Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Hørte det ja, han var bare ikke sikker på om det var i mennesket eller ikke enda.
Altså ikke i mennesket enda , ble det sagt nå.

For SIS har etisk komité sagt ja, og de venter nå på endelig OK fra danske legemiddelverket. CMO sier at progresjonen har vært rekordrask, og at de forventer å kunne starte innen kort tid.

Ellers synes jeg, igjen, at Almås fremstår sympatisk og fremoverlent. Han har satt egne penger bak egen kjeft og startet hele presentasjonen med å slå fast at selskapet aldri har hatt et bedre kvartal (til tross for byråkratisk rot).

8 Likes

Geir Almås er sterk i troa på at SIS blir kjøpt opp av big pharma i relativt tidlig fase. Drøy påstand av sjefen sjøl :boom:

19 Likes

Ja, Almås droppet bomben på tampen her.

Vi forventer at SIS blir plukket opp av BP etter at det har blitt dokumentert trygt i mennesker / tidlig fase.

16 Likes

Herregud så bull jeg blir av å høre på!

9 Likes

Almås: vær så snill og ikke tenk på hvor mye desinfeksjonsmiddel som er solgt i dette kvartalet. Det kommer. :smiley:

Fin presentasjon, kjøpte litt flere.

3 Likes

Veldig bra presentasjon og (Coopmed) har levert anbud i sverige.

Litt av en bombe som ble sluppet BF kommer sansynligvis til å ta SIS etter Fase 1…

3 Likes

det blir vel etter fase 1 (dvs i Q2 eller Q3) i så fall?

1 Like

Hehe. Det kan være når som helst i utviklingsløpet frem mot en fase-3 studie. Jeg bare synes det er morsomt med en CEO og ledelse som har så stor trygghet på produktet sitt at de i det hele tatt uttaler noe slikt.

Det verste er jo det kommer til å skje, hvis dette faktisk er det revolusjonerende gjennombruddet Bjarnsholt og Co. mener det er.

4 Likes

ANER virkelig ikke hvor mye Softox vil kreve for teknologien, men summen jo være betydelig om det skal være til gunst for selskapet gitt det helt ekstreme potensialet.

6 Likes

Greit å få bekreftet at SB1 analysen er på vei også (uten at de kan si nøyaktig når, selvfølgelig).

2 Likes

Er slettes ikke negativ om det blir tilfelle, potensielt kan det finansiere mye av SBE om ikke alt. Det er bare å holde godt på aksjene en lang stund…

1 Like

Håper VIRKELIG at prisen blir høyere enn utviklingskostnaden for SBE. Husk at halvparten allerede er fundet. Summen blir åpenbart ikke i nærheten av inntektspotensialet iom at kjøper tar på seg all risiko og utviklingskostnader, men at det er betydelige summer bør det ikke herske noen tvil om.

1 Like

Kan jo ikke gi betydelig bud på SIS når selskapet er vedt knappe 500mill. Prøver nok med hele skiten snart…

Hvis det bare skulle dekke det, vil jeg kalle det for knapper og glansbilder. Den summen bør være sjuk høy!

1 Like

Folkens, Softox burde minst kreve 20 milliarder i cash for SiS, gjelder å se lengre enn nesetippen her. Verden er mye større enn Norge hvor vi har ganske bra helse. Er mange som hadde trengt en inhalator nå i verden, så etterspørselen er høy nå. 20 milliarder cash minimum :pray:

3 Likes

Ser ut til at vi har fått et trendskifte her. Lenge siden vi har sett grønne tall etter kvartalsrapport. Nå vil markedet forhåpentligvis prise selskapet etter forsking og markedspotensialet til de respektive produktene, og ikke kun forventninger til høyt salg av desinfeksjon.

3 Likes

Må se litt på hele verdien her å da…20Mrd VS Mcap på (skarve) 500mill.

20 milliarder er åpenbart utopi, dessverre, men hvorfor skal mcap ha signifikant betydning for verdien av teknologien?

2 Likes

Gjør hvert fall at jeg personlig tør å gå enda tyngre inn, vissheten om at desinfeksjonsbiten har mistet mye av sin makt hva kursbevegelser på kort sikt angår.

4 Likes