Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Jeg refererte til kommentaren din om at saltvann har 80% markedsandel og at SWIS som er en bedre løsning på kort tid er på markedet.

Alternativkostnaden ved å være i Softox har vært høy, men på et eller annet tidspunkt tror jeg pendelen svinger andre vei for oss tolmodige og at vi blir belønnet for å vente. Det er begrenset hvor mye mer ødeleggelser statlige byrokrater kan gjøre for produkter som markedet vil etterspørre og vil forbedre livene til mange. Jeg syns det er viktig å huske på at Safedes opprinnelig var laget for “eksemhender” innen helsevesenet (ikke Ola Nordmann i en Corona-pandemi)

1 Like

Imponerende av ildsjelene da!! Virkelig, men noen av dem jobber jo som leger, psykologer o.l., og har det vel “i blodet”. Gi et ord om utfallet av funderingene da​:+1::joy:

De kan i teorien klare å komme seg ut på markedet med SWIS (sårskyll) innen utgangen av 2021. Men h1 2022 er mer sannsynlig. Markedsstørrelsen er stor, uten at jeg husker anslagene til selskapet på stående fot.

Men det faller litt på siden av det faktum at LOA er svært høy. Og, dersom nå de klinisk bekreftende dataene (tilsvarende fase 3 / pivotal) til SWIS er gode, så kan man da nærmest konkludere med at også SBE (biofilm) kommer på markedet. Og da snakker man mangfoldige milliarder.

4 Likes

Med fasiten i hånd er dette selvsagt riktig, men det er ikke et argument for hverken det ene eller andre når det kommer til framtidig utvikling. På samme måte kan alternativkostnaden bli fryktelig stor ved å sitte i indeksfond/andre aksjer, kontra SoftOx de neste 6-12 månedene. Da spesielt mtp det vi vet ligger foran oss av triggere for selskapet.

3 Likes

Skjønte ikke helt spørsmålet.

Bare dårlig humor - beklager!

Er enig i at det er fantastisk potensiale i denne fremover, og at det er underlig liten interesse om dagen👍 Det kommer når det kommer, og enn så lenge er det bare å benytte seg av muligheten til billige andeler i selskapet!

2 Likes

Poenget med Softox er at de har en bred portefølge bestående av fem produktområder. Det varierer litt fra presentasjon til presentasjon hvor mye selskapet har estimert det totale markedet for produktområdene til å være, men 30+ mrd dollar har vært nevnt. Anbefaler å lese siste investor presentasjon som enkelt kan lastes ned fra hjemmesiden for å få en oversikt. Tipper også at selskapet gjentar tallene de har benyttet tidligere i dagens wecast. I investor presentasjonen er markedet for SWIS oppgitt til 1,6 mrd dollar, med en CAGR på 3,5%. Videre er markedet for SBE anslått til 11 mrd dollar for SBE (biofilm) og 12 mrd dollar for SIS. For dyrehelse er markedet en del mindre enn for SWIS. For desinfeksjon har selskapet nevnt at det totale markedet er anslått til 20 mrd dollar, der de går inn i et marked med et “unmet medical need” på 6 mrd dollar, men historien har vist at de sliter voldsomt med å penetrere dette markedet. HINAS anbudet og EU godkjenning er svært viktige triggere her. Om de fire produktene kommer på markedet er jo en helt annen sak, men SWIS er hvertfall nå langt fremme i den regulatoriske løypa. Så får det være opp til hver enkelt å vurdere hvor store markedsandeler disse produktene kan ta

10 Likes

Skal sies at markedspotensialet til SBE er vesentlig mindre enn predikert av SoftOx iom at det er nettopp det som er en av forcene med SBE; en enorm kostnadsreduksjon kontra dagens foretrukne behandlingsmetoder. Som ikke betyr at det ikke fortsatt er et betydelig markedspotensial.

Kostnad, tids og ressurs besparende på akutte sår.

Ja, mener å huske at de anslår at behandlingen kan koste 1-2% av det som er tilfellet i dag. Om produktet i tillegg viser bedre effekt enn eksisterende løsninger er jo det veldig lovende for å ta store deler av markedet

Takk for godt svar!
Må Swis nå gjennomføre en 3.fase før man kan søke om markedsgodkjennelse?
Hvor mange pasienter og ca. varighet?

