Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Jeg er egentlig ikke så bekymret for at de ikke etter hvert skal få på plass godkjenninger.
De har vel tabbet seg litt ut på manglende dokumentasjon, samt fått svi for at svenskene ikke påpekte dette før alt for sent (men heller ga inntrykk av at alt var på plass).
Så godkjenningene kommer nok.

Men så må spesielt helsebransjen også begynne å snu seg etter andre produkter enn alkoholbaserte. Det tar også litt tid. Kontrakter skal løpe ut og anbud hvor de begynner å inkludere desinfeksjon uten alkohol skal gjennomføres. Jeg tror SoftOx kommer til å få en grei omsetning på dette markedet etter hvert men det kommer nok dessverre til å ta år og ikke bare måneder frykter jeg.
Så desinfeksjon blir nok et greit verdiøkende bein å ha etter hvert men man kan nok ikke basere seg på at dette skal finansiere utviklingen på de andre områdene. Til det tar ting for lang tid. Mitt syn i hvertfall.

8 Likes

Stemmer nok bra det, samme feil ser ut til å gå igjen nå, med hele rekken med pt i steden for bare den nr.1 som de tydeligvis egentlig skal søke på.

Her er PT1 for de mest interiserte.

https://echa.europa.eu/documents/10162/b141f948-19ba-835e-beca-9fa1ad2b5711

1 Like

SoftClean og Anue Slipp,patent by SoftOx.
Bare ny innpakning av Safedes?

5 Likes

Får en følelse på at dette er våtservietter

Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at selskapet må hente mer penger og det er det som holder kursen nede. Lån for et selskap som ikke tjener penger er utenkelig. Spørsmålene er om Almåsbrødrene har mer penger å fylle på med. Det er få andre store aksjonærer…

1 Like

@OpenMindInvestor: Du har poengtert det, og jeg har støttet deg i argumentasjonen (med unntak av P/S svadaet ditt). Og jeg må nevne nok en gang at det er bare svada, og vitner om manglende kunnskap om selskaper på børs fra din side. Selskapet må hente mer penger - Ja. Almås brødrene kommer til å stille i emisjonen. De større aksjonærene kommer også til å stille. Spørsmålene/utsagnene du kommer med er egentlig bare tull, for det handler ikke om hvem som stiller, men heller til hvilken kurs. Jeg har ingen formening om det blir høyere eller lavere kurs enn dagens, men emisjon blir det uansett, og de som sitter blir sittende og øker. Ellers hadde de solgt på høyere kurser tidligere.

Lurer litt på hvorfor du fortsetter argumentasjonen din…? Hadde det vært kritikkverdig mot selskapet/strategi etc. hadde det vært fair, men argumentene dine virker veldig påvirket av posisjonen din.

6 Likes

Geir Almås kjøpte i fjor sommer en hytte til den nette sum av 21 millioner kroner. Åpenbart null innsikt i hans private økonomi, men det er ganske tydelig at han har til salt i grøten og litt til. Mindre innvirkning om bror Almås ikke skulle evne å opprettholde eierandelen fullt ut, men tipper at de begge har full kontroll.

Er det ikke bare å la være å investere i Softox som er ett vekst selskap Euronext Growth.
Er vi så redd emisjon, kan det være greit å investere i selskap på hovedlisten.
Dem er vel der pga det er en mulighet å skaffe midler til vekst. Så emisjoner kommer når de kommer.
Tror ikke SoftOx henter på penger ved dette nivået, kommer ved en mye bedre kurs.

1 Like

Kan fortelle en litt morsom historie.
Har en gammel katt som en dag var nær ved å bli drept. Da han kom hjem sent på kvelden, hadde han et stygt sår i strupen etter å ha blitt bitt av ett eller annet dyr.
Jeg valgte å se det an litt for å se om det kunne gro av seg selv. Etter noen dager oppdaget jeg at det hadde gått betennelse i såret, og jeg tenkte da at katten måtte til dyrlegen. Men først prøvde jeg å gni SafeDes på såret. En enorm fordel med dette middelet, er jo at det ikke svir slik som sprit gjør. Allerede dagen etter var infeksjonen slått tilbake! Jeg fortsatte noen dager med denne behandling, og nå er såret grodd fint sammen!

24 Likes

Også en mulighet å skille ut Softox Defense Solutions AS, selge halvparten feks.

https://www.proff.no/aksjonærer/bedrift/softox-defense-solutions-as/927125889

Takk for delingen med oss. Gnidde du bare på noe SafeDes, eller la du også på en bandasje med SafeDes på?

Om noen har lyst til å se nærmere på Next Science, et australsk selskap med ambisjoner relativt sammenfallende med Softox (SBE) og de som etter sigende har kommet lengst i verden


Annual-Report-2020.pdf (6,1 MB)

Mcap: 1,8 milliarder NOK
Årlig omsetning: 30 mill NOK (2020)

BLASTX is an antimicrobial wound gel powered by Next Science’s patented, non-toxic, biofilm-disruption.

CONTAINS: Benzalkonium Chloride 0.13%, Polyethylene Glycol 400, Polyethylene Glycol
3350, Sodium Citrate, Citric Acid, and Water.

Dynket SafeDes på et stykke kjøkkenpapir og gned det over såret. Ingen bandasje. Katten reagerte kun positivt på dette.

1 Like

BLASTX har oppnådd en log10 reduksjon på mellom 7 og 8, hvorav SBE kan vise til nærmere 9. Som så vidt jeg har skjønt vil si at 99.999999% av alle bakterier er bevist fjernet vs 99.9999999% (mulig at jeg er ute å sykle). Hva det har å si i praksis hadde vært interessant å vite. Muligens ikke sammenlignbart heller iom at såret ved bruk av SBE var eksponert i 3 timer+3 timer, mens det er uvisst i tilfellet BLASTX.


4 Likes

Ikke bare lovord om benzalkonium chloride

Once benzalkonium chloride enters the environment, it can be lethal to aquatic organisms and invoke antimicrobial resistance.

11 Likes

Debatt under Arendalsuka!
Fikk du den ikke med deg, kan du se opptak fra arrangementet her: HVORDAN KAN VI SOM SAMFUNN BYGGE BEST MULIG BEREDSKAP FOR FREMTIDENS EPIDEMIER OG PANDEMIER? on Livestream.

I panelet:

  • John-Arne Røttingen (UD)
  • Tone Vangen (Beredskapsdirektør,
    Politidirektoratet)
  • Ruth Grung Stortingsrepresentant (Ap)
  • Morten Stordal Stortingsrepresentant
    (Frp)
  • Carl Erik Grimstad
    (Stortingsrepresentant V)
  • Øyvind Voie (Forskningsleder, FFI)
  • Elisabeth Aarsæther (Direktør, DSB)
  • Lindis Hurum (Påtroppende
    generalsekretær, Leger uten Grenser)
7 Likes

Noen endringer i topp 50?

Fascinerende lite, som egentlig vil si null bevegelser.

1 Like

Må vel lukte avklaring på hinas hvert øyeblikk. Oppstart i oktober ser ut til å være skrevet i stein denne gang