Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Softox er ikke ett vekstselskap. Dde er ett forsknings- og utviklingsselskap.

3 Likes

Skulle LOA pĂ„ produktene vĂŠrt priset inn sĂ„ kunne/burde prisen vĂŠrt langt hĂžyere enn i dag ogsĂ„, kursen er det den er Ă„ lite og gjĂžre med. Sitter bare Ă„ venter pĂ„ den «riktige» meldingen som gjĂžr at de stĂžrre aktĂžrene vil inn men da trengs det godkjenning og salg til


Etter derisken (og den implisitte overfÞrbarheten pÄ SBE og SIS) som fulgte med de klinisk bekreftende SWIS-dataene, sÄ er det komfortabelt Ä holde SoftOx. Personlig mener jeg kurser under 50 er tilnÊrmet markedssvikt. Da kan man jo Þke eksponering om man er av den oppfatning.

6 Likes

Eventuelt neddiskontering av fremtidige inntekter
 hva vekstselskaper eller Softox tjente i fjor (eller iht Nordnet sin oversikt) er helt irrelevant

https://www.gov.il/BlobFolder/dynamiccollectorresultitem/patent-journal-jun-2021/he/patents-journal_jun-2021-16A.docx
Patent i Israel for behandling av biofilm.

2 Likes

En litt mer tilgjengelig side for Ă„ vise det samme:

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=IL253943471&tab=NATIONALBIBLIO&_cid=P12-KQR5MA-63259-1

Dette patentet er forÞvrig ogsÄ synlig i nasjonale faser i EU, USA, Mexico, Australia, Canada, Thailand, Japan, India, Kina og Korea. 
og helt sikkert en god del flere land som ennÄ ikke har publisert.

9 Likes

Wiab water, konkurrent til softox? Eller er dette softox?

Det er SoftOx. ForlĂžperen/det de het fĂžr.

2 Likes

Og sÄ er alle enige om Ä gi han som solgte 10K pÄ best klokka tolv buksevann nÄr vi finner ut hvem det var om to dager, ikke sant?! :sweat_smile:

1 Like

Ingen motsetning her. Forskning og utvikling kommer fÞrst, sÄ kommer veksten som kan bli eksplosiv. Veldig eksplosiv.

1 Like

Sjanse for at de har 6 forskjellige produkter ute i markedet neste Är, pÄ mennesker og dyr. I tillegg kan eventuelt forsvaret komme med noen der.

4 Likes

Om noen lurte pÄ hvorvidt selskapet kun ville melde positivt tilsagn:

8 Likes

HINAS er et non-event og mer som en eventuell bonus Ä regne. Jeg ser ikke for meg at de vinner gitt vÄre svenske venner i KEMI som trenerte utsettelse av EU-godkjenning med 6 mÄneder. Ikke mÄte pÄ senskader fra den avgjÞrelsen.

2 Likes

Hinas er bonus. Men redd hva investorer her inne i SoftOx gjÞr nÄr melding om at SoftOx evt ikke fÄr Hinas anbudet.
Sett hvor mye desinfeksjon biten betyr for kursutviklingen


Var det denne uken at HINAS skulle annonseres?

Tipper at det blir neste uke.

1 Like

Vil ikke si HINAS er et non-event. Vinner de den delen av HINAS rettet mot alkoholfritt er det fÞrst og fremst en seier for forretningsmodellen til SoftOx. Kontraktssummen er ikke noe stor uansett, sÄ at de skal tjene mye penger pÄ det kan man vel egentlig bare glemme.

Det er et non-event om HINAS skulle ryke. Kursen har allerede falt betraktelig pÄ de ulike utsettelsene, selv om det har kommet positive meldinger av stor betydning innimellom. Mao; negativt utfall burde vÊre priset inn i kursen, noe som neppe er tilfelle.

For enkelte sÄ tror jeg fortsatt at HINAS vil ha noe Ä si. OgsÄ for selskapet.
SoftOx har fortsatt en lang og kostbar vei Ä gÄ fÞr de eventuelt kan kommersiellere produktene sine - og dette har de hÄpet Ä delvis kunne funde med salg av desinfeksjonen. Om dette uteblir sÄ er det jo lett Ä forstÄ at de mÄ ty til andre alternativer.

NÄr det kommer til mailen fra RÞd, sÄ gir ordlyden meg en fÞlelse av at de ikke har blitt valgt. Men likevel sÄ klarer jeg heller ikke Ä glemme en ganske selvsikker AlmÄs pÄ forrige webcast.
Der kunne han bestemt presisere at “salget kommmer - bare slapp av”!

Negativt utfall er ikke priset inn i kursen. Grunnen til at kursen har falt pÄ utsettelsene er naturligvis at det er lengre tid til cash inn for selskapet. Det er essensielt at SoftOx fÄr innpass i helsevesen med desinfeksjon. Ellers mÄ de endre pÄ forretningsmodellen da den i sÄfall ikke er god nok.