Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Vilka mer är du hyper aktiv i ?

1 Like

Som er hvorfor at alt er relativt. Man kan ikke investere i et bio/medtek-selskap i utviklingsfasen uten å akseptere at risikoen åpenbart er betydelig. Den er default. Samtidig er det en vesensforskjell fra et binært case, som PCIB pre AstraZeneca og forsåvidt fortsatt, vs Softox som har et fungerende produkt ute i markedet og har en fantastisk rekke av muligheter tilknyttet SWIS, SBE, SIS, dyrehelse og FFI fremover. Det hjelper selvsagt også på at teknologien er validert gjennom safeDes/SWIS-2, samt overføringsverdien mellom minigris og mennesker.

Selvsagt kan alt tenkes å kunne feile, men sjansen for det motsatte er etter mitt syn bevist til å være lavere. Særlig sett i lys av mcap. Derav lav risiko relativt sett.

3 Likes

Ingen andre aksjer som trigger til å være hyperaktiv. Som ikke betyr at man ikke er oppdatert.

Jeg er megabull, og får gå i historiebøkene som en naiv idiot hvis dette skjærer seg.
Det globale markedet for Hocl er i stor vekst og har tatt kvantesprang under pandemien i forhold til oppmerksomhet og anerkjennelse av produktets egenskaper.
Softox er midt i smørøyet her med sitt gode nettverk spesielt innenfor helse og forsvar.
I tillegg har de nå fått validert swis som jeg tror har overgått forventninger og som jeg tror kommer til å bli en kjempesuksess.
Sis er fortsatt usikkert men virker mer og mer som et produkt som vil gå gjennom.
Sbe vil forhåpentligvis vise til like gode resultat som swis. Det samme gjelder dyrehelse.
I tillegg kan du med årene legge til et hav av produkter basert på hocl teknologien.
Softox er et godt case basert ene og alene på safedes og swis.
Jeg tror på en skikkelig bull guiding på presentasjon, men dårlige tall.
For meg må bare emisjonen komme når den kommer. Jeg føler meg relativt sikker på at den blir overtegnet like kjapt som forrige.
Har aldri vært så positiv til softox som nå, og ser virkelig ikke på dette som høyrisiko. Men vi ser med ulike briller.

10 Likes

En av årsakene til så brå bevegelser nedover kursmessig for selskapet er jo at de bommer på guiding i negativ retning gjentatte ganger. Så kan dette skyldes både interne og eksterne faktorer, men “skikkelig bull guiding” legger fint opp til fortsatte brå kursbevegelser - både opp og ned.

3 Likes

Jeg mener selskapet fundamentalt er på et annet sted nå. Jeg trader ikke, og er veldig langsiktig her, så jeg legger ikke all vekt på opp og nedgang. Når det er sagt kan jeg ikke fordra å ligge slik på minussiden som jeg gjør nå. Men slik jeg ser det lange bildet er jeg likevel ikke for ukomfortabel med det.

4 Likes

Helt enig med deg her ja, får briste eller bære.

1 Like

Bull guiding, som for eksempel økt etterspørsel etter Safedes fra sektorene forsvar,helse,transport, b2b etc som det stod i meldingen på tirsdag?

Softox har sikkert fått indikasjon fra dem om framtidig behov tenker jeg. Vil nok ikke se noe til dette ved denne halvårsrapporten,.
Men vil tru at de vil prøve å overbevise investorer om framtidig interessert og inntekter . Kan fort komme noe informasjon ved rapporten.

3 Likes

Fra 41:00

4 Likes

Det var saklig, men kritikken av ledelsen kunne han spart seg for, det kunne ha vært berettiget i tidligere tider.

Dette var jo den store verdibomben i softox, og det mest negative jeg kan si om caset er at jeg synes selskapet gikk litt vel langt i å antyde at dette kom til å bli en kjempebutikk i fjor vinter

6 Likes

Er jo ikke så greit for et R&D selskap å omstille seg til en salgsbedrift. De har sikkert tenkt at produktet er såpass overlegent at det burde selge seg selv. Dessverre er det ikke så lett.

Jeg forstår ikke hvis det ikke blir standard på cruiseskip. Norovirus er noe dritt.

Jo men de sa jo helt konkret at de utvidet produksjonen fordi det var så stor etterspørsel, så man skulle jammen være pessimist for å ikke tro det var noe hold i det

11 Likes

De regnet sikkert i prosent fra 0 til 1 liter i sekundet er jo en uendelig økning!

Her er vi ikke helt enig, vært av samme oppfattning en stund å spesielt Almås. (Aldri hatt sansen for at han fremlegger Q, vet aldri hva han klemmer ut av seg)
Helt klart de trenger noen med bred erfaring i den stillingen, greit å drive butikken selv i startfasen men nå er tiden moden for å slippe til mer erfaring, kunne satt en god boost på kursen…

Handler nok om å henge igjen i fortiden. Som bare viser hvor mye skade Almås & co forårsaket ved å rote det til en rekke ganger første halvår i fjor. Jallastempelet forsvinner ikke med det første.

1 Like

Det er bare å takke og bukke. Får mye billigere aksjer :slight_smile:

Almås fortjener rettmessig kritikk for å ha hausset unødvendig ved en rekke anledninger. Senest Q1 i år ved å gjenta en konkret målsetning om å bli cash positive, som aldri har vært i nærheten av å holde stikk. Skaden dette har forårsaket kursmessig er nok betydelig. Samtidig er det ikke tvil om at selskapet også har gjort svært mye rett. Men på ett eller annet tidspunkt er nok tiden til Almås ute. Har en feeling av at det blant annet er det som må til for at Softox skal bli ansett som stuerent sett utad.

1 Like