Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Har lest igjennom rapporten og synes den var bra på mange måter.
Det er svakheter i studien som blir belyst i rapporten, og det er også slik at det hadde vært lov å håper på flere statistiske signifikante forskjeller i rapporten.
Likevel er det slik at fremtoningen i rapporten i stor grad er positiv til Softox sitt produkt, noe som er svært viktig her. Og det blir belyst flere gode argumenter for Softox sitt produkt.
Jeg leser denne rapporten slik at det bør være høyaktuelt for hele forsvaret å gå over til Safedes på bakgrunn av rapporten. Om det skjer og hvor fort det skjer kan ikke jeg si noe om.
Artikkelen som XCR delte er jo også svært positiv og spennende lesning.
Det at de vektlegger effekt på norovirus som er en utfordring i forsvaret er også viktig.
Også spennende å se at de jobber med fogging med mer.
Ser også at de skriver at svar på søknad til Edf (i artikkelen) kommer ila sommeren.

6 Likes

SoftOx Defence Solutions’ har for tiden inne en søknad, sammen med 18 internasjonale partnere

Var ikke det tallet tidligere 11 eller 12??

“Det alkoholfrie middelet fungerer nesten som en fuktighetskrem, mener forskeren. I Hemsedal har de gått over til alkoholfri desinfeksjon i alle bygg etter at undersøkelsen ble gjennomført. En av effektene er at utgiftene til fuktighetskrem har gått ned.”

Utgifter til fuktighetskrem er et av innsalgspunktene for Safedes. Fint det blir belyst.

9 Likes

Forunderlig av selskapet å ikke melde dette. Resultatene understreker det man alltid har sagt her inne, at fordelene er betydelig, men gir åpenbart mer kjøtt rundt beinet iom at felteksperimentene er av en så grundig karakter. Og det gir betydelig tyngde når FFI fronter det hele.

Softox er som en fotballklubb med litt brokete økonomi som hele tiden produserer spennende talenter, men hvor det store gjennombruddet lar vente på seg. Bare at talentene i Softox sitt tilfelle ikke eldres i samme grad og bør kunne slå ut i full blomst når de endelig har modnes.

3 Likes

Sånne ting hadde passet bedre å melde på sosiale medier, Facebook eller Twitter? Billigere. litt vanskelig for oss å fange opp ellers .

Blir ikke noe positivt kursutslag før man ser penger på bordet.
Dette gjelder for så vidt alle biotekselskaper for tiden.

Dette er ikke biotek men mer tradisjonell pharma. Risken og utviklingskost er jo mye mindre enn for de som designer komplekse molekyler.

5 Likes

10 land + 20 partnere… ref. Q4-rapporten:

« In December 2021, SDS delivered, in collaboration with a European consortium, an application for developing the SoftOx technology for use as military countermeasures against biological warfare, both for the EU and Norwegian armed forces. The consortium, which is operating under the European Defence Fund (EDF), is led by the French state-owned company Commissariat a l’Energie Atomique et aux Energies Alternatives. The consortium submitted an EU application for approx. 500 MNOK to develop various military medical countermeasures against Chemical, Biological, Radiological and Nuclear (CBRN) drugs3 . The consortium consists of 10 nations and 20 partners, and SoftOx’s technology is one of three main technologies that form the basis for the application. If the consortium is granted the application by the EU Commission, SoftOx will develop a military inhalation solution for the EU, based on the company’s inhalation technology - SoftOx Inhalation Solution (SIS). SDS will be a part of the consortium in which five internationally recognized research institutions from France, Poland, Denmark, Ireland and Sweden will participate in addition to FFI.»

13 Likes

Likte “One of three main technologies that form the basis for the application”. Bullish.

1 Like

Virker som noen ble skuffet over at Hemsedalrapporten fra FFI ikke ble børsmeldt. Kanskje burde den det, men det er en 3dje parts forskningsrapport så ser ikke helt nødvendigheten. Det kan jo også bli oppfattet som spinn…

Hovedtriggeren er vel bekreftelsen av budskapet (ikke børsmeldingen i seg selv) og at de i tidligere rapporter har adressert Hemsedalsprosjektet opp mot FDA-godkjenning, som nå antakeligvis rykker nærmere:

« The preliminary results confirm the safety concern published by the FDA regarding sideeffects such as headache, nausea and dizziness after the application of alcohol-based hand rubs and show that the use of SoftOx reduced the total volatile organic compound (TVOC) level in the indoor climate in small rooms compared to alcohol-based disinfectants.»

