Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

I forhold til Hinas.
Er det en teknisk forskjell på situasjonen i forhold til det regulatoriske på Safedes nå sammenlignet med 2020?
I 2020 var jeg relativt sikker på at vi ville vunnet HINAS, mens nå tenker jeg at Kemi/miljødirektoratet har minsket sjansene noe. Men hvor er forskjellen.
Softox hadde ikke EU godkjenning i 2020. Hvorfor skulle de da kunne vinne kontrakt? Teknisk sett kunne produktet fått EU avslag og deretter måtte trekkes fra markedet.
Såfremt miljødirektoratet har trukket tilbake vedtaket om at produktet skal ut fra markedet (som i følge Softox var juridisk feil), er vel situasjonen fortsatt den samme som i 2020. Safedes har enda ikke fått avslag, det ventes bare på ytterlige tester.
En forskjell som taler til fordel for Softox nå kontra 2020 er jobben de har gjort opp mot helsepersonell, produkttesting, evaluering, osv.

Jeg tar HINAS som en bonus, men tillater meg å være positive til at de vinner.

Hinas evaluering er i følge tidsskjemaet denne uken. Forhåpentligvis har det vært mulig for Softox å inkludere data fra SWIS undersøkelse for å underbygge kvaliteten på produktet ytterligere.

2 Likes

Tenker litt at når SoftOx har kommet med Safedes pro 450.
Desinfeksjonsmiddel helsevesenet - Utvidet godkjenning SafeDes - VESO - EfectDes - Overflatedesinfeksjon virucidal.
Er nok pga Hinas anbudet og fremtidige anbud innen helsevesenet.

DNB godtar ikke Apple Pay og jeg gikk glipp av dette tilbudet. Må fortsatt bruke resten av
Alkohol-flasken for bruk hjemme :rage::cry:

Kriterier Hinas.
6 Tildelingskriterier og evaluering
6.1 Tildelingskriterier
Tildelingen skjer på basis av hvilket tilbud som har det beste forholdet mellom
de oppgitte tildelingskriteriene. Se tabellen nedenfor.
Deltilbud Pris Kvalitet Miljø

Deltilbud 7: Desinfeksjonsmidler, ferdig utblandet, teknisk,
klordioksid, hypoklorsyre eller annen klorforbindelse.
50% 50%

Deltilbud 16: Hånddesinfeksjonsmidler, flasker (uten
alkohol)
50% 50%

Deltilbud 17: Rengjøringsklut, overflate/utstyr (uten
alkohol)
60% 40%

1 Like

Vi vinner dette. Slapp av :slight_smile:

Så det sto en annen vekting av kriterier på xtrainvestor, så tenkte det var greit å legge ut korrekt vekting her.

Hva stod det på XI?
Og har du link?

Xi: 50% pris. 25% kvalitet. 25% miljø

Og du skrev 50% pris og 50% kvalitet og miljø? Er jo det samme

Javel. Da får du tolke det slik du ønsker. Om 50% pris, 25% kvalitet, 25% miljø er det samme som 50% pris og 50% kvalitet…

Hehe, hva tolker du det som? Jeg har også sett på utlysningen at det sto 50% pris 25% kvalitet og 25% miljø. Skal se om jeg finner det igjen, er lenge siden jeg sjekket ut dette.

Du har ikke miljø med i regnestykket ditt, så naturlig at kvalitet og miljø vektes likt eller?

Tror de vet hva de må legge seg på i pris for å få vinne frem på det punktet, tror heller ikke de tenker så mye profitt når det gjelder HINAS, men at det er ett springbrett for ett større marked. Kvalitet vinner de nok soleklart. Derfor tenker jeg at dette går veien, men selvfølgelig vet man aldri, det florerer av tullinger i alt for viktige posisjoner.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/537458

3 Likes

Når jeg leste at det ikke var vekting på miljø tenker jeg at det ikke er vektet.
Det er derimot ulike forutsetninger i anbudet rundt det som omhandler miljømerking/svanemerking.

Har du link?

ikke på mobilen.

Hvor er @TekBot med disse meldingene?

https://live.euronext.com/en/node/5609982

1 Like

Er på mobil selv, men er rimelig sikker på jeg leste på anbudsutlysningen 50% 25% 25%. Men betyr ikke mye uansett.

Utfallet beror vel mer på meldingen som kom nettopp og hvordan hinas vekter det som ble nevnt der.