Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Baksiden med å investere i en så illekvid aksje er at den er på tidvis ekstrem billigsalg inntil det fundamentale forhåpentligvis treffer så rett på blinken at reprising kan finne sted.

Ingen ville valgt å forbli investert med viten og vilje dersom man i fjor sommer hadde visst at nedturen skulle fortsette minst ett år frem i tid. Dessverre finnes spåkuler kun i eventyr. Selskapet kan knapt lastes og det fundamentale er i vesentlig grad blitt styrket.

En kombinasjon av stang ut og TTT har gjort sitt til at kursen pdd er alt annet enn lystig. Shit happends. Skylde på ledelsen blir etter mitt syn et selvmål av den flaue typen. I sær om man virkelig mener at de har makten til å skape kursløftende publisitet rundt selskapet. Her må det fundamentale åpenbart lede vei.

Ta ansvar for egne valg. Softox er ikke nødvendigvis et feilvalg kun fordi den synker sakte, men sikkert på lavt volum. Man må bare ha stayerevnen til å stå imot vær og vind. Alternativt selge først som sist. Ansvaret ligger på hver enkelt og ikke på alle andre enn en selv.

16 Likes

For meg som langsiktige investor er de kortsiktige kurssvingningene uvesentlig.
Det er aksjekursen når man selger om 2, 4, eller 8 år som teller.

7 Likes

Det er da en fordel, så kan man kjøpe den på ekstrembilligsalg?

Det forutsetter at man ikke har kjøpt det man skal ha før brannsalget finner sted :wink:

  1. april: Q1: NewsWeb

We are looking forward to the regulatory response from the Danish Medicines Agency’s (DKMA) on this exciting clinical trial, hopefully allowing us to start the first-in-human (FIH) study during Q2-2021.

  1. juni: NewsWeb

The conditions that have been communicated are related to additional safety data and the company is already working on completing the data as requested. The data will be provided in due time and we believe that the study can be initiated during the autumn.


Høsten er september-november. Så i praksis har oppstart av studien blitt flyttet fra Q2 til Q4 slik jeg ser det. Med mindre jeg har bommet på en oppdatert guiding i melomtiden. Lykkes selskapet kommer det en stor payoff, men den ble potensielt forskjøvet med opp til 6 måneder med denne meldingen, og det bør tolkes som en objektivt sett negativ melding i mine øyne. Og da er det helt logisk at noen kaster kortene.

Det er endring på guiding som er relevant normalt, ikke om man fortsatt har troa på at det er lovende eller ikke. Her er selskapet tydeligvis vært litt optimistiske enda en gang på hvor raskt de skal klare å ha framdrift. Ingen krise selvsagt, men gjør at jeg fortsatt syntes det er greit å stå utenfor og vente til de har kommet litt lenger i forskningen og kjørt neste emisjon.

3 Likes

Man kan undres om det kan ha sammenheng med svenskenes EU-nei. Nå guides oppstart av SIS til dokumentasjonen svenskene har etterspurt er på plass. Kan godt være tilfeldig, og spiller i og for seg ingen rolle. Kun en refleksjon i hvor stor grad svenskene stakk kjepper i hjulene til selskapet.

2 Likes

Jeg har tenkt litt i samme baner, at det kan være en sammenheng, men at det blir spekulativt og uansett ikke endrer på noe her og nå.

Om jeg lurer tilstrekkelig, så spør jeg selskapet. Neste punkt å følge med på nå er uansett SWIS-02 dataene. Er disse gode tror jeg trenden i aksjen snur opp for 2021. Da må markedet ta innover seg hva det betyr av derisiking og validering av teknologien (utover desinfeksjon).

Tror ledelsen er innforstått med at det trengs litt tungt skyts. Eventuelt gode data, SB1-analyse og at markedet innser at caset ikke er antibac bør hjelpe på momentet.

3 Likes

Ut fra melding kan det heller se ut som om de går bort fra fast track og kjører på med:
“future treatment of respiratory infections, including viruses, bacteria and fungal infections”

Dette var vel ikke tanken til og begynne med og det de har uttalt tidligere om fast track, tror heller de etterspør mer dokumentasjon på alle disse variantene og det tar litt tid å fremskaffe. Antar de ikke har kjørt tester spesifikt mot eksempelvis Fungi som ble nevnt i meldingen?

3 Likes

En siste spekulasjon (diskutert tidligere) er jo en eventuell pivot for å komme inn på EU-programmet, som vil funde utviklingen av 5 særskilt lovende prosjekter for å ta rotta på COVID mv.

1 Like

Tanken har slått meg når Covid ikke i det hele tatt ble nevnt…

Folkens, ta det rolig. Er veldig positivt på lengre sikt at Softox går vekk fra Covid. Covid kommer til å bli borte snart når folk blir vaksinert, så smart av ledelsen å ikke fokusere mer på dette. Tenker Antibiotikaresitens er det virkelig problemet vi står ovenfor i fremtiden, Covid er en fjert i forhold med 99,5% survival rate. Dette blir pensjonspengene mine, og jeg er i 20-årene :slight_smile:

2 Likes

Var visst noen som kjøpte dem også, kan du forstå…

Det er ingen sammenheng mellom etterspurt data fra DKMA og Kemi i.f. Softox.

1 Like

Da kan vi legge det til grunn.

Kan vel ikke kalles sjokkerende at Softox ikke klarte å utkonkurrere alkoholbasert desinfeksjonsmiddel i Sverige/Stockholm:

Coppmed mener du?

Mener fortsatt Softox, som tilbyder av produktet.

Stor verdi på den tildelingen - her må det være snakk om mer enn desinfeksjon (?) og naturlig at de går for en leverandør som dekker “alt”. Vet du SoftOx forsøkte å vinne hele, eller deler av anbudet?

Mener å huske det var sagt at det var opprettet egen kategori uten alkohol der også, eller husker jeg feil?