7 Likes

Kriterier for tildeling av medfinansiering EDF. Finner ikke tilbake til sidene det refereres til her.
• Forsvarsnytte – søknad kan knyttes til behov hos Forsvaret
• Sponsor i Forsvaret eller forsvarsindustri øker normalt sannsynligheten for å lykkes
• Innenfor nasjonalt prioriterte områder (Meld. St. 17 (2020-2021))
• Teknologiske kompetanseområdene (s. 33-35)
• Fremvoksende og banebrytende teknologier (s. 35)
• Nyttiggjøring av sivil teknologi til forsvarsformål s. 15 og 35

8 Likes

Fra artikkel: "For tiden driver FFI testing av desinfeksjonsmiddelet fra SoftOx Solutions i flere sammenhenger – blant annet for å se om det virker mot biologiske agenser og kjemiske stridsmidler. "

Dette har vi hørt litt om tidligere. Det er jo sprøtt om det skulle vise seg å fungere. For min del tenker jeg nå som jeg gjorde om SIS da det ble lansert. Det høres sprøtt ut. Hadde vært vanvittig om det hadde fungert men tar det som en ren bonus. Og ikke minst er potensialet der også vanvittig stort.
Det som man kan huske på er jo hvor rått det er at Softox sin teknologi faktisk testes ut på dette. Det er få selskaper som har mulighet til å få teste ut teknologien på en slik måte som FFI tilrettelegger for. Altså, mot kjemisk og biologisk krigføring, uavhengig om det fungerer. Partnerskapet her var gull verdt for Softox.

Forøvrig så må jo dette være perfekt for å få inn i en ny EDF søknad.

6 Likes

Knytter en liten kommentar til det som er nevnt ovenfor.

De fleste etater som har et ansvar innen CBRN-E, (Chemical Biological Radiological Nucmear and Explosive) Brann og redning, sivilforsvaret, kystverket og de avdelingene i forsvaret som driver med dette, bruker alle en form for Klorløsning, hypokloritt og aktiv klor for å dekontaminere eksponerte personer.

Så sannsynligheten er større for at også softox produkter også har effekt.

FFI har tilgang på skarpe stridsmidler og det som brukes av kjemiske og biologiske midler. Jeg følger definitivt saken med stor interesse og er spent på hvor effektivt produktene til Softox kan være på slagmarken men også i bistand til det sivile.

12 Likes

Helt enig. Den totale stillheten er påfallende. Det KAN bare være en ny emisjon, men det KAN også være noe stort og postivit (avtale, salg, spin-off, retten emi til industriell partner etc.). Mine aksjer tror på det siste.

6 Likes

EMi på disse kursene er jo bare trist…

Synes det er åpenbart at man sjekke ut forsvaret som fremtidig bruker, så her vil vi nok se ikke bare Norge som bruker. Når man ser på andre studier som (ligger ute) er gjort så blir virkningen av HOCL bare bedre opp mot 40-45 grader som det er testet mot. Minusgrader er selvfølgelig ett problem.

Ved forrige emisjon var det jo motsatt. Gjorde en god jobb for å kjøre opp kursen i forkant da.
Så vil håpe og tro at andre alternativ er mer sannsynelig🤞

3 Likes

Det statelige og bedrifter bruker masse penger på alle mulige HMS tiltak og her har FFI svart på kvitt det kanskje mest effektive tiltaket, få ned voc nivået.
“Resultatene visere også en statistisk signifikant sammenheng mellom rapportert langtidssykefravær, VOC og temperatur. Disse funnene er relevant for ansattes prestasjon, trivsel, miljø og sykefravær i enhver organisasjon.”
Dette tiltaket er nesten gratis, trenger bare å bytte ut noen produkter, i en liten bedrift er pengene spart inn igjen dersom en person bruker en mindre sykemelding.

Dette har faktisk store samfunnsøkonomiske følger

6 Likes

I påvente av at IR hos Soft Ox får lasta opp VHS-opptaket fra EWMA-kongressen har eg på ny kost meg med presentasjonen fra 28.4-22. Blir alltid i godt humør av å sjå Glenn Gundersen legge ut om teknologien til Soft Ox, og han får meg alltid til å tenke på kvifor eg har kjøpt meg inn i dette selskapet.

Blir spennande å høyre korleis SIS data blir analysert/vurdert. Her kan det komme news når som helst.

5 Likes

Husk folkens, vi eier en fabrikk som kan produsere masse safedes. Mangler bare ordrene som renner inn.