilsvarende for litt siden av eksakt samme grunn; sitter ikke inne når det finansielle er så usikkert. Mine betraktninger er helt uavhengig av posisjon, troen på teknologien er like sterk som før, men det er uaktuelt å kjøpe seg inn igjen før kassen er fylt opp. Man må kunne kalle en spade for en spade.

For meg er det ett av de mer betydelige røde flaggene i en tid hvor man ikke aner om det ligger et krakk og venter eller at det går seg til; underfinansierte selskaper.

@polygon hadde vel et bidrag for litt siden, men det må være innafor å kalle en spade for en spade. Potensialet hjelper Softox fint lite om markedet blir mer fokusert på usikkerheten som råder. Som er et problem når selskapet tross alt trenger finansiering og tiden løper fort.

Det finansielle har alltid vært usikkert, men det er lov å plutselig bli oppmerksom på det

1 Like

Prater aldri etter posisjon. Sier min ærlige mening, som nok har blitt mer nyansert det siste året. Grunnet en erkjennelse om at det er et betydelig lerret som må blekes.

2 Likes

Faktum er at selskaper som ikke tjener penger, og som kun har penger til kortsiktig drift i kassen, MÅ finansieres på en eller annen måte utenfra. At folk tematiserer emisjon her er sunt og naturlig, noe annet er i mine øyne en unnlatelsesøvelse med håp og optimisme som grunnlag. Det er 100 % forståelig at noen vil stå utenfor inntil dette er avklart. Andre vil ta den sjansen det er å være inne, men dette er jo opp til hver enkelts risikovurdering og en sannsynlighetsvurdering hver enkelt tar rundt hvor finansieringen skal komme fra. Skjønner ikke denne motstanden mot å drøfte emisjon, som jo er hovedgrunnen til at vekstselskaper går på børs?

2 Likes

Kremt, vi har vel hatt den samme diskusjonen tidligere vi har vi ikke?? :slight_smile:

Man bør strengt tatt ta det mer på alvor når man ser at markedet ikke kunne brydd seg mindre om mulighetene langt frem i tid. Og at tiden tikker. Har ingen problem med å sitte gjennom en emisjon, men ikke om det skjer på betydelig rabatterte kurser.

Helt enig her. Biotek-selskaper tar ikke opp lån, og må dermed finansieres ved egen kontantstrøm eller ved investorer. Om man har tenkt at SoftOx vil kunne finansieres ved egen kontantstrøm i nærmeste fremtid burde man nok selge. Dersom man forstår at kapital fra investorer er nødvendig skjønner man også at emisjoner vil være en del av SoftOx sin utvikling.

2 Likes

Som ikke gjør påstanden mer sann. Aldri skrevet noe negativt om et selskap for deretter å kjøpe. Og har ingen planer om å kjøpe aksjer i Softox på noen måneder om ikke noen skulle grave frem noe litt for interessant.

Kort sagt; har ingen ting å tjene på å uttale meg i noen retning hva Softox angår. Like lite som jeg hadde før forrige emisjon, hvor det ble ramaskrik i Softox-kanalen på XI grunnet følgende (sanne) spådom:

Noen mente at det var skjult, bevisst bajsing. Har null behov for å spille med annet enn åpne kort.

1 Like

Utfordringen med Softox er at de leker med ilden. Hver emisjon er på et minimum, som man kan tildels skjønne, men det skaper en potensiell risiko som henger ved kursen året rundt. Og især når markedet er så shaky og kursen befinner seg på et bunnivå.

Det skal du ha, du indrømmet det sist også at du hadde solgt deg ut. Blir ganske tydelig hvor i landet du ligger.

1 Like

Innrømmet? Aldri nektet for noe som helst. Solgte meg ut i september i fjor og inn igjen når HINAS-flaskehalsen var løst og pengene var på plass. Solgte når kursen sank under emi-kurs (ca 51-52). Handler om å bry seg om risiko.

1 Like