Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

En eventuell emisjon er vel sparket lengre inn i framtiden etter i dag vel? Lengre fram og lengre opp:)
"vil vi satse videre innen kategoriene forsvar, helse, B2B og transportindustrien. Vi ser nå at markedet svarer innen disse kategoriene og opplever økt etterspørsel og salg . "
Inntektene kommer fortløpende.

4 Likes

For en fantastisk og potensielt enorm bra nyhet på et anbud jeg egentlig hadde avskrevet :star_struck: nå passerte aksjen over 100 dagers glidene gjennomsnitt også. veien videre nå er veldig veldig spennende! :chart_with_upwards_trend:

5 Likes

Tror nok vi må basere oss på at det tar tid før det blir noe særlig med inntekter. De skriver jo også:
“However, the Norwegian hospital market is the company’s pilot customer and is not expected to provide profitability during the first years.”

Men å vinne denne kontrakten tror jeg var viktig for å være posisjonert for vekst innen dette segmentet. Men tror det blir en veldig gradvis økning og ikke noe som løser selskapets finansieringsbehov de nærmeste årene. Neste viktige milepæl blir jo EU-godkjenning og mulighet til å selge i EU. Da vil også HINAS kontrakten være fin å ha som referanse. Men ting tar tid.

@h3nk1, @Aaleby og sikkert flere, jeg tror ikke man skal undervurdere markedets generelle emisjonsfrykt selv om man selv har tro på at det ordner seg. Dersom de ikke har fått begrenset burnrate mye i forhold til Q1 er det ikke veldig lenge til de må foreta seg noe på finansieringsfronten. Jeg mener de har for kort horisont på kapitalbehovet og jeg tror det skremmer deler av markedet. Får de flere kursdrivende gjennombrudd innen de må hente penger kan de profitere på det men generelt står man jo svakere når man har kort frist så det er negativt. Jeg håper de får på plass finansiering snart.

2 Likes

Dette er triggeren jeg avventer, i hvert fall enn så lenge. Og jeg gidder ikke sitte inne før dette er løst med tanke på emisjonsmulighetene.

De har halvårsrapport neste onsdag vel? Mulig jeg endrer mening etter å ha lest den selvsagt, så ingenting er hugget i sten i min verden - snur heller kappen etter vinden.

5 Likes

Personlig anser jeg oppside-potensialet ved blant annet oppstart av SIS, EU-godkjenning m.m som større enn nedsidemulighetene ved gjennomføring av en emisjon noen måneder frem i tid. Samtidig som at jeg er opportunistisk og tar en eventuell nedgang relatert til en emisjon som en tilnærmet positiv hendelse ved at det muliggjør å fylle på med svært billige aksjer på tross av det fundamentale heller enn på grunn av. Som betyr vinn vinn omtrent uansett hva som måtte skje fremover.

Skal sies at jeg er enig med dine betraktninger.

2 Likes

Mulig jeg gjør meg selv misforstått, fordi denne frykten er åpenbart reell. Poenget mitt er at det finnes mer komfortable aksjer å eie for dem som ikke (tør) anta på at utvanning vil finne sted på høyere kurser.

Og omvendt, tror man at ledelsen vil få gode anledninger til å oppkapitalisere på kommende nyheter / klinisk progresjon, så er det jo attraktivt å handle på disse nivåene.

2 Likes

Godt mulig det kommer en ny emi men skulle EU nå plutselig komme og de samtidlig har gode resultater fra Hemsedal og nå Hinas kan det godt hende de sikter på ett lite lån også. Ut fra bilde med Ffi som ble lagt ut tidligere samt uttalelser fra Voie som har stor tro på produktene kan man ikke se bort fra de med sine kanaler kan ta brorparten av kostnaden for videre utvikling med gode kjøpsavtaler. Som de sier om produktene, til forsvarsbruk og sivilt…,

2 Likes

Gode nyheter og alle snakker om emisjon… :slight_smile:
No wonder denne aksjen ikke flytter på seg ved gode nyheter.
Rykter sprer seg i alle forum og derav er tonen satt.

Ser heller på en potensiell emisjon som bra - noen vil tross alt kjøpe store poster i mitt selskap.

8 Likes

All den tid ledelsen og de ansatte sitter lastet over pipa med aksjer er jeg ikke redd for emisjon. Jeg forventer en emisjon, men jeg tror den vil være gunstig for aksjonærene.

