Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Enig med den. Har vært god business for tradere å selge på news. Håper det kommer til å svi noe jæv*** for dem når kursen ikke lengre synker.

1 Like

Signaleffekten etter vunnet hinasanbud er det klart viktigste. Nå har selskapet vist at produktet helt klart holder mål og ikke minst at de er kapable til å ta markedsandeler. Denne nyheten for meg er en videre derisking for selskapets salgsapparat og ikke minst teknologi. De andre produktene selskapet besitter vil jeg tro enklere vil bli vurdert til inngang i sykehus ved senere anledning etter dette. En fantastisk dag!

1 Like

Blir også fordummende om barnehage- og skolesektoren forblir lukket, anbefalinger fra FHI eller ei, når spesialisthelsetjenesten gir så tydelig grønt lys.

6 Likes

Er det noen som kan finne informasjon om anbudet om hvorfor Soft-OX vant?
Jeg tenker da på den endelige beslutningen, for jeg regner med det argumenteres for og imot de forskjellige aktørene?

Kravspekken er mulig å grave opp. Selve beslutningen bør også være / bli offentlig. Evt. vil man kunne be om innsyn for å lese beslutningen / diskusjonen.

I meldingen kan vi lese:

Fra begrunnelsen for delkontrakt 16, Hånddesinfeksjon uten alkohol (Flasker) fremgår det at SoftOx fikk topp score på evalueringskravet «egenskaper på hud» og kvalitet. Produktet er et alternativ for de som har hudproblemer som følge av bruk av alkohol. Huden føles ikke klebrig eller uttørret etter bruk.

Her er selve utlysningen: Hygieneprodukter, Desinfeksjonsmidler og dispenserprodukt for hånddesinfeksjon, såpe og krem (Nasjonale tjenester)

Kravspek:

Vi vet allerede at SoftOx sin desinfeksjon er mer effektiv enn alkoholalternativene. Nå har altså norske sykehus bekreftet at produktet også er overlegent for hud / brukere (noe vi også visste, men manglet offentlig validering på).

6 Likes

image

13,37

Gutta jobber på. 1. og 2. september deltar SoftOx sammen med FFI på Teknologidagene hos Hærens Våpenskole. tema: “Teknologi for å forebygge og behandle infeksjoner”

16 Likes

“Our findings suggest that the body’s failure to cope with the large numbers of virus infecting the lungs is largely responsible for COVID-19 deaths in the pandemic,” says study lead author Imran Sulaiman, MD, PhD, an adjunct professor in the Department of Medicine at NYU Langone Health.

PS. Tok meg selv i å sjekke priser på forstøverapparat lol…

3 Likes

På kort sikt:

  • Oppstart SBE
  • Oppstart SIS
  • Resultater på dyrehelsestudiene
  • Endelig EU-godkjenning
  • Godkjenning av SWIS som Medical Device / CE-merking
  • Nyheter fra inneklimaprosjektet i Hemsedal
  • Evt. nyheter fra samarbeidet med FFI
13 Likes

Hvorfor ikke også legge til denne datoen i kalenderen. 12 November 2021
https://www.apsresp.org/archive/world-days/2021-pneumonia.html

1 Like

Kan plusse på dyrehelse og en plutselig bull analyse

4 Likes

Hva var status her igjen?

8 Likes

Hvem hadde trodd at med gode resultat fra SWIS og HINAS-tildeling man kunne kjøpe hopetall av aksjer på kr 47-48?

4 Likes

Lite penger i kassa og frykt for emisjon?

Hehe, nei si det. Nå er det bare å vente på emisjonspraten.

Edit:

Snakker om sola.

Om frykten for emisjon er påtrengende anbefaler jeg å handle aksjer i annet enn utviklingsselskaper som finansier kliniske løp og progresjon ved å hente penger i markedet.

2 Likes

Mange var livredde for emisjon forrige gang, men det gikk da ikke så ille likevel. Jeg tror ikke det kommer noen dumpingemisjon denne gang heller… :slight_smile:

Det har vært stang ut på en del ting utenfor Softox sin kontroll siden mars (mot all odds på EU-godkjenningen!), men nå går ser det ut som det går veien sakte men sikkert.

Hva er det egentlig å frykte annet enn at man blir noe utvannet ? Har ingen betenkeligheter rundt en emisjon. Det stopper meg i hvert fall ikke fra å investere på 40-50 tallet.

1 Like

Frykten for emisjon er fascinerende med tanke på villigheten til å investere i den forrige emisjonen på kr 55. Den gangen hvor SIS i vesentlig større grad havnet i bolken too good to be true, samarbeidet med FFI var ukjent og man kunne ikke vite om SWIS-2 ville lande trygt på føttene. Ei heller var det klart om selskapet ville vinne HINAS. Men for all del.

Hvorfor man skal frykte å investere i fremtidsmulighetene til Softox er virkelig beyond me.

7 Likes

Det er så mange positive, potensielle milepæler å hekte en eventuell emisjon på, at det bekymrer meg hundre null. Ledelsen er bundet til masten og har opsjoner som ikke kan utløses før kursen er over 100 kroner. Vi kan ta til banken at dersom en emisjon blir nødvendig, så vil denne gjennomføres med aksjonærverdiene i behold og til “rett” tid.

11 Likes