Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Etter å ha inngått et samarbeid med det amerikanske forsvaret, kom Almås i kontakt med det norske forsvaret, som også tente på prosjektet.

– Jeg må si at jeg var ganske skeptisk og tenkte at dette bare er et alternativ til Antibac. Men etter et møte skjønte jeg at dette var noe helt annet og spennende, sier Voie.

Dette viser hvor viktig det er å møte opp.

– Soldatene kan ta produktet på huden under eventuelle biologiske og kjemiske stridsmidler. Om middelet også virker mot kjemiske stridsmidler vet de ikke ennå, men det skal vi snart teste på laboratoriet, sier Voie.

– Hvis vår inhalasjonsløsning fungerer slik vi håper og våre tester viser, og du blir smittet og syk og må på sykehus, så får du en håndholdt inhalator og puster inn medisin som damp. Da kan du reise hjem etterpå. Viruset blir inaktivert umiddelbart.

– Vi er veldig interessert i at det også kan utvikles i pulverform, som kan ha veldig lang levetid: Da kan vi plassere det på lokale beredskapslagre, sier forskningssjef Voie.

44 Likes

Rimelig bull den artikkelen der ja. Ble greit frista til å øke posten i softox😊

4 Likes

Kom artikler som jeg trodde ja, Herlig:)

Dette var nytt for meg:
« Almås sier at prosjektet delvis betales av Norges forskningsråd og det amerikanske forsvaret.» Trodde det var SBE som de fikk støtte til, ikke inhalatoren. Meget positivt hvis de har fått mer støtte i såfall

1 Like

Trykker dere på artikkelen mange nok ganger, så blir den bumpet opp til i morgen tidlig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sånn ja. Endelig litt fokus på hva dette caset egentlig består i. Hyggelig og ikke minst fortjent etter den kliniske progresjonen.

7 Likes

“Vi er veldig interessert i at det også kan utvikles i pulverform, som kan ha veldig lang levetid: Da kan vi plassere det på lokale beredskapslagre, sier forskningssjef Voie.”

Stemmer dette så vil jo kvantum mht statlig innkjøp bli enormt mht beredskap.

7 Likes

Rimelig sikker på at det ikke stemmer, men at han har referert til SBE og at det har skjedd en glipp.

1 Like

Kvantumet kan bli stort i Norge med sine 5,4mill innbyggere - mon tro hvordan det kan bli ellers rundt om i NATO?! :wink:

1 Like

Minner om denne:
«Vi skal i det forestående arbeidet studere effekten av SoftOx-teknologien innenfor ulike bruksområder. Doktorgradsarbeidet vil være viktig for utvikling av neste generasjon hånddesinfeksjonsmidler og fremtidens sårbehandling», sier professor Pål Rongved, ved Farmasøytisk Institutt, UiO.

Kilde Børsvinner får millioner i støtte | Finansavisen

OG at det er Aina Kristin Pham som tar doktorgraden. Hun hadde forøvrig Pål Rongved som veileder på masteroppgaven sin.

Det forskningsmessige synes proft. Caset er solid. Glem småtteri som safedes. Fokus på det som er hovedområdet.

6 Likes

Var kanskje uklar. Jeg siktet til at de fikk støtte fra forskningsråd og US til inhalator.

Er det ASP som skal inn i aksjen igjen, med roboten som ligger å presser ned?
Hva tror du @h3nk1 - det blir vel nok et hyggelig møte…

Endelig fått godkjenning på desinfeksjon igjen?

bilde

20 Likes

Oi, ser lovende ut!

1 Like

Passet kanskje bra at hinas ble utsatt til etter sommeren da.

Det må vel børsmeldes?

Ser bra ut… :hugs::hugs::hugs:

1 Like

Tror ikke det nei, dette gjelder vel bare den midlertidige godkjenningen i Norge, til vi får den EU godkjenningen fra Sverige?

Kanskje børsmelding etter børsen er stengt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det er nesten så man skulle tro at det ikke var helt tilfeldig.

2 Likes