Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Så bra Karita Bekkemellem er også med, hun har jo snakket varmt om dette produktet tidligere.

Fra en gruppe på et sted som ikke kan nevnes

FFI sier at Hemsedalrapporten skal bli publisert første halvdel av juni. God helg :slight_smile:

21 Likes

Har du noe kilde på det? :blush: Krysser fingrene for en bra rapport

1 Like

Og da har USPTO sendt et brev til SoftOx sine advokater om at patentet blir innvilget 21. juni:

Issue_Notification-3.pdf (51,9 KB)

Synes kanskje det burde meldes av selskapet nå?

Og SIS-patentet samme dag faktisk:

Issue_Notification-5.pdf (51,9 KB)

Dette er altså brev USPTO sendte i forgårs.

32 Likes

Synes det er merkelig at de ikke melder dette, var noen som hadde snakket med softox og softox vurderte det til at det ikke var viktig nok?

Hvor lenge vil disse patentene vare? 20 år?

20 år fra prioritetsdato ja. Som for begge er 2017

2 Likes

Takk!

I disse filene sto det jo ikke mye, men hvor finner man selve patentene? Hva er det konkret de har patentert?

Selskapet har vel lært av tidligere feil og vil ikkje publisere noko før dei har det svart på kvitt. Dei har vel brent seg på tolkninger av regelverket før. Får dei innvilga patent 21.juni så kjem det vel ein melding då. Eg bryr meg fint lite om kursutviklinga når me snakker om dagsomsetninger på ca 5000 aksjer… Den dagen me får ei superbull melding (om det skjer) vil det bli trangt i døra for alle som vil inn. Eg velger å heller vera inne og smørje meg med Safedes (tolmodigehtskrem) i mellomtida.

9 Likes

Ja tidligere kritiserte suttreklubben ledelsen for å komme med meldinger for ofte, det var vel tildels berettiget, men nå suttrer samme gjengen over at det går for lenge mellom meldinger. Litt for mange høyrøstede øretrillere/kannibaler i diverse forum.

Er det noen som har god innsikt i emisjonsprosesser som kan si noe om hvorfor ikke softox bare kan utstede omsettelige tegningsretter med flytende tegningskurs (settes som snittverdi for en periode) til eksisterende aksjonærer? Dette brukes mye i Sverige. Er det fordi dette er komplekst å sette opp eller andre grunner? Spør man et meglerhus om råd vil man jo nesten forvente at de får råd om å gjøre en emisjon mot meglerhusets kunder, som meglerhuset skal ha en heftig fee for.

Er det ikke en bedre ide at fundingen kommer fra de som allerede er aksjonærer enn at man skal avhenge av kortsiktige flippere som har lite interesse i selskapet?

6 Likes

Det var vel tanken ved forrige emisjon i januar 22. Alle som solgte under 55kr og bidro til at rep. og ansattemisjonen ble skrinlagt forhindret mer penger i kassen. Så liten omsetning det er enkelte dager så håper jeg at Softox heller fortsetter fokuset på profesjonelle/institusjonelle/industrielle investorer.

1 Like

Spør de som var med i emisjonen til Targovax. Jeg tror ikke nødvendigvis det er en bedre løsning i praksis.

Nå er det topp50-aksjonærene som fortjener ros for sin langsiktighet, ikke kortsiktige småaksjonærer som klarte å ødelegge for 10-20 mnok (i rep og ansattemisjon).
Jeg syns det var en fordel å raskt få avklart fulltegning i emisjonen i stedet for å ha den risikoen hengende over alt for lang tid.

Til tross for fulltegnet emisjon (dvs mindre risiko for de som ikke var med i emisjonen) så ville altså ikke småaksjonærer kjøpe til 55kr eller nå til 30% rabatt fra til tross for alt det positive som har skjedd i mellomtiden.
Jeg tror eneste måten å få en bedre miks av investorer er å få inn en langsiktig partner på eiersiden i SIS og biocider.

3 Likes

Skal sies at det ikke hjalp at den ble shortet med 50k aksjer i samme periode.

Småaksjonærer vil ikkje kjøpe??
Vel det kan man vel sei om storaksjonærer også? Hvorfor kjøper dei ikkje?

Det var en forenklet måte å si at småaksjonærer har presset kursen ned på små volum. Og at større aksjonærer enten tegnet seg i emisjonen (for mer enn 1mnok) eller har sittet stille i båten (topp50).

1 Like

Her er siden som det blir brukt på: Respiratory care - Soft Ox Solutions

Key Features
  • Aerosolized form of the SoftOx technology
  • Designed to be administered by mask to the upper and lower airways, using a simple handheld device
  • Current focus on influenza-like illnesses
  • Suitable for for development within many infectious disease and respiratory indications
16 Likes

Er vi klar for ny runde nedstengning snart?

1 Like