SWIS har nettopp gjennomført siste, kliniske bekreftende fase. Resultatene får man innen utgangen av Q2. Er de gode (noe mye tyder på), så gjenstår det å finne partner for å nå markedet.

Clinical study (SWIS-01)
Pilot study (first in human) to explore SWIS safety and performance in human patients with
Split Skin Graft Donor sites (acute wound model), n=12.

Results: No serious adverse events | Well tolerated | Bacterial reduction confirmed | Excellent wound healing.

SWIS was confirmed to be safe and well tolerated. It also showed antimicrobial effects and good wound healing results. User and patient feedback was favorable. The pilot study serves as the source for optimal design of next study (SWIS-02). (Proof of Concept in humans)

Clinical Study Medical Device (SWIS-02)
Pivotal, confirmatory, comparative trial in subjects with superficial (blister) and
full depth (biopsy) wounds to demonstrate safety and performance, with focus
on wound healing. n = est. 40 (tbd).

Almås sier at markedspotensialet for både mennesker og dyr er på rundt 20 milliarder kroner, men hvis det kun vil koste 1-2 prosent av dagens behandlingskostnad, så er vel milliardmarkedet borte?

1 Like

Det var det jeg tenkte, men du skriver at Swis trolig ikke er i markedet før i 2022?
Da vil det altså ta 1/2 til 1 år å få en myndighetsgodkjenning?

Kjenner ikke til detaljene - andre har bedre innsikt enn meg her. Men det vil nødvendigvis ta noe tid å finne riktig partner og lande nødvendige godkjenninger.

1 Like

At selskapet anslår de kan tilby en behandling med en kostnad på 1-2% av dagens SOC betyr ikke nødvendigvis at det er prisen selskapet vil ta. Dette er tross alt en kynisk bransje, og selskapene er ute etter å tjene mest mulig. Derfor antar jeg prisen selskapet vil ta for en behandling er vesentlig høyere, nettopp fordi de kan. At markedet vil bli lavt pga behandlingen blir for billig er derfor ikke en stor problemstilling, selvom et marked på 11 mrd dollar trolig blir litt feil, til tross for at det er dette selskapet opererer med i sine presentasjoner

2 Likes

De trenger vel ikke partner for å selge (direkte) til Forsvaret i Norge og Usa? Muligens FDA-godkjenning og CE-merking e.l ?

Enig, partner trengs ikke for å starte evt. salg til militære aktører.

2 Likes

Tillater meg og poste komentaren til en fastlege somjeg syns lagde et godt bilde av hvor kostnads besparende swis og sbe kan være for helsevesenet:
« Behandling av akutte og kroniske sår er per i dag basert på klinisk vurdering fra ulike faggrupper. Sjukepleiere har god kompetanse i stell av sår med bandasjer, sølv, klorhexidin, krystalfiolet osv. Eg jobber som fastlege og ser pasienter tidlig dersom dei oppsøker lege sjølv eller etter vurdering fra sjukepleier hos feks pasienter med heime sjukepleier. Da vurdere lege antibiotika. Samtidig fortsetter vi med bandasjer og lokal behandling. Det er med andre ord ikkje enten lokal behandling eller antibiotika. Softox vil dermed fint kunne fnne sin plass i behandlingen fra både sjukepleier og fastlege.
Dersom pasienten har alvorlige sår eller ikkje effekt av behandlingen i primærhelsetjenesten vil sårsjukepleier og kirurger se til pasienten. Vanligvis etter henvisning fra fastlege. No blir både lokal behandling, antibiotika, kirurgi og vakuumpumpe aktuelt. Også i dette regimet vil softox kunne finne sin plass.
Softox sin første studie var primært å vise at produktet ikkje gav bivirkninger. Så må dei vise bedre effekt enn anna lokalbehandling. Dersom softox er så effektiv som ein får inntrykk av vil mange med både akutte sår, små kroniske sår og alvorlige kroniske sår kunne behandles med softox og få raskere tilhelling. Nokon av dei med alvorlige kroniske sår vil sleppe antibiotika og kirurg.»

9 Likes

Om jeg hørte riktig sa Geir at de begynner testing i mennesker snarest og alle nødvendige godkjenninger er i boks for SIS?