Forøvrig er dagens sykehuskontrakt tidenes reklameplakat for å få hånddesinfeksjonsdelen pumpet ut til institusjonelle kunder - jeg vil ikke bli overrasket om det kommer meldinger om større kunder som skal ha stort volum i tiden fremover. Da forventer jeg det blir til andre priser enn hva sykehusene får…

10 Likes

Greit nok at mange vekstselskap prises høyt, men i følge Nordnet har Softox nå en P/S på 2000, noe som umulig kan sies å være attraktivt…
//
Hvor lenge kan selskapet holde det gående før de må hente penger?
//
Minner om denne og grunnen til at aksjen fortsetter å falle: I følge Nordnet har Softox nå en P/S på 2000, noe som umulig kan sies å være attraktivt…
//
For hver dag som går øker emisjonsrisikoen her… Selskapet har omtrent 0 inntekter fra salg av desinfeksjon… Spørsmålet er om brødrene har kapital til å være med på enda en ny runde… Er få store eiere her
//
Hvor mange kvartal kan de holde ut før de må hente penger igjen? Husker at CEO ca i mars 2020 at emisjonen da garantert var den siste de gjorde… de har allerede hatt en etter det, og så nå kan det altså med høy sannsynlighet komme en til?
//
Skal bli interessant å se hvor mye cash som er igjen ved neste rapport…
//
Man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at selskapet må hente mer penger og det er det som holder kursen nede. Lån for et selskap som ikke tjener penger er utenkelig. Spørsmålene er om Almåsbrødrene har mer penger å fylle på med. Det er få andre store aksjonærer…
//

Dette er samtlige innlegg du har skrevet i denne tråden. Kan du ikke finne deg en venn eller en hobby, annet enn å plage oss?

10 Likes

Hentet fra NRK

– Virusmengde i lungene avgjørende

PUBLISERT KLOKKEN20:46 IKORONAVIRUSET

Ifølge en forskningsartikkel i Nature Microbiology er det virusmengden i lungene som avgjør hvem som dør og ikke.

– Våre funn tyder på at det er kroppens manglende evne til å håndtere de store virusmengdene i lungene, som til stor del ligger bak dødsfallene, sier Imran Sulaiman, professor ved universitetssykehuset Langone, tilknyttet New York University.

Forskerne har gått gjennom prøver fra 589 pasienter som fikk behandling på sykehusets intensivavdeling og 142 pasienter som fikk luftveisundersøkelser ved hjelp av bronkoskop.

11 Likes

Så inhalatoren til Softox blir nok banebrytende skal dere se.

3 Likes

Så også at @prump delte dette tidligere i dag. Jeg har jo lurt på hvordan en inhalator skal kunne uskadeliggjøre et virus som er i aksjon i hele kroppen (og som dere kanskje skjønner, så er jeg så langt fra en lege som man kan komme, omtrent). Men dersom dette stemmer, så har jo SoftOx sin løsning, HVIS den noen gang havner på markedet, siktet seg rett inn på roten til problemet. Det er lov å drømme da i alle fall :slight_smile:

2 Likes

Minste dattra til madamen fikk streptokokker så begge barna ble liggende ett par dager mens madamen (sykepleier) tok softox/safedes i nese og rundt munn å har ikke kjent noe til noe så langt, pågått en ukes tid. Minsta er nå på pencelin.

2 Likes

Har hun skyllt nesen? Har hun vannet ut ?

Tar en ørevokspinne/pappir å drar rundt opp i nesa og «drar inn luft», noe ett eller annet oppi nesa der som jeg ikke husker hva hun kaller men påstår det hjelper.

1 Like

Blitt rene kjerringråd forumet dette her! Utenom det så er det ekstremt postitivt at SoftOx har vunnet anbudet. Dette viser at strategien er riktig. De som pisser i buksene pga emisjon hadde en fin mulighet til å selge i dag, så la oss legge den død. Jeg kommer nå til å delta i emisjonen, og det tror jeg de aller fleste aksjonærene vil.

4 Likes

Lovforslaget for å stoppe streiken ble vedtatt før helgen.
Arbeidet ble tatt opp igjen lørdag. Går nok likevel en tid før studien er på bena igjen, da det henger igjen mye arbeid siden streikens start.

5 Likes

Kan se ut som en oppdattering fra hemsedal og prosjektet varer til 10 oktober.

-Sensorane i Hemsedal kom på plass i 2020, like før koronapandemien resulterte i ei kraftig intensivering i smittevernet. I løpet av det siste året har dei sett at det blir avgassar i lufta, både frå desinfeksjonsmiddel, men også frå andre produkt som er i bruk til dagleg reingjering og vedlikehald.

– Me har alt gjort interessante funn, mellom anna om boning av golv. Men no skal eit forskarteam jobbe meir systematisk med å analysere dei data me samlar inn, seier Odd Magne Anderdal, leiar i eigedomsavdelinga i kommunen.

Forskingsprosjektet handlar om å samanlikne inneklimaeffekten av to typar desinfeksjonsmiddel. I tre av dei kommunale bygga blir tradisjonell handsprit byta ut med ein ny type desinfeksjonsmiddel, produsert av Soft-Ox. Testperioden startar måndag og varer til 10. oktober.

8 Likes

En til… Vil vi kunne se Effectdes med grønn markør her vil det få store konsekvenser for Softox, tror jeg…

Leiar for eigedom i Hemsedal kommune, Odd Magne Anderdal peiker på dataskjermen framfor seg.

Ulike grafar, dei fleste grøne, bevegar seg horisontalt og relativt flate over skjermen. Men ein skil seg ut med tydelege raude toppar:

– Denne grafen viser giftstoff og kjemikaliar, også kjent som TVOC. Så her kan me sjå at det har vore reinhaldarar og desinfisert med Antibac, forklarar Anderdal.

Bruk av antibac gjer tydlege utslag på målingane av VOC.

12 Likes