Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Du får smuler for å bidra til umoralsk business, kan Softox shortes ?

Jeg er veldig irritert over shorting, som jeg synes er umoralsk i et hvilken som helst marked. Jeg er bare nysgjerrig på hva dette kan gi utlånere. Dessuten tror jeg at utlån til shorting kun er aktuelt for de som har meget store aksjeposter, og der er ikke jeg. Så vennligst ikke mistenk meg. Men jeg vil gjerne vite hva som motiverer folk til utlån, noe som Aaleby har gitt en antydning om.
Mvh
boella

Alt kan shortes så lenge noen låner ut aksjer. For helt vanlige selskaper ligger renten på 5-10%.
Selskaper i store problemer eller nær konkurs kan ha rente opp mot 200-300% for å låne ut aksjer.

2 Likes

Det å kritisere Almås og innsiderne for manglende innsidekjøp blir etter mitt syn skivebom. Almås har gjennom de siste emisjonene tatt sin del (pluss litt til) - og viser at en fortsatt har stor tro på selskapet. Det var også mange av de ansatte/ innsidere som samlet tegnet seg for ca 9 mill i sist emisjon (på kr 55). Jeg er også sikker på at Almås kommer til å bidra ved senere anledninger når selskapet trenger ny kapital - og en må ikke glemme at Almås ikke har en utømmelig bankkonto.

Swis resultatene var meget gode - og basert på tidligere uttalelser har Softox samtidig arbeidet med CE søknaden, så her forventes produkter på markedet i 2022. Det som etter mitt syn er årsaken til kursfallet - og at markedet ikke har prisgitt de gode resultatene og potensialet til avtalene med norske/amerikanske forsvaret - er at fremtidige inntekter er skyvet frem i tid (HINAS/EU godkjenningen mv) og at salget (desinfeksjon) i norden har vært dårligere enn ventet. Det medfører at selskapet på et tidspunkt er nødt til å hente kapital, og her har bl.a “overtagelse” av SIS etter fase 1 blitt nevnt.

Alle får selv vurdere om prisen i dag er “lav” - men det er ingen tvil om at dersom Softox lykkes vil kursen være betraktelig høyere enn i dag.

10 Likes

Støtter overtagelse av SIS ved en god pris til å utvikle resten av produktene fult ut. Heller det enn flere utvanninger.

Og godt å se deg tilbake :slight_smile:

Syns fortsatt at man til dags dato kun kan kritisere Almås for en eneste ting; det gjentagende fokuset på at selskapet vil bli cash-positive innen en gitt dato. Helt unødvendig og en vesentlig bidragsyter til at Softox i stor grad blir vurdert basert på de løpende inntektene (eller mangel på) og ikke hovedsakelig som et vekstselskap med svært lovende fremtidsutsikt.

3 Likes

God pris er relativt. En god pris sett opp imot alle usikkerhetsmomentene i tidlig fase uten mulighet til å profittere på fremtidige inntekter ville vært en skrekkelig avtale. Flere utvanninger er peanuts kontra å misse potensialet hvis SIS virkelig viser seg å fungere.

1 Like

Både ja å nei kommer an på hvordan man setter opp regnestykket og hvilken kurs en slik emi blir satt til. Som nåværende kurs og helt sikkert 3 faser kan man fort snakke om dobbling av aksjer hvis man sier kostnad på 500mill, da ville det vært like greit å solgt SIS for 500mill og hatt det til fullstendig utvikling av resten av produktene. SIS vs SBE ligger vel røffelig rundt det samme potensielt inntekstmessig. Men klart hvis kursen er 500 snakker vi om noe annet, jeg tar utgangspunkt i rundt dagens kurs og mener da det er like greit med salg.

Hvis du går inn og ser på alle aksjetråder på TI så finner du i hovedsak diskusjoner mellom folk som mener aksjen er underpriset. Slik er det på alle aksjeforum. Det er overvekt av folk som eier aksjene og som mener den er underpriset som tar seg tid til å skrive.

8 Likes

Mange takk, veldig opplysende.
Mvh
boella

Markedet er nok stort nok, men litt kjipt at Softox er et steg bak. Så er dette også et litt annet segment, men kjæledyrsegmentet kan stå for en del volum den også, og Musti er av de større.
Det som er litt irriterende er at jeg ikke finner noe forskningsdata på produktene til Bactiguard. Både dette og Hydrocyn.

Ser ut til å være HOCL, det som er gledelig er at det blir godkjent og dermed øker sjansen for Softox til godkjenning. Når det gjelder virkning å hvis grafen til Softox stemmer vs HOCL er det ikke sammenlignbart en gang og dårligere enn Prontosan.

Ja det er HOCL. Jeg tenker at de lander ganske store avtaler med HOCL produktene sine. Er dette noe de greier å gjøre uten spesifikke kliniske data på sine produkter. Eller referer man bare til generelle studier på HOCL.
Jeg ser eksempelvis ikke for meg at Bactiguard har hatt en lang klinisk undersøkelse på dette Aniocyn. Da burde man kanskje funnet noe om det.

HOCL virker å være såpass effektiv at jeg er spent på hva den grafen kan vise til i virkeligheten når effekten på de to løsningene eventuelt sammenlignes.

Jeg høres kanskje stort sett negativ ut. Det er jeg ikke. Jeg er overlastet med Softox hvor jeg kun har akkumulert, og med en lang tidshorisont.

Hva er det insiderne som lastet for millioner på 55.- har funnet ut som vi ikke har ? Analysen kommer plutselig.

2 Likes

Jeg synes ikke det er rart at innsiderne lastet på 55. Jeg vil tro de hadde smakebiter på SWIS studien da de kjøpte, og således er det ikke noe nytt for dem. Selvfølgelig bare synsing. Derfor mener jeg ikke det er merkelig at innsiderne ikke har kjøpt mer.
Tror de fleste større aksjonærene har investert på større bakgrunn av sårbehandling og ikke desinfeksjon. Sånn sett så ble deres case derisket etter SWIS melding. Derfor satte jeg et lite spørsmålstegn til at ikke de største aksjonærene utenfor selskapet har lastet noe mere opp. Caset er jo mye mer derisket nå enn når de investerte i emisjon før jul.

For alle som måtte lure på status for SBE:

27 Likes

Hvordan kan de ha startet studien når første pasient ennå ikke innrullert? Spør av uvitenhet

Ikke at jeg er noe ekspert på dette, men jeg regner med at en studie inneholder en del forberedelser før første pasienten blir behandlet.
Farma produkter skal dokumenteres side opp og side ned… :upside_down_face:

1 Like

Aktivere klinikken, få ut produktet, lære opp de ansatte i bruk og screening, og selvfølgelig ventingen på at noen møter kriteriene og faktisk ønsker å være med på studien.

3 Likes

Aeris sin overflatedesinfeksjon.

4 Likes