Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Kan du opplyse litt rundt dette med 100 mill. støtten, for oss uinnvidde? Hva er dette og hvor sannsynlig er det? Når kan man ellers forvente svar på godkjenning av desinfeksjon og SWIS? Ventetiden på desinfeksjon begynner vel nå å bli veldig lang?

Største triggeren vil nok være en EU godkjenning og endelig kan begynne å selge produkter til langt større markeder, eventuelt partner på SiS med solid up-front selvfølgelig.

Tipper markedet vil ta det med et relativt stort gjesp og at Softox først må vise at de klarer å skvise penger ut av sitronen før det resulterer i betydelig oppgang.

4 Likes

De har søkt om penger sammen stor partnere gjennom forsvret om støtte til European defence fund på 50 mill euro, av dette skal 10 mill euro gå til softox, dette er prosjektet med forsvaret forsøtver og forsvar mot kjemiske våpen. Tildelingen komme i Juli. Vanskelig å si hvor stor sjanse de har, men EU defence fund har litt av en sum de skal dele ut og den kategorien softox har søkt i er snekret sammen av de selv og forsvaret, så bare at de fikk den med gir meg god følelse og når du gjengen de har søkt med så får jeg enda bedre følelse. Så vet man aldri da.

2 Likes

Tipper du tar feil, for softox har enda ikke et godkjent produkt, får de godkjent produktet, teknologien og stoffene, er det en massiv desrisking av også de andre produktene.

Helt sinnsykt at vi er i midten av 2022, og produktene fortsatt ikke er godkjent. Ting tar helt sykt mye tid.

Epler og pærer spør du meg, iom at godkjenningsprosedyren er vidt forskjellig.

Er ikke enig i det, regner med det kommer flere avtaler på bakgrunn av en godkjenning så her tror jeg det vil gi ett godt løft.

3 Likes

Det gir et signal, som markedet vil sette stor pris på, tror jeg.

2 Likes

Problemet hva Softox angår er at betydelig bare forblir gjeldende en viss tid før momentumet siger tilbake og samme tror jeg at blir gjeldende i et slikt tilfelle. Men, dette er 100% synsing og den ene gjetningen er ikke bedre enn den andre.

Eneste som er sikkert her er at Softox har vert en gedigen skuffelse til nå. Så får en se om det ordner seg og en får igjen pengene.
Er alltid håp i hengende snøre😉

Nei, fasit får vi ikke før de aktuelle hendelsene forhåpenligvis skjer. Beste hadde selvfølgelig å fåt de neste 3 -4 triggerne ganske tett nå. Kursen er rasert, så det hjelper jo på også. Hadde vært verre om den lå i 150 og en av triggerne slo til.

1 Like

Pips hadde noen betraktninger rundt EDF som gjorde meg optimistisk.

Hvor lav må prisen bli, før du går inn atter en gang ?

Spørsmålet er nok mer om når selskapet får finansieringen i orden. Om kursen er 25 eller 40 spiller egentlig ingen rolle før det er avklart.

Nei for oss som er godt lastet har det ingen betydning, blir litt verre for dem som skal hoppe på når melding kommer, men alle tror vel at dem er raskere enn alle andre.

SoftOx Solutions AS: Strengthens the liquidity

19 Likes

Tipp, topp tommel opp.

Då slepp me kanskje emisjonsmaset i eit par månadar framover :wink:

5 Likes

De har bra troen på at kursen skal voldsomt opp på kort sikt siden de velger denne løsningen nå. Her gjelder det å holde utvanningen nede. Godt jobba Softox! :ok_hand:

3 Likes

The Company is considering increasing the amount of the Loan to up to approx. NOK 30 million to be raised from existing shareholders and certain professional investors, subject to a minimum individual loan amount of NOK 1 million.