Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

For Forsvaret er det en ting som er viktig og det er å opprettholde operativ stridsevne. Som det står i rapporten tar den også novovirus og omgangssyke. Jeg tenker at fri sine rapporter har stor nedslagskraft i Forsvaret og vil bli lest av fsan og mest sannsynlig vil de gå til innkjøp av softox sine produkter.MEN alt Forsvaret skal kjøpe må ut på anbud og det tar tiiiid. Lang tid. Forsvaret har mest sannsynlig en innkjøpsavtale med noen andre som må løpe ut først. All biotek er tålmodighet. Min vurdering er at det vil ta lang tid før alt dette tar effekt. Og dessverre snakker vi om år. Det positive i softox er at den faktisk ikke har falt nedover de siste månedene slik «alle» de andre norske biotek selskapene har gjort (nano, targo etc etc).

2 Likes

Så lang tid tar det nok ikke, de kjører en utlysning nå :wink:

https://www.doffin.no/Notice/Details/2022-369425


Skjermbilde 2022-06-09 kl. 14.47.34

11 Likes

Er anbud like aktuelt her?
Finnes det noen konkurrent med tilsvarende produkter som kan være aktuelt å ta med i evt anbudsrunde?
Her vil det vel være mer aktuelt med direkte forhandlinger, eller er det noe jeg har misforstått🤔

Ingen av har lest kravspesifikasjonene Forsvaret har satt. Antar at rammeavtalene med kravene har lagt ute lenge og at Forsvaret der ikke har satt som krav at de ikke skal være alkohol baserte. Da styrer nok prisen. Det blir for kort tid mellom ffi rapporten og innkjøpet. Ffi og Flo er i stor grad uavhengig av hverandre. Blir derfor svært overrasket om kravene er at de ikke skal være alkohol baserte des infeksjonsmidler.

Rammeavtalen gjelder for intil 4 år så skal de ikke ta Safedes nå kan det bli lenge til, de har brukt og forsket på det i over ett år så vil være overraskende om de ikke går inn for det nå. Etter artikkelen fra FFi.

2 Likes

Om analysen til FFI gir indikasjoner på lavere sykefravær ved bruk av alkoholfri desinfeksjon er det ikkje vanskelig å regne hjem SafeDes sjølv om prisen der skulle være høyere. Vil anta at sykefraværet i militæret er relativt stort og berre ein liten reduksjon her vil kunne gi store besparelser. Men som du sier så er vet vi ikke kravspesifikasjonen her så vi får vente å se.

1 Like

Jeg vil ikke bli overrasket om de kjører samme prisstrategi til Forsvaret som sykehusinnkjøp, det vil nok være en stjerne på skulderen ift å levere til NATO…

(pun intended)

3 Likes

Viktigste er å ha de på kundelisten ja, heller ingen inntjening enn å ikke ha de. Så kan resten av Nato/EDF betale :slight_smile:

1 Like

Softox har nok grei avanse på sykehusavtale som de andre tilbydere også har. Problemet er nok at det kjøpes lite inn i sykehusene.

Hvis noen har innlogging på doffin her så kan de sjekke hva kravene er. Flo skriver at pga uforutsette hendelser er de forsinket med å laste opp dokumenter. Så kanskje har noen vært så lure at de ventet på rapportene før de skrev kravspek. Så hvis noen har tilgang på doffin kan de gå inn å sjekke der.

1 Like

Kort beskrivelse

Forsvarets Logistikkorganisasjon (FLO) er ansvarlig for å inngå rammeavtaler på vegne av Forsvaret på Renholdsprodukter. Det er mulig at også desinfeksjon-, sanitær- og tørkeprodukter vil bli inkludert i rammeavtalen.

3 Likes

Ingenting tester psyken som Softox

1 Like

Jo Softox har holdt seg stabil sammenlignet med biotek som Nanov, Trvx og Pcib!

Er du i dårlig humør er det bare å lese på targovax tråden. Der er det dårlig stemning.

Livet som Softoxaksjonær er herlig :+1::relaxed:

2 Likes

Hehe, fyller på jevnt og trutt, 1000 nye i dag til 37,50.

1 Like

Kan ikke se hvordan dette ikke «går veien» til slutt. Handler bare om tid. Så da er det deilig å sitte tungt lastet med lavt snitt og ellers bare nyte livet. :hugs:

1 Like

Tror jeg ville tenkt på OM det kommer en emisjon, og hvor stor rabatt de er nødt til å gi for å hente penger i dagens marked - før man beregner om man har lavt snitt eller ikke

1 Like

Lavt snitt ifht dagens kurs. Sannsynligheten for emisjon hvor man får aksjer noe mye under 35,- tar jeg ihvertfall ikke sjangsen på.

Men det er jo hver sin lyst, for all del.