Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions 2021-2022

Nå er vel SoftOx, Sparebank1 kunde per dags dato.

Jo muligens det er Spk1, men de ser uansett at gjeldsbetjeningevnen øker med hinas, DnB + alle økt etterspørsel i alle kundesegmenter.

Ikke få for høye forventninger nå folkens. Emisjon kommer (nesten) garantert!

Mange som gjør bankbytte, Dnb har de samme tjenestene som Sparebank1. Gitt Sb1 ikke ville ha produktene som Dnb nå har tatt inn kan det være naturlig med bytte.

SB1 markeds som skulle komme med analyse av Softox.
Synest den burde komme nå snart som brikkene faller på plass for selskapet

Er det ikke litt useriøst å tenke at valg av innkjøp av en vare fra et firma skal påvirke slike prosesser hos en finansinstitusjon? (Et ærlig spørsmål, ikke forsøk på å latterliggjøre eller lignende)

1 Like

Er det ikke naturlig hvis du er i forhandlinger med innkjøp som ikke er kunde også lufte tanken om å bli kunde der?

Det kan hende! Jeg tenker på det som to helt adskilte ting, spesielt i en så stor bedrift som DNB, hvis de er kunden. Vi får se! :slight_smile:

De er som hauken, har en tomt for noen mill til salgs å var innom banken å hjalp en annen der jeg ikke er kunde å de prøvde sannelig å kuppe meg også når jeg nevnte jeg hadde noe til salgs.

1 Like

Heldigvis overveldende mye som står på trappene for Softox, så den er mer eller mindre garantert. Stiller med glede opp. Avkastningen blir det nok lite å si på :chart_with_upwards_trend:

5 Likes

Hvis det er så negativt med emisjon hvorfor er det ingen som klager over den som skjedde i desember 2020? Huff og huff så skade den gjorde! Trodde folk som skrev her for det meste var investorer med lengre sikt enn 2 uker.

2 Likes

Blir bare så fryktelig mye haussing av børsmeldinger. Dnb kommer ikke til å finansiere de behovene selskapet har. SIS kommer til å koste enorme summer! Her må aksjonærene stille opp. Selv om Dnb har kjøpt desinfeksjon fra selskapet kommer de ikke til å gi ut lån i hytt og pine

hvem har sagt lån i hytt og pine?
De har 0 i lån nå, og for første gang har Softox Disinfection AS solide kunder og kan betjene gjeld. Hvorfor kan ikke de få LITT lån?

Det finnes i tillegg massive støtteordninger for det som Softox holder på med.
Min påstand er at folk går glipp av stor oppgang når de sitter og venter på emisjon. Jeg fikk handlet billig aksjer på 39kr, tviler på jeg noen gang får sjanse til å handle på det nivået igjen, emisjon eller ikke.

1 Like

Hvis man hadde oversatt hausse til overdrivelse ville jeg heller sagt at den skyldige er du. Knapt noen har gjort et nummer ut av at DNB plutselig skal komme som en reddende engel. Her blir en fjær til fem høns.

1 Like

De kan sikkert få LITT lån, men det er ikke i nærheten av å dekke behovet. Solide kunder - ja, men det er ikke snakk om store summene per år. Viktig å ikke bli for euforisk, for det skal flere kunder til enn DnB og Widerøe.

Ganske lite eufori i det jeg skriver… Legger derimot merke til urealistisk pessimisme i det du skriver

1 Like

Den må du nesten utdype @Aaleby.

Begrunnelsen er enkel; det må være åpning for diskusjoner som går på tvers av enkelte sitt syn uten at man på død og liv må ta på seg rollen som party-pooper. Haussing i negativ forstand handler ikke om overoptimistiske meninger ytret av enkeltpersoner, men unison eufori slik man opplevde back in the days. Min oppfatning er at det generelle klimaet på tråden er down to the earth og høyst oppegående.

2 Likes

Noen ønsker helst ett lite lån den siste kneiken nå før desinfeksjon og swis kan gi pluss i regnskapet, sannsynligvis er det snakk om noen få måneder frem i tid før de kan få plusstall. Er man ikke tungt lastet vil man selvfølgelig foretrekke emisjon, onsdag får vi nok svar på det.

Sis og Sbe trenger vel ikke finansiering før mot sommer/høst

2 Likes

Har ingen tro på at man kun er få måneder unna å være cash-positive. Ikke når SIS skal finansieres, samtidig som at det fortsatt er langt opp og frem før safeDes genererer store summer. Forhåpentligvis vil samarbeidet med FFI også kreve sitt i form av utviklingskostnader, selv om mulighetene for støtte også bør være gode.

Tenker at det heller må komme som en positiv overraskelse når det en gang skjer enn å tro at pengene plutselig skal komme flommende. Softox er helt klart på rett vei, men TTT.