Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Kan vi forvente noen kursdrivende nyheter før q2?

Tja, kan hende vi kan plukke opp noe på morgendagens seanse på Arendalsuken.

2 Likes

Jeg tror ikke man skal ha så store forhåpninger på morgendagens begivenhet.
Hadde det vært noe nytt så ville det nok vært børsmeldt allerede.

Tenker slike begivenheter (med rette) kan gi aksjonærene et lite snev av optimisme. Ting er på ingen måte så svart som kursen skulle tilsi. Det blir spennende å se hva Softox, Bjarnsholt og FFI sier.

2 Likes

Det virkelig spennende med samarbeidet med FFI er at mulighetene er så uante. Ingen kan helt si hvilken retning det vil ta. Men det man vet for sikkert er at FFI har fremstått overraskende positive og fremoverlent de få gangene hvor samarbeidet har blitt kommentert.

Sånn sett er det mulig å håpe at man kan få servert noen ytterligere små smuler i morgen om hva som er ambisjonene til SoftOx Defence Solutions i tiden fremover. Selvsagt med åpenbare muligheter for at man blir avspist med en tom tallerken.

5 Likes

Jeg er selv veldig positiv til caset på lang sikt, og bryr meg ikke mye om aksjekursen. Likevel så tror jeg at det skal noe mer fundamentalt til for at kursen skal begynne å bevege seg oppover igjen. Uansett veldig spent selv på hva som skjer i morgen, og håper jo på at man som investor kan få noen betryggende/bekreftende ord.

1 Like

Kan du sitere der han var positiv? Han kommer nok ikke inn i SoftOx før risikoen er betydelig mindre.

Debatten i morgen er ikke noe vits å hausse opp. Det kommer mest sannsynlig ikke noe nytt.

@SIBA: De som mener aksjekursen ikke er av betydning har gått glipp av noe viktig, og det et at SoftOx trenger penger.

Formuleringen min ble litt “snever”. Helt enig i at aksjekursen er veldig utslagsgivende i flere tilfeller. Som feks en emisjon som du nevner. Jeg mente heller at jeg ikke hadde endret troa på SoftOx, selv om utviklingen i aksjekursen har vært relativt dårlig.

Egentlig en ganske god oppsummering av hele caset (selv om det her var relatert til SIS og covid); ekstrem oppside hvis det det fungerer.


Var slik jeg også husket det. Med andre ord ikke overveldende positiv til caset…

Uttaler seg ikke eksplisitt om caset, men om oppsiden dersom SIS skulle vise seg å være en fulltreffer. Vil absolutt si at Hermanrud implisitt var overveldende positiv til caset, hvert fall deler av det. Med visse forbehold.

Dette er altså 1 1/2 år siden. I dag, her og nå, er Softox forhåpentligvis bare få måneder unna oppstart av prosessen med nettopp å avdekke det faktiske mulighetsvinduet til inhalatoren. Tror det knapt er mulig å ta innover seg hva det kan bety for selskapet frem i tid.

1 Like

ingen ting skjer i morgen annet enn et møte. men jeg gleder meg til å følge med på det.

Liten tvil om produktene har veldig gode egenskaper så langt, hovedproblemet og største rissikoen er om de blir godkjent etter min mening. Får de endelig godkjenningen på desinfeksjonen først vil de ha dokumentert egenskaper som overgår det meste. Da det i prinsippet er ett og samme produkt med forskjellige virkeområder. Mye som kommer nå fremover i høst…

Hvorfor skulle ikke SWIS bli godkjent? Det er derfor man har kliniske studier, for å bekrefte blant annet sikkerhet.

SBE må først gjennom de ulike fasene, men ingen ting tyder i utgangspunktet på at godkjenning vil bli en utfordring. Effekten derimot gjenstår å se, selv om man har lovende indikasjoner.

2 Likes

Sier ikke det ikke vil bli godkjent, min tanke er at det finnes rissiko iom at desinfeksjonen ble trukket. Kommer godkjenningen tilbake viser det SWIS, SBE og SIS også har mulighet og derisker mye for mange som står på sidelinjen.

Når det er sagt får vi håpe de går for søknad på SWIS både i eu og us samtidlig. Møte med us har de jo allerede hatt for en stund tilbake.

Selskapet har uttalt eksplisitt at det ikke finnes noen rød tråd som gjør dette mulig. Altså at et avslag vedr. safeDes kan få konsekvenser for blant annet SWIS. Datagrunnlaget for SWIS, som har gjennomgått kliniske studier, er på et helt annet nivå kontra safeDes - som er og forblir et biprodukt. Vil i vesentlig grad si at det er SWIS -2 som ytterligere derisker safeDes enn visa versa.

4 Likes

Er bull så det holder men blir ikke overrasket om SWIS også kan ta lengre tid å eventuelt mer forskning før godkjenning, ønsker derfor klarhet og godkjenning på desinfeksjonen hvis ikke kan kursen fort bli rassert.

Skal love at kursen ville blitt sønderknust dersom markedet hadde mistenkt at avslaget i realiteten kan få avgjørende betydning for hele produktporteføljen til Softox. Hadde selv solgt på sekundet.

Skjønner virkelig ikke rasjonalet bak resonnementet ditt. SWIS har blitt klinisk testet på mange titalls mennesker og gjennomgått en objektiv evaluering i etterkant. I to omganger. safeDes har kun en syltynn test av forsvinnende kort varighet på noen ytterst få personer. Datagrunnlaget er svært begrenset. Og grunnlaget for avslaget kan IKKE kobles til SWIS (jmf uttalelse fra selskapet).

Syns på generelt grunnlag at man bør holde synsing for seg selv når den beviselig ikke harmoniserer med uttalelser fra de som besitter kunnskapen. Altså selskapet aka Softox. Eventuelt vedkjenne at man ikke stoler på sannhetsgehalten fra offisielt hold.

2 Likes

Hva Softox egentlig handler om


8 Likes

Akkurat den samme testen som de aller fleste andre som er godkjent. Softox har til og med gjort flere tester enn mange, likefult ikke blitt godkjent så langt. Hva gjør de galt? Gjør de samme feil om det en feil med resten av produktgruppene? Eller ser de bare for lett på det?
Det er spørsmål jeg stiller meg men selve produktet er knallbra mot det aller meste, bare hvor er problemet med selve godkjenningen?

1 Like