Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Anbefaler alle å lese studien om amr publisert i The lancet tidligere i år.
Den estimerer med gode data at 10 mill, like mangen mennesker som i et lite land, vil dø av amr årligt innen 2050. Bla Pga det kan den globale befolkningen stagnere og bli mindre innen dette.

I 2016 døde ca 700000, i 2019 døde ca 1,27mill. Det er vel fornuftig å anta at vi snart bikker 2 mill døde snart, kanskje mer på grunn av Covid epidemien? (over en dobling på 6 år).
Dersom du tar med de som dør med en amr infeksjon men av andre årsaker blir tallet langt høyere, 4,95 mill i 2019.

Årligt deler myndighetene rundt i verden og mangen fond og organisasjoner som jeg ikke har helt oversikt over ut milliarder til forskning på amr.
Innen 2030 kan amr tvinge 24 mill mennesker ut i ekstrem fattigdom, innen 2050 vil finanskrisen i 2008 fremstå som en liten piknik i parken. Amr vil koste den globale økonomien $100 trillioner innen 2050, (Lord Jim O’Neill, økonom som har skrevet denne, mener dette tallet er alt for lavt). Kommer det en pandemi på toppen velter hele lasset.

Vi har pr i dag er det ingen bærekraftig plan på problemet.Har myndighetene, fondene etc råd til å ikke pøse litt penger inn i Softox? De har en helt fantastisk portefølje på vei ut i markedet.

Fnner ikke bedre case på børsen i dag
-DNB jobber nå med softox og SIS, spinnoff?
-Founding til sis, sds fra edf, dette mener jeg er realistisk. Kan vel ikke være andre være andre som imøtekommer alle kriteriene like godt som Softox?
-Svar fra KEMI, denne kan komme når som helst.
-Vi venter på svar søknad til FDA 501K SWIS, her kan kursen virkelig skyte opp :cowboy_hat_face:
-SBE fase 1 studie snart ferdig.

3 Likes

Men det virker ikke som aksjekursen responderer på gode nyheter fra Softox, eksempelvis siste safety-resultater for SIS.
Hvorfor ikke?

beats me, jeg sitter stille i båten som er planen så lenge det fundamentale er intakt.Vi har ristet av en god del kortsiktige i det siste, vi kan fort se en gummistrikk effekt snart.

1 Like

Velger også å sitte langsiktig med min posisjon da en større del av markedet før eller siden vil “oppdage” de gode, for ikke å si revolusjonerende, resultatene fra Softox-teknologien.

1 Like

umulig å time disse tingene i denne aksjen:)

1 Like

Tror ikke denne datoen har noe å si for Softox. Slik jeg forstår det er 9 juni utlysning for neste års søknader. Altså at utlysningstekst på hva som kan søkes på i neste runde kommer. Tar jeg feil her?

Her er det meste man trenger å vite om Softox sin runde fra 2021. inkludert tidslinje på side 78.

Der står det at alle søkere skal få svar på evalueringen i juni.

9 Likes

Det var noen her inne som skrev at SBE fase 1b skulle være ferdig før sommeren. Hvor står det? Kilde?

Skjønner at denne tok tid. Tett på 100 sider!

20 Likes

Det var jeg som kommenterte posten jeg svarer på nå. Der er det en slide som sier at sbe01 skal fullføres i 1 halvår.

1 Like

Burde være ett godt salgsargument ovenfor helsesektoren dette

Resultatene fra stordataanalysen viser at alkoholfrie desinfeksjonsprodukter reduserer nivået på flyktige organiske kjemikalier (VOC) i intervensjonsperioden med 30–60 prosent, sammenlignet med alkoholholdige desinfeksjonsmidler.

Synes de kunne komme med en melding om dette da…!!

6 Likes

« signifikant sammenheng mellom rapportert langtidssykefravær». Jøss!

Kan det hende FHI endelig endrer anbefaling nå?

7 Likes

Kom denne rapporten i dag?
Står ikkje noko om publiseringsdato her. Enig med @polsmannen her om at IR kunne spandert på seg ein liten melding om at rapporten no var ute, gjerne med litt “key takeaways”.

Det er med andre ord en annerledes og mer «komfortabel» brukeropplevelse når respondentene benytter hånddesinfeksjons- produkter fra SoftOx. Det som også er interessant er at respondentene i intervensjonsgruppen øker frekvensen og hyppigheten med antall hånddesinfeksjonspåføringer per dag når vi bytter ut med SoftOx-produkter.

5 Likes

Dagens ord: Substitusjonsprinsippet
substitusjonsprinsippet – Store norske leksikon (snl.no)

Et særdeles eksplosivt ord. EU sitt REACH regelverk er også relevant.

Skadelige kjemikalier skal erstattes med mindre skadelige.

Håper SoftOx har gode lobbyister.

10 Likes

Den kom 2.juni. Mange som ikke følger med.

Interesanne tall om hva brukerne mener. Går i klar retning Softox!


12 Likes

Eg vil påstå at eg følgjer relativt godt med på dei selskapa som interesserer meg , men om denne kom 2.juni er det jo relativt slett arbeid av IR å ikkje påkoste seg ein liten melding rundt dette. Har ikkje registrert info om denne rapporten verken på FB, LinkedIn eller newsweb. Ein skal ikkje måtte tråle FFI sine sider for å finne selskapsnytt om Soft Ox etter mitt skjønn.

7 Likes

Bare hyggelig for oss langsiktige som har fått muligheten for billig påfyll, for noen er det kanskje fare for at det snart kommer noen store overskrifter😅

1 Like

Viss IR ikke “gidder” å melde denne, hva skal meldes da :sweat_smile:

1 Like