Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Javel da handler det ikke om egen posisjon… og hvordan man uttaler seg.

1 Like

Riskovurdering er jo essensen i all børshandel. Eg har ingenting imot folk som vurderer Soft Ox som high risk og velger å stå utanfor. Aaleby bidrar konstruktivt til tråden uavhengig av om han er inne eller ute, og det verdsetter i alle fall eg. Selskapet treng meir pengar, men emisjon er ikkje einaste mulighet for påfyll av cash. Om det blir nytt lån fra Almås, retta emisjon til eit pharma-selskap eller ein emisjon med rabatt vil tida vise.

Eg trur at safetydata fra SIS vil vekke interesse fra ein partner, men det kan sjølvsagt dra ut i tid.

No over til noko heilt anna.

Fekk svar fra IR i dag.

Takk for mail. Det stemmer, det ble gjort opptak av symposiet forrige uke, og det vil bli lagt ut en video herfra. Plan er å få publisert videoen i løpet av neste uke.

Med vennlig hilsen/Kind regards,

** Kristine M. Rød**

Økonomisjef/CFO

15 Likes

Hva er problemet? Satt med over 100k i Softox for et par måneder siden. Som er betydelig for mitt vedkommende og signifikant over beholdningen tilbake i januar. Hadde et håp om at kursen skulle nærme seg kr 55. Tok betydelig feil.

1 Like

Sentimentet i mikkemus aksjer er lett å påvirke. Spesielt i en så forumdrevet aksje Softox.

Dette vet selvfølgelig @Aaleby. Tror dette 3. runde av tilsvarende karakter nå.

Du er en standhaftig type @Aaleby, fint at du får bruke egenskapene du er tildelt :slight_smile:

2 Likes

Standhaftig når det kommer gjentagende runder med feilaktige påstander. Ser ingen grunn til å la bullshit stå uimotsagt. Er ingen trader og kommer aldri til å bli en trader. Så enkelt. Og har aldri ytret annet enn min faktiske mening på TI. Eier ikke et eneste kynisk gen.

1 Like

Da har du ett problem med at du gjør deg selv misoppfattet.

Vet du har en formidabel forum-stamina, så jeg gir meg og dette får vare gå sin gang.

(Er posisjonert for 20% emisjon selv, uten at det genererer ett indre behov for å guide at selskapet trenger penger)

i mangel av

Ja forum er fint sånn sett.

Du er drillet på den slags forsøk på fornærmelser :slight_smile:

Lever ganske så greit med egen visshet om hva som faktisk er tilfelle. Lite man får gjort med at paranoiaen har gode vekstvilkår når penger er investert.

Men at tråder forpestes som følge av misoppfatningen, det er beklagelig.

Ikke for å ødelegge den “gode” diskusjonen igjen. Kan vi ikke holde oss til selskapet, ikke om div investorer er inne eller ute. Blir veldig gjentagende og kjedelig.

13 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

På et generelt grunnlag; det er ikke å vingle om man beskytter nedsiden. Bare spør de som er stucked i NANO eller Targovax. Softox har sine klare pro & cons. Teknologien er unik og står stadig sterkere, selv om mye fortsatt er et godt stykke opp og frem. Selskapet derimot har “kun” bevist at de evner å levere på forskningen. Som får stadig mindre verdi i det korte bildet når markedet reagerer med et skuldertrekk. Da er det i min bok bare fornuftig å være opportunistisk. Især når makro er en potensiell tikkende bombe. Ta hensyn til røde flagg og tenke worse case. Om det skal være rom for å være åpen om dette? Vel…

1 Like

På godt og vondt er denne tråden svært ryddig. Jeg er stålbull på selskapet, men eier ikke per i dag. Det handler KUN om andre disposisjoner og skjønnsmessige vurderinger av makroklima. @Aaleby skal ha for å være helt ryddig og ikke snakke opp eller ned ut i fra posisjon. Det samme forsøker jeg å gjøre.

Rent subjektivt håper jeg SoftOx forblir rimelig priset inntil jeg får anledning til å ta en betydelig post igjen. Samtidig er jeg innforstått med risikoen ved å være utenfor. Jeg tror virkelig det er høy LOA og at teknologien når markedet. Det kan komme avtaler i morgen.

Her handler det om tålmodighet og timing. Hadde vi visst hva fremtiden bringet hadde vi vært rike alle mann.

For meg er og forblir fortsatt SoftOx et sort får med et veldig undervurdert og priset potensial.

13 Likes

Skal sies at man er inne fordi man har troen også på kort sikt og gjerne visa versa når man står utenfor. Sånn sett blir meninger indirekte påvirket av posisjon, men egen vinning er aldri motivasjonen.

1 Like

Må få støtte Aaleby jeg også, opplever han som veldig ryddig type. Case kan endre seg underveis og det kan være andre grunner enn fundamentalt man velger å lette seg. Man må skjønne forskjell på å snakke posisjon eller komme med en god begrunnelse for at han har valgt å ta en annen posisjon foreløpig.
Jeg personlig tror selskapet har flere muligheter for finansiering framover, 35,- har vist seg som en meget god bunn tidligere og selskapet er underpriset i mine øyne, så jeg tror dette er selging på bunn. Men at noen velger andre caser før kurs i softox oppfører seg har jeg full forståelse for.

4 Likes

Sånn blir det alltids på børsforum. Jeg forsøker å heve meg over det, du også, og denne tråden er aldeles ikke verst. Tvert i mot.

Edit:

Vi er som sagt i et historisk krakk for biotek. Det er ingen kjøpere av noe som helst. Det er noe man bare må ta til etterretning og agere ut i fra.

Personlig er jeg fullinvestert i et annet case. Til tross for hvor «dumt» det er, gitt klimaet. Alt handler om conviction og timing.

3 Likes

Alt skal inn i olje nå, så vi får bare vente til sentiment skifte.

Jeg har konkludert med at folk har liten interesse av å diskutere nedsiden i enkeltaksjer generelt, og da er det ikke mye poeng å kaste bort tiden med å poengtere det.

For min del var jeg veldig positiv til Softox i en lengre periode, og så skjedde en del hendelser som gjorde at jeg mistet tiltro til selskapets guiding, og da forsvant mye av verdien for min del. Jeg har brent meg for mye i fortiden på å ha troen på selskaper som ikke overholder guiding. Selv om det å ha bommet i fortiden selvfølgelig ikke sier at man må bomme i fremtiden.

6 Likes

Ja, du kan så si. Det er mange krefter i spill nå som gjør det særs ubehagelig å være FoU selskap notert på børs.

En svært god artikkel finnes å lese om dette her:

1 Like

Men oddsen for at det gjentar seg er veldig stor.

Eier det ikke lenger, men guidingen til kitron er solid. De er også veldig ryddige med oppdatering av guidingen hvis den avviker.

2 Likes

Aaleby, av alle postere her inne, vet utmerket godt at Softox har ambisjoner om andre finansieringsalternativ enn (kun) emisjon…Se Q1 presentasjon postet skjermbilde på utallige ganger her der det snakkes om finansielle partnere på SIS, investorer i biocid-delen etc.

Å snakke om emisjon alla tidligere og som eneste finansiering er derfor feil og misvisende (Så kan heller hver enkelt ta stilling til om de tror på det men den diskusjonen gidder ikke jeg bli med på)

4 Likes

Enig. Men faller litt på siden av hva man investerer i her da: LOA og assets. De er svært, svært interessante (med tilsynelatende høy LOA og verdi) - og så vidt jeg kan forstå: uoppdaget / billige.