Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Mulig jeg har hukommelse som en gullfisk men det var ikke mange % emisjonsaksjer jeg fikk i forrige emisjon av totalbeholdning. (Inkl.overtegning).
Det var også få aksjer til salgs ned mot emisjonskurs på 55kr. Det var først når ryktene om utsatt hinas (og eu begynte å trekke ut) at aksjekursen fikk seg en smell.

2 Likes

Fascinerende det der, hvordan man klaget like mye over kursen da den var 30% høyere enn dagens, uten FFI, HINAS og SWIS-2, med SIS i det blå.

3 Likes

Smart. Många som gått och blivit kär i aktien Softox.
Bättre avkastning på index än Softox. :wink:

Var ikke du «kär i aktien» på 56,50kr også? :stuck_out_tongue::partying_face:

Vi får se hvem som leder om et år eller to; index eller Softox :wink: “Slik var kritikken, og den er alltid så klok - etterpå. (HC. Andersen)”

4 Likes

40% rabatt?! Noe så tullete er det lenge siden jeg har sett på et forum. Enten så har du null kunnskap til aksjeselskap, ellers må jeg lese en bok eller to, for her er det åpenbart to vidt forskjellige tanker om hvordan man skal gjennomføre en emisjon og til hvilken pris.

Jeg tenker det er en verdighet og selvrespekt å sponse et firma med en ide som jeg tror på. Jeg vil hjelpe dem videre med midler i denne fasen, og få min lønn når det vi tror på skjer. Å løpe vekk når investorer trengs er greit, men ikke helligjør deg selv som investor bare fordi du har hoppet innom. Bidra til en bedre verden, vær med å bygge. Ikke skum fløten, død rik,

7 Likes

Det er ganske vanlig med solid rabatt i biotek selskap som må kjøre emi uten en trigger. Med en trigger, så kan det bli bedre. Pcib måtte kjøre emi med tilsvarende rabatt.

1 Like

Softox har kjørt emi med 20% rabatt både i 2020 og 2019. Det er ikke akkurat manko på triggere til senhøsten. Skjønner overhodet ikke rasjonalet, hvordan du klarere å se for deg at Almås frivillig skal legge opp til en så kraftig utvanning. Gir null mening.

1 Like

Jeg skjønner ikke relevansen med emisjonskurs vs siste aksjekurs («rabatt»), bortsett fra at du prøver å fremstille det som at aksjekursen skal stupe noe som er helt useriøst. (Ut fra det du beskriver er det merkelig at du faktisk har en liten «krydderpost» i Softox men det skal ikke jeg legge meg bort i)

Antall utestående aksjer økte marginalt forrige gang fra ca 8m til ca 9,3 inkl rep. og ansattemisjon

Dvs, de eneste som sikrer seg billige aksjer er de som tegner og får tildeling over 100k Euro men de er som oftest de største aksjonærene uansett. Overtegnede emisjoner vil slippe til få nye aksjonærer, og andre aksjonærer får ikke særlig overtegning (hvertfall ikke ift totalbeholdning)
Emisjonskursen har ingenting med kursutviklingen, det så du forrige gang da Softox handlet til 62-63 kr frem til feb/mars og utsettelsene begynte å komme.

Ja får hålla sig till andra bolag i 1-2år till då. Där pengarna växer :wink:

Var det men ångra lika fort. :blush:

1 Like

Emisjon er minst av alt noe å frykte i Softox, hvor topp 50 knapt selger uansett. Som betyr at man slipper å risikere å få et gedigent lass med rabatterte aksjer i hodet som tvinger kursen kunstig ned.

1 Like

Du kan komme tilbake med blinkefjeset ditt om 1 år da

De færreste som er all-in i Softox uansett. Eller er du kanskje en som evner å plukke kun vinnere til enhver tid, med en overnaturlig radar som vet å time opp- og nedturer med kirurgisk presisjon?

Ps; finner besserwisser-holdningen alt annet enn sjarmerende.

Det framstår rart at man mener det er lav risiko i Softox gitt aksjens historikk. Og da mener jeg voldsomme kursbevegelser i forbindelse med børsmeldinger og kvartalsrapporter, både opp og ned.

For min del mener jeg det åpenbart er skyhøy risiko, og skyhøy potensiell gevinst, men her er det mange muligheter for at ting skal gå skikkelig galt eller skikkelig bra. Man bør vel ikke være blind for mulighetene i begge retninger.

Det viktigste nå er kvartalsrapporten, så får man heller diskutere i etterkant av den.

3 Likes

Skyhøy risiko om man har kort perspektiv, men relativt sett lav risiko (sett i lys av å være en høyrisikoaksje) ved at det skal mye til for å ende opp som et binært case. Alt for mange muligheter de neste årene som ikke får sin endelige konklusjon og dermed gir bensin til kursen.

Det gir null mening for meg å konstruere en setning som sier at det er relativt lav risiko sett i lys av å være en høyrisikoaksje :slight_smile:

Men her er vi nok bare uenige.

1 Like

Inte besserwisser. Triggar er lite bara.
Uppfattas som många är delvis ålin I Soft.

Har aldri oppfattet at andre enn Polsemannen er i nærheten av å være all-in. Har selv til tider hatt 40% eksponering, som det maksimale.

1 Like