Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Noen som kan legge ut triggerlisten?

Den er for lang

sa brura

1 Like

Blir spennende å se om Softox produktene havner inn under samme «produkt familie» som eks. SWIS, SBE

  • Det blir mulighet for en samlet godkjenning av meget like produkter, kalt “produktfamilie”-godkjenning som erstatter dagens rammeformulering godkjennelse. Betegnelsen “produktfamilie” er videre enn dagens rammeformulering.

https://nettarkiv.miljodirektoratet.no/hoeringer/tema.miljodirektoratet.no/Global/dokumenter/horinger/horing2013-619_ku.pdf

1 Like

EU-godkjenningen er nettopp en førstelandsgodkjenning. Mao; skal bli spennende å finne ut av hva den godkjenningen egentlig innebærer.

Men de kan vel ikke overstyre Sverige? Så det er vel kun en midlertidig godkjenning i Norge som sist. Men rart det står førstelandsgodkjenning da ja

Er vel ikke en godkjenning slik jeg tolker det. Her er det som står når man velger saken

Viker som det er en statusoppdatering til Softox.
Håper innholdet er positivt da men jeg tror ikke dette er noen godkjenning.

Mulig, men det kan virke som om Softox har etterspurt svar på søknaden samtidlig som de har fått godkjennelsen. Jeg leser det slik på einnsyn men kan godt være feil…

Usikker på hva man egentlig skal tolke ut ifra overskriftene. Dette er de 4 ferskeste på einnsyn.no når man søker på Softox.

2 Likes

From: Trygve Helgerud[Trygve.Helgerud@miljodir.no]
Sent: 2021-08-10 8:37:25
To: Hans Jørgen Holum[hjholum@soft-ox.com]
Cc: Erlend Spikkerud[Erlend.Spikkerud@miljodir.no]; Marianne Stave
Sekkenes[marianne.stave.sekkenes@miljodir.no]; Biocider[Biocider@miljodir.no]
Subject: VS: Status på biocidsøknad
Hei,
Jeg kan med dette bekrefte at vi har mottatt søknaden om nasjonal godkjenning for produktfamilien
SoftOx Disinfectants. På grunn av ferieavvikling har vi ikke rukket å starte arbeidet med søknaden eller
sende faktura for gebyret.
Gebyrene reguleres av vedlegg 1 til den norske biocidforskriften. For produktfamilier er det et
grunngebyr på 904 000 NOK, med tillegg på 72 400 NOK per ekstra produkttype eller brukerkategori
(f.eks. dersom det er både private bruk og profesjonell bruk).

10 Likes

Er dette status pr idag?

japp

10.08.21 er vel 9 dager siden. Hvordan henger dette sammen med det som henvises til lengre oppe?

Det er vel den tiden de bruker på å tilgjengeliggjøre dokumenter for innsyn. Se på skjermbildet Krafer la ut over, der ser du journaldato og publisert dato.

1 Like

Skal bli interessant å se hvor mye cash som er igjen ved neste rapport…

Den søknaden er ikke behandlet på hverken et par uker eller måneder. Det er mine tanker.
Den er heller ikke nødvendig for Hinas.

2 Likes

Blir du aldri lei?






2 Likes

@OpenMindInvestor har ett poeng. Penger må hentes uansett. Men nå er det slik at de fleste vet dette allerede. P/S ser jeg ikke på som særlig relevant for SoftOx. Da må man prise selskapet basert på desinfeksjon utelukkende, og det er ikke caset.

Hva må de hente penger til?