Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Blir litt gambling begge veier, får de EDF støtten og eventuelt en partner med up-front er det emi spøkelse borte og kan bli trangt inn døra. Enten vinner de på sidelinjen eller de som blir sittende…

2 Likes

Et evinnelig mas om emisjon, det kommer vel fra de som håper på det såklart. Satser på at det blir en annen løsning i år…

2 Likes

Alltid hyggelig med nye nick som skriver sitt første innlegg om emisjon og hvor mye kursen må gruses :ghost:

Tipper Almås gleder seg til å spy ut milliarder av nye aksjer :partying_face:

1 Like

EDF programmet er komplisert. Og jeg ser også at jeg ikke har lest godt nok tidligere/misforstått noe.
“The consortium, which is operating under the European Defence Fund (EDF), is led by the French state-owned company Commissariat a l’Energie Atomique et aux Energies Alternatives. (CEA)” Stort pluss. Det fransk statlig eide " Alternativ energi og atom kommisjon" fritt oversatt, er en STOR aktør. De leder konsortiet.
Jeg hadde også tenkt litt at konsortiene gikk litt på tvers av grener. Men dette er kun rettet inn mot CBRN. I tillegg er det kun tre hovedteknologier som former basen for søknaden, hvor Softox har en av de tre teknologiene.
CEA har over 20 000 ansatte og et budsjett (2019) på 5 milliarder euro.
Det er altså en betydelig aktør, med svært store ressurser som leder konsortiet.
Har absolutt større tro etter å ha lest litt mer nøye.

13 Likes

Tipper 20000 aksjemannen er ganske tom nå ? :chart_with_upwards_trend:

6 Likes

Our target price of NOK45 corresponds to 4% probability of success which is in line with the success rate from phase 1 to market approval of industry comparable

4% var ikkje rare greiene :thinking:

Men fy for et potensiale!

7 Likes

De har regnet seg fram til det samme som mange her har gjort, og kommet fram til Donald-tall.

4 % er standard sannsynlighet, uavhengig av Soft-ox, for fase 1 suksess til markedet

Her er de hvertfall inne på noe av det jeg diskuterte med Burton på kapitalmarkedsdagen, nemlig at tallene selskapet tidligere opererte med for influensa markedet var altfor lite. Senere ble oppdatert. SB1M operer med et friskt tall for total markedstørrelse for SIS, det skal de ha.

2 Likes

Er det en gammel utdatert analyse de kommer med? skjønner ikke hvorfor de bruker 4% når fase 1 allerede har vist gode resultater? Samme gjelder vel for SBE, kunne de ikke vente til det studiet var ferdig med analysen?

Jeg ville sparket SB1M umiddelbart etter dette!

Ja kan jo bli emisjon, kan jo også bli avtale med noen samarbeidspartner. Regner med at de drøyer ev emisjon til de har en skikkelig gladmelding feks tildeling av forskningsmidler fra EU. kommer vel svar der i løpet av kort tid.

1 Like

Sparket dem for hva? 4 % har ingenting med Soft-ox sine resultater å gjøre. Så lenge Soft-ox ikke har annet en fase 1 å vise til er det denne sannsynligheten de skal bruke.

Må ta med hele bildet:

Skal de bruke den 4% når studiet er bestått? den du viser til er vel (før) studiet er ferdig. Ergo er jeg av den oppfatningen at den 19% (hvis SBE består) og SiS 13% som er bestått og ferdig.

Eller tar jeg feil?

2 Likes

Ser ut som du har et poeng. De har regnet inn 13 % sannsynlighet for fase 1 suksess. Den er, som du sier, bestått.

1 Like

Sitat: -Our target price of NOK45 corresponds to 4% probability of success which is in line with the success rate from phase 1 to market approval of industry comparable.

Gir meg ikke enda og mener fremdeles jeg har rett og at kursen skulle vært satt betydelig høyere gitt de bruker de “rette” prosentene :slight_smile: (men kan selvfølgelig ta feil) :slight_smile:

Er det ikke 4% for vanlig biotek, altså selskaper som skal kurere kreft osv. Softox sin løsning er jo mye enklere i natur og har jo vist seg å funke vanvittig bra. Burde vært 50% sjanse for suksess, og dermed en mye høyere aksjekurs synes jeg da.

2 Likes

du kan bruke kurs 1125 (100 %), og så legge inn egen sannsynlighet

Kan noen våkne meg i år 2030 (eller før…) når selskapet estimeres til 41,4 milliarder nok? :slight_smile:

4 Likes