Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Det er vel kun kranglevorne svenskar som kan stikke ytterlegare kjeppar i hjula for SoftOx no. Eg reknar med at det på relativt kort sikt kan komme melding om første pasient i SBE-studien no når streiken i Danmark er ferdig. Har auka litt igjen i dag. Skjønner ikkje dei som velger å selge no, men det kan jo vera aksjonærar som sikrar gevinst fra tida aksjen låg under 40.

1 Like

Ikke noe vil overraske etter det de har vært gjennom, håper de eventuelt kjører en backup plan med US og på high level disinfectant med en 510k søknad. Om de nå søkte før ferien så bør svar komme i løpet av høsten. (Ble i allefall gjort oppmerksom på muligheten før ferien).

Jeg anser det som 99,9 prosent sannsynlig godkjenningen går rett igjennom etter de leverer etterspurte data. Data som de altså allerede har aksept på for både tidligere og senere tids-/datapunkter. Men ikke et i midten de plutselig fikk for seg at de ville ha. En rett :fu: igjen til KEMI.

12 Likes

SOFTOX SOLUTIONS AS: INVITATION TO PRESENTATION OF SECOND QUARTER AND HALF YEAR 2021 RESULTS

8 Likes

Anngående kluss med Eu søknad. Meldte ikke softox at de skulle søke til hvert enkelt land fortløpende. Det virker ikke på meg som om de går for en “felles søknad” lengre.

Aldri vært snakk om en felles søknad. Softox trenger en generell godkjennelse først og fremst. Deretter må det søkes til hvert enkelt medlemsland, hvor svarfristen er tre måneder om jeg husker korrekt. Man kan anta at dette mest er av formell karakter.

2 Likes

Det kan nok være. Men virker som om de har endret strategi når man ser på dokumentet fra einnsyn som ble delt på forumet her med henvisning til den norske søknaden.

Husker ikke det eksplisitte innholdet, men ville vært spesielt å ta en u-turn etter en søknadsprosess som har pågått siden desember 2018.

På onsdag får vi nok vite mer, mye frem å tilbake på einnsyn så blir bare spekulasjoner. De har vist at de kan vinne anbudet til Hinas, var ikke noen selvfølge det når man vet flere aktører var på beinet og som sikkert også mer enn gjerne skulle ha den fjæra i hatten.

Fra børsmelding 2.juli:

Med referanse til børsmeldingen fra SoftOx Solutions AS (SoftOx) 29. mars 2021 har SoftOx nå levert inn en ny søknad om nasjonal godkjennelse for sine biocidprodukter i Norge. Søknaden adresserer de innvendinger som ble reist mot den første søknaden og gjelder kun for det norske markedet.

«Selskapet opplevde at den forrige søknaden som omfattet Norge, Sverige og Danmark innebar stor prosessuell kompleksitet, noe vi anser som en medvirkende årsak til at søknaden ble avvist. Den nye forsterkede søknaden adresserer de svakheter som ble påpekt i forrige søknad. Ny søknad til øvrige land vil bli levert inn fortløpende fremover. I tillegg har selskapet anket avslaget på den første søknaden.» sier administrerende direktør Geir Almås.

https://newsweb.oslobors.no/message/537458

5 Likes

7 Likes

Det er veldig mye enklere vei til markedet for dyr. De første substansielle inntektene kan fort bli innen dyrehelse.

10 Likes

Tror mange vil bli overrasket her, går litt under radaren til mange.

3 Likes

Ikke rart heller at dyrehelse går under radaren. Har vel knapt blitt nevnt med et ord fra selskapet. Forhåpentligvis får det litt spotlight neste uke.

3 Likes

Eg var i kontakt med IR i dag for å høyre om dei vil annonsere første innrullerte pasient i SBE-studien no etter at sjukepleiarane er tilbake på jobb i Danmark. Her er svaret fra IR:

Kanskje vi kan håpe på ein melding før presentasjonen neste veke?

10 Likes

Ligger an til et overmodent trendskifte. De som har stått ut løpet hittil er det vel undt.

15 Likes

24 Likes

8 Likes

Ikke lenge til man får nyheter som vil lokke noen større aktører inn… nye distribusjon kanaler kan komme når som helst (swis).

1 Like

Beste Risk/reward på børsen når alt er priset til himmelen. Har veldig tro på dette selskapet.

4 Likes