Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Ehmm, nettopp. Hadde det enda vært en del av et ønske om å bidra til en matnyttig diskusjon. Skal sies at vesenet er alene om å prøve å lage kvalme i tråden og kan lett ignoreres, men idioti irriterer.

1 Like

Lønninger, utvikling SIS, SBE (delvis finansiert), kommersialisering desinfeksjon, SWIS og mye mye mer. Snakk om forholdsvis store summer

@Aaleby: Forstår frustrasjonen. Prising har vi diskutert før. Den diskusjonen var i og for seg veldig bra da vi ikke drog inn svada i debatten (som jeg mener P/S eksempelvis er). Å bruke P/S som ett argument på høy prising i dette selskapet er bare tull. Da mener jeg man har misforstått en del.

1 Like

Kan være en mulighet å ta opp lån også, Partner er også en mulighet. Kommer en emisjon så er det i forbindelse med kursdrivende nyhet og da tror jeg det blir på høyere kurser. Men vi må da klare å bidra litt vi også, vi utvikler jo tross alt noe som kan redde verden fra den største helsefaren vi har. Men tipper egentlig det blir en emisjon i forbindelse med SIS da en større aktør/BP tar hele emisjonen.

1 Like

Tydeligvis fikk de først avslag igjen for så at de snudde etter bare noen dager. (Ikke sett på saken enda den 10 og godkjenning og publisert på einnsyn i løpet av 9 dager). Det får man si er veldig rask saksbehandling!

Snur svenskene også nå så kan man virkelig senke skuldrene for det som kommer fortløpende fremover…

Har de fått godkjenning? Ref mailen over er ikke klagen behandlet enda.

1 Like

De vil nok børsmelde når det blir statusforandring. Ikke noe å se her enn innblikk i saksgang og byråkrati.

Softox har så vidt jeg kan huske ikke børsmeldt at de vil miste den midlertidige godkjenningen x antall måneder frem i tid og vil vel således neppe bekjentgjøre om avgjørelsen reverseres.

1 Like

? nå tror jeg vi snakker forbi hverandre? De børsmeldte jo at de sendte denne søknaden på nytt, den som de ba om status på og fikk svar om 10/8. Om de børsmelder en søknad vil de vel børsmelde resultatet av søknaden og.
NewsWeb

2 Likes

:+1: Tydeligvis vært i heftig feriemodus, den meldingen har gått meg hus forbi.

Litt naivt å tro synes jeg, men er selvsagt en mulighet. Det mest åpenbare er å la aksjonærene ta regningen.

Naivt å tro? Viser bare at finnes flere scenarioer. Almås brødrene er store aksjonærer og har alle incentiver for å jobbe for aksjonærene. Men selskapet må selvfølgelig levere, da kommer kurs og villige penger av seg selv. Hadde jeg trodd på en dumping emisjon hadde jeg seff solgt. Noe du kanskje tror og har gjort? Det får man finne ut av selv. Jeg ser så mange nærliggende gode triggere og tror ”uflaksen” trenden har snudd, og derfor at det kommer en høyere kurs før en eventuell emi. Tar gjerne en emi får å starte forsøk fase 1 på sis og det tror jeg mange fler ville være med på også.

1 Like

Til tross negativiteten min rundt flere aspekter av selskapet har jeg KUN kjøpt flere aksjer gjennom hele året (bare så det er sagt). Ja, det finnes flere scenarioer, men de er mildt sagt usannsynlige. Her kommer det en emisjon - det kan jeg nesten garantere. Spørsmålet er selvsagt til hvilken kurs. Det får tiden vise. At almåsbrødrene jobber for oss «småinvestorer» har jeg ikke særlig troa på. Største incentivet deres er egne midler som er plassert i selskapet. Så lenge de opprettholder sin nåværende aksjeposisjon har ikke kursen særlig mye å si for dem personlig på kort sikt. Det har selvsagt noe å si for henting av kapital i markedet.

Vi får håpe de begynner å levere mer fremover

1 Like

Når det gjelder lån er det generelt veldig vanskelig å få for selskaper med veldig lav inntekt. Så jeg tror ikke lån er det første som kommer når det gjelder finansiering.
Partnerskap er nok noe som kommer etter hvert men jeg tror også det ligger litt lenger frem. Men jeg tror det fort kan komme før lån.
Derimot forventer jeg at det må til minst en emisjon først og selv tror jeg markedet er av samme oppfatning og at dette har vært medvirkende til at kursen har sunket. SoftOx burde etter mitt syn hentet mer penger ved forrige emisjon. Både større hovedemisjon og i hvertfall større reperasjonsemisjon. Den store svakheten i selskapet er etter mitt syn at de har for kort horisont på finansieringen av det videre utviklingsarbeidet. Vi har jo sett at ting fort tar litt ekstra tid og det har de per i dag ikke råd til dessverre.

Men når det er sagt så er jeg også aksjonær da jeg håper på gjennombrudd og bedre flyt fremover, samt en relativt greit priset emisjon. Så får vi jo se da om jeg tar feil i den ene eller andre retningen. :slight_smile:

1 Like

Hadde de blitt godkjent i Sverige, så hadde nok dette vært et ikke-tema.

Ja men det er noe med å hele tiden ha en god buffer på kapital i utviklingsselskaper.
Overraskelser er som oftest negative og å være et selskap som MÅ ha penger raskt er en situasjon man bør unngå. Så jeg mener det er risikostyring å heller basere seg på at ting kommer til å ta lengre tid enn man tror og dermed planlegge kapitalhenting etter det.
Det å basere seg på at man skal vente på gjennombrudd kort tid før man må hente penger er ikke en strategi jeg liker. Det kan selvsagt gi aksjonærene gevinst hvis gjennombruddene kommer men det vil som oftest straffe aksjonærene veldig hardt hvis det ikke slår til.

2 Likes

Jeg tror ikke desinfeksjonsbiten er nok til å holde dette selskapet med penger uansett hvilke godkjenninger de har. Men nå står det større produkter på trappene her som kan det, det er bare ett spørsmål om tid. At de må ha en emisjon til i løpet av de neste 6 månedene tror jeg også.

Jeg er også aksjonær, og tungt eksponert…

Vinner de Hinas-anbudet bør de også kunne få litt lån, det er min mening. (Kan være derfor de har opprettet egen juridisk enhet: Softox disinfection AS)

Softox sine produkter er muligens så samfunnsviktige at kan komme store offentlige tilskudd også.
Var de ikke inne på temaet om offentlig finansiering/forskningsdeltakelse på antibiotikaresistens i Arendalsuka?

Om det skulle bli snakk om lån, så er HINAS forsvinnende lite viktig. Summen fra den ene, lille delkontrakten (nr. 16 - “uten alkohol”) kan umulig være mer enn “småpenger”.

De har penger ut året og de skal begynne Fase 1 på mennesker i høst. Sa ikke Almås at BP kunne komme allerede inn da? Eller så tar de nok en emi i forbindelse med fase 1 sis. Eu godkjenningen kan komme før den tid også. Så tror det blir på høyrer kurser. Men det gjør vel alle her som har kjøpt.

Her søker vel Softox ut fra pt1 så burde bli godkjent (ut fra mailen)
bilde
bilde

5 Likes