Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Som igjen lover godt for kvartalsrapporten. Bør forhåpentligvis være preget av udelt optimisme og få skjær i sjøen.

2 Likes

Risikoen er at en emisjon senker kursen samtidig som man som eier må inn med ekstra penger. Det kan også dra ut med både godkjennelse og kommersialisering av produktene.

Oppsiden er at de får godkjent og kommersialisert produktene sine på flere områder der neste året og får betydelige markedsandeler med gode marginer.

Det er de to faktorene ved risk/reward og de er begge store. Jeg har en liten post. Den ble redusert med 30-40% når de ikke fikk godkjenning i Sverige som gjør at de ikke får kommersialisert det relevante produktet.

Du sier med andre ord at du er aksjonær grunnet desinfeksjons-biten? Da skjønner jeg at du reduserte når godkjenning ikke gikk igjennom

2 Likes

Jeg tenkte at den kunne finansiere resten. Nå antar jeg det blir emisjon, så da reduserte jeg litt etter meldingen kom. Skulle gjort det med en gang på 55kr. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Hvis du har en «liten post» bør vel en eventuell emisjon være en fin anledning til å få billigere aksjer? Siden du har beholdt aksjene regner jeg med du er fornøyd med utviklingen operasjonelt sett.

Og, hvis emisjonsfare er det som holder kursen nede bør vel et fullfinansiert Softox være attraktivt mtp risk/reward (dvs mindre risiko) hvis jeg forstår deg riktig.

3 Likes

Det stemmer, men tenker den fort kan komme med 40% rabatt hvis ikke den kommer sammen med en veldig positiv melding.

Det er andre muligheter, men det er hovedscarioet mitt. Btw, selv med penger på bok vil risken være høy nok til at dette aldri blir noe særlig mer enn krydder i porteføljen. Holder meg hovedsakelig til selskap med P/E 7-15. Som nekkar, komplett bank, reach subsea og tidligere kitron.

2 Likes

Javell… Hvorfor skulle rabatten være mer enn dobbelt så høy sammenlignet med forrige emisjon?

Mener du risikoen i Softox er mindre eller større nå enn i desember?

3 Likes

Hvilken relevans har din foretrukne risikoprofil med Softox som case? Risiko er relativt og som høyrisk-aksje er det min påstand at Softox pdd havner på det nedre siktet. Grunnet relativt sett lav mcap og et produkt som har fått en solid fot innenfor sitt viktigste segment; helsesektoren.

8 Likes
3 Likes

Legger veldig lite om emi kommer eller ikke. Kan like gjerne være lån for min del frem til salg tar seg opp.
Skulle Hemsedal gi så gode resultater som jeg tror det blir vil det bli veldig bra salg av Effectdes på relativt kort sikt. Oktober har vi endelig svar, det er en grunn for det ble satt i gang større studie etter å ha testet Effectdes og gjort *interesanne funn vs sprit som grafen tydelig viser.
Og sist men ikke minst om det går troll i ord om BP og de kaster seg over SIS, hva skal de eventuelt gjøre med de pengene, utbytte? Nedbetaling av lån som de ikke har?

1 Like

Man trenger ikke en gang å lure på hvorvidt Softox har truffet tilnærmet bulls eye hva angår timing, både relatert til SBE, SIS og safeDes. Fokuset og villigheten til å investere i fremtidig beredskap vil være på et helt helt annet nivå fremover kontra pre-covid.

4 Likes

De sitter midt i smørøyet. De har nettopp hatt seminar om beskyttlese mot framtidige pandemier med det Norske forsvaret og har avtaler med det Amerikanske. Og nå ser vi hvor mye Amerikanerne er villig til å bruke for å forsvare seg mot neste pandemier.

6 Likes

Bare å forberede seg på oppkjøp av mindre selskap som kan ha Covid potensiale….

Minner da om denne:
Forsvarets forskningsinstitutt (FFI) håper medisinen kan brukes mot biologisk krigføring - og også ta drepen på fremtidige pandemier.

– Ny teknologi innen kunstig intelligens og stordata gjør at vi sannsynligvis vil kunne oppdage utbrudd på et tidlig stadium. Denne medisinen, som kan behandle infeksjoner for et bredt spekter av bakterier og virus, kan hindre at vi får et stort pandemi-utbrudd som vi har opplevd nå, sier forskningssjef Øyvind Voie ved Forsvarets forskningsinstitutt (FFI) til VG

– Hvis vår inhalasjonsløsning fungerer slik vi håper og våre tester viser, og du blir smittet og syk og må på sykehus, så får du en håndholdt inhalator og puster inn medisin som damp. Da kan du reise hjem etterpå. Viruset blir inaktivert umiddelbart.

– Vi er veldig interessert i at det også kan utvikles i pulverform, som kan ha veldig lang levetid: Da kan vi plassere det på lokale beredskapslagre, sier forskningssjef Voie.

9 Likes

Bør nesten gå i ukentlig loop den artikkelen, bare som en reminder.

5 Likes

SoftOx er et mer spennende selskap nå enn når kursen lå på over 100 i gode gamle dager. Lurer på hva som skrives her i tråden om ett år. Det er noe forlokkende med en aksje som nesten ingen bryr seg om, samtidig som en del av de som bryr seg tenker på selskapet som en desinfeksjonsprodusent og glemmer hovedsaken. Selskapet har fortsatt til gode å bevise med data og markedsandeler at de får ting til (selv om de har levert på noe allerede). En aksje som går under radaren uten å levere er jo ikke god bare fordi den går under radaren. Et selskap som leverer og går under radaren derimot, kan plutselig bli artig! Lykke til folkens :crossed_fingers:

12 Likes

Jeg la det til som tilleggsinformasjon, hvis det var noen som lurte på hvorfor jeg bare hadde en liten post her.

Det har jeg null tro på, hvis det ikke er et konvertibelt lån da, som i mine øyne er omtrent den verste finansieringen som finnes. Nei, emi eller en partner er mine bets.

1 Like

Emi, definitivt emi. Gikk jo såpeglatt sist. Ser INGEN problem med å gjøre tilsvarende igjen når det skulle trenges.

Husk det er svært svært lav omsetning i papiret vanligvis. Helt umulig å komme inn med litt større post uten å drive kursen i taket. Emi kan være en fin anledning så i måte.

3 Likes

Hadde det ikke vært for emi, hadde jeg allerede sittet fullastet.

1 Like