Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Tenker de konsentrerer seg om markedet innen skole, helse osv. i første omgang. Her kan de lett levere store kvanta og skolestart var denne uken. Blir spennende å se om antivir dukker opp i flere klasserom fremover. Synes prisene på de større flaskene er innafor og håper de har gjort jobben sin med å informere her. Da står i såfall lite i veien for å nå fram til alle barnefamilier osv. Da sparer de seg også mye marketing mot private.

1 Like

Det trengs nok litt mer enn småbutikker som dette.

2 Likes

Apotek 1 her jeg bor fant det ikke i sortimentet engang, så de har en jobb å gjøre :slight_smile:

Det er ikke så rart. Kiilto har ikke hatt hovedlansering av produktet i apotek kjedene enda, det blir gjort ila høsten hvis det går som planlagt

Så de tar det etter det største trykket har lagt seg…

Jeg er leder i en bank, hvor vi nå har begynt å bestille Antivir. Enkelte opplever eksem som følge av alkoholbasert desinfisering, så det bør være et godt argument for å legge i litt mer for Softox sine produkter.

Forhåpentligvis vil dette også føre til litt passiv markedsføring mot kundene våre :tada:

6 Likes

https://www.nettavisen.no/livsstil/shopping/supereffektiv-handdesinfeksjon-uten-alkohol/3424005309.html

8 Likes

De fleste har vel en arbeidsplass.

Så da tenker jeg vente til produktet er fullt lansert. Så levering ikke er et problem.
Tenker på dispensier i kombo med større flasker og halvliter med håndpumpe. Er det klart og kjøpbart et sted nå?

Også klage til egen ledelse om at man blir tørr på henda som jeg blir av sprit.
Og anbefale et produkt som ikke er brannfarlig og uttørkende. I tillegg til å virke mot mer enn andre produkter.

2 Likes

Burde kanskje ikke si noe…
Men det var vegar_beider
Sikre kilder og observasjoner

Vet du noe om når sortimentsendringene er for apotek evt om de har en felles standard seg imellom? produktet er jo internasjonalt så hva som foregår i lille Norge er jo nesten irrelevant mtp på dagens pris. legg papirene i skuffen og ikke gå all in; move on og voks porteføljen imo:)

Det kan jeg lite om du, er bare en kunde som spurte om de hadde noen alkoholfrie alternativer. De hadde ikke ett i sitt sortiment…

Mediene har fremdeles fokus på desinfeksjonsprodukter og hva man skal passe på. Forhåpenligvis vil de snart komme med direkte anbefalinger i tillegg.

Det blir å spre det glade budskap på arbeidsplassen i morra, alle monner drar. Særlig når firmaet kjøper inn minimum pallevis.

15 Likes

4 Likes

Se designet på de flaskene! Her må vi få noen bloggere, unnskyld influencere på banen. Da er veien kort til VG også.

1 Like

Da jeg kom på jobb idag (sykehus), måtte jeg til sprit dispenser nr 4 før jeg fikk desinfisert hendene. Altså tre tomme beholdere på rad på et av Norges største sykehus. Det er ingen tvil om at det går mye sprit for å si det sånn!

Ellers har jeg merket at de orginale antibac flaskene på 600ml vi bruker i helsevesenet nå lukter helt annerledes enn før, minner om spylevæske. Det er tydelig at de har hatt utfordringer med produksjonen når et så mye brukt produkt endrer karakter på den måten. Noen andre som har merket dette?

Blåtind brukes i tillegg her, fortsatt ikke noe fra Soft-Ox dessverre, da det ikke er mulig å bestille gjennom det vanlige systemet. Så fort det er mulig, så skal det inn!

5 Likes

Det må komme ut i butikker. Jeg tenkte jeg skulle prøve å bestille til kontoret, men jeg kan ikke komme drassende til sjefen med en regning på 200 kr i frakt for håndsprit når man kan få billigere ting på dagligvarebutikken

Har fremdeles aldri sett en eneste flaske noe sted i bergen selv om jeg har gjort det for vane å stikke innom apoteker og se etter

2 Likes

Tror det har en naturlig förklaring. Kom ihåg att SoftOX är en liter företag med små resurser.
Vill minnas att produktionsvolymen på småflaskor var runt 5000 per dag och att de större flaskorna var mer.
De större flaskorna tar inte apotek in, och om tillgången på småflaskor är dåligt så tar man heller inte in det (det värsta som finns för en butik är när varan är manko på huvudlager, manga arga kunder). Jag har samma problem på lokala butiken. Ska ha havremjölk från Oatly men den är alltid urplockad. :joy: blir vansinnig på butiken. Enda som gör att jag handler där fortfarande är lokation (fast nu sist hade handlaren köpt in separat en hel PALL och satt ut för å komma tillrätta). Men samma sak kan appliceras få flere varor

Det SoftOX då Gör med Sina begränsade resurser är å fokusera på BTB, säkerthetsställa en tillfredställande produktionsvolym av stora flaskor och större mängder, så att ex Hälsa Sör-Öst skall våga plocka in det i sortimentet (och detta gör det bara ett par gånger per år).

Jag kan garantera er alla, att leveranseproblem för små firmor som tar stora avtaler är början till konkurs. Man kommer aldrig ikapp och får arbeta med brandsläckaren hela tiden. Det kostar pengar på redan små marginaler.

https://newsweb.oslobors.no/message/512149

Stor shopping.

2 Likes

Litt rart å melde fire innsidekjøp, hvor første var 12.03.20 